Bukással búcsúzott Loeb

Győzelemmel ünnepelt Ogier a Francia-ralin

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.10.06. 22.00

Nem sikerült illő módon a búcsú Sebastien Loebnek. A legeredményesebb ralis bukással zárta WRC-s pályafutását. Sebastien Ogier, az új bajnok győzelemmel ünnepelt.

Verseny volt

Azt már csütörtökön tudtuk, hogy Sebastien Ogier megnyerte a 2013-as rali-világbajnokságot, hiszen a szokásoktól eltérően nem a verseny utolsó, hanem első szakasza volt a különpontokért zajló power stage, ahol begyűjtötte a szükséges pontokat.

Ám nem is ezért várták a rajongók igazán a Francia-ralit, hanem mert ez volt Sebastien Loeb pályafutásának utolsó WRC-s versenye. A legtöbben arra számítottak az idei favorit Sebastien Ogier és Loeb óriást meccselnek majd a győzelemért.   

Ez azonban végül elmaradt – több okból is. A pénteki versenynap nem a két franciáról szólt, hanem a belga Thierry Neuville-ről, aki a többiektől eltérő gumistratégiájának köszönhetően (száraz pályára készült és nem esősre) elhúzott az üldözőktől. Magabiztosan tartotta több mint tíz másodperces előnyét egészen szombati nap feléig, amikor autója hátuljával eltalált egy követ, az így szerzett defekttel pedig visszaesett az ötödik helyre, másfél perces hátrányba.

Az addig őt üldöző négyes összes tagja hirtelen mind esélyessé vált a győzelemre, hiszen öt másodpercen belül sorakoztak. Dani Sordo vezetett, Jari-Matti Latvala, Ogier és Loeb előtt. Bár a spanyol és a finn versenyző is vezette a versenyt, Ogier vasárnap nem kegyelmezett, három gyorsaságit nyert zsinórban, behozhatatlan előnyre szert téve.  

Loebbel sem kellett már törődnie, mivel a Citroën versenyzője a vasárnapi első – eső áztatta –  gyorsaságin egy gyors jobb kanyarban megpördült, majd fejtetőre borulva az árokban landolt.  Game Over. Sebastien Loeb nemcsak minden talajtípuson mutatott gyorsaságával, de egyenletes teljesítményével és igen ritka hibáival érte el, hogy a történelem legeredményesebb raliversenyzője legyen. Kár, hogy pont a búcsúversenyén hibázott.

“Elvesztettem az autó hátulját egy gyors jobbkanyarban, majd megpördültünk és az árokban kötöttünk ki. Ekkor ért véget a verseny számunkra. Természetesen jobb szerettem volna az utolsó versenyemet befejezni, de nem a terveink szerint alakultak a dolgok” – szögezte le a kilencszeres világbajnok, aki elsősorban a többek között miatta érkező rengeteg szurkolót sajnálta. Délután ezért egy nyitott autóban körbekocsikázott, hogy üdvözölje a szurkolóit.

A francia rajongóknak azonban így is volt mit ünnepelni, hiszen Ogier elsőségével továbbra is hazai pilótáé a verseny trófeája. A második helyen Dani Sordo ért célba Jari-Matti Latvala előtt.

“Csodálatos, ahogy megnyertük ezt a világbajnoki címet. A nulláról indulva lettünk világbajnokok, s ez egy nagyszerű történet. Nehéz év van mögöttünk rengeteg munkával, fejlesztéssel és erőfeszítéssel mindenkitől. Ez a Volkswagen első éve a rali-világbajnokságban és még nem is fejeztük be a szezont, de máris világbajnokok vagyunk” – nyilatkozta lelkesen az újdonsült világelső, akinek ez volt idei hetedik, összességében 14. győzelme.

Thierry Neuville számára nem úgy végződött ez a rali, ahogyan szerette volna. Bár a rali során úgy nézett ki, hogy megszerezheti első győzelmét, mégsem sikerült ez neki. A belga pilóta végül csak a negyedik lett, majd egy perccel lemaradva Latvala mögött, továbbra is a második az egyéni ponttáblán.

Jevgenyij Novikov lett az ötödik, a hatodik helyen a betegeskedő Mikko Hirvonen ért célba, aki bár nem hibázott, de nem tudta tartani a tempót az éllovasokkal. Andreas Mikkelsené a hetedik hely, akit Mads Östberg követ a nyolcadikon. Az első tizet Robert Kubica és Romain Dumas zárja azután, hogy Martin Prokop Fiestája törött felfüggesztése miatt kiesett.


2013-as Francia-rali végeredménye:

1.  Sebastien Ogier      VW                           2ó53p07.6mp
 2.  Dani Sordo            Citroën                      +12.2mp
 3.  Jari-Matti Latvala   VW                           +19.5mp
 4.  Thierry Neuville      M-Sport Ford              +1p14.1mp
 5.  Jevgeny Novikov    M-Sport Ford              +3p10.9mp
 6.  Mikko Hirvonen       Citroën                      +3p37.7mp
 7.  Andreas Mikkelsen   VW                           +4p04.2mp
 8.  Mads Ostberg         M-Sport Ford              +4p35.2mp
 9.  Robert Kubica         PH Citroen                  +9p31.4mp
10.  Romain Dumas        Dumas/M-Sport Ford   +11p55.8mp

Videók

Az első nap:

A második nap:

Zárónap:

A francia-ralit követően a csapatok pihenőre mehetnek, hiszen csak három hét múlva van ismét jelenésük, akkor a szezon utolsó előtti raliján, a Katalán-ralin (2013. október 24-27.). Ez eddig a Citroën terepe volt, hiszen pilótái mindig domináns formájukat hozták. Kérdés, hogy a teher alól felszabadult Ogier megdönti-e ezt az uralmat, s ezúttal a VW-hez kerül-e a katalán győzelmi trófea.

A világbajnokság állása

Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport         238 pont
2. Thierry Neuville       Qatar WRT                          143 pont
3. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Motorsport          125 pont
4. Dani Sordo             Abu Dhabi Citroen WRT          117 pont
5. Mikko Hirvonen        Citroën WRT                        111 pont
6. Mads Östberg         Qatar M-Sport WRT                81 pont
7. Sebastien Loeb       Citroën WRT                          68 pont
8. Jevgenyij Novikov    Qatar M-Sport WRT                57 pont
9. Martin Prokop         JIPOCAR Czech National Team   49 pont
10. Andreas Mikkelsen  Volkswagen Motorsport 2         40 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        339 pont
2. Citroën WRT                      259 pont
3. Qatar WRT                        157 pont
4. Qatar M-Sport WRT            156 pont
5. Abu Dhabi Citroen WRT          59 pont
6. Jipocar Czech National Team  51 pont
7. Volkswagen Motorsport 2       40 pont
8. Lotos WRC Team                  20 pont

(Forrás: Amber PR)

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.