Zenos E10: lényegre törő

3,1 kg jut minden lóerőre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 13.00

Könnyű, erős és látványos: ezt a csalhatatlan receptet alkalmazta két, a Caterhamnél nevelkedett autós szakember saját fejlesztésű sportkocsijuk tervezése során.

Azt gondolnánk, ha valaki rajong a kisszériás, nagy teljesítményű autókért, nincs jobb hely számára a Caterhamnél. Ansar Ali és Mark Edwards azonban ennél is tudott jobbat: miután otthagyták egykori cégüket (ahol egyébként nem is beosztottként, hanem vezetőként dolgoztak), összedugták a fejüket, és egy saját szupersportkocsi fejlesztésébe fogtak. 

Új cégük, a Zenos Cars egy ideje vázlatokkal bombázza a világot, amely leendő autójukat, a már 2014-ben piacra lépő E10 egy-egy részletét ábrázolja. Ezek önmagukban nem voltak különösebben sokatmondóak, most viszont a teljes autó képét is bemutatták – igaz, ezt is csupán rajzon. 
Ezek szerint a Zenos E10, amelyet a következő öt évben két további modell fog követni, egy agresszív megjelenésű, nyitott tetejű kétüléses, vaskos kerékív-szélesítésekkel, az ülések mögé emelt kupolákkal, hatalmas kerekekkel. 
Az alumínium gerincvázra szerelt szénszálas utascellát alkalmazó Zenos E010 tömege alig 650 kilogramm lesz; ennek dinamikus mozgatása aligha okoz majd problémát a 200 lóerős, kétliteres középmotor számára. 
A Fordtól eredeztetett erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, a végsebesség 215 km/óra, álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra a mérges kis jószág. 
A gyártó merész ötlettel újrahasznosított karbonszálas anyagot alkalmaz, így az autó olcsóbb lesz, mint gondolnánk – ez persze viszonylagos. 
Gyökereiktől mégsem tudtak teljesen elszakadni az egykori caterhames urak: újdonságuk minden paraméterét a Super Sevenhez mérik. Ennek értelmében 18 centivel hosszabb, 26,5 centivel szélesebb autót kell elképzelnünk. A felszereltség is gazdagabb lesz, bár a fűtés és a csomagtartó-takaró tényleg csak a puritán autózás szerelmesei számára nem alapvető tételek. 
Az opciók között részlegesen önzáró differenciálmű, állítható lengéscsillapítás, bukókeret és erősebb fékek szerepelnek. 
Az E10 jövőre lép színre. Vele azonos alapokra később egy roadster és egy kupé is készül majd – ezek 2018-nál előbb nem várhatók.
Zenos E10: lényegre törő 1

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

Milliárdokat ér ez a közel 70 éves Ferrari

Marco Dallorso volt az első tulajdonosa ennek a Ferrari 166 MM-nek és nem tétlenkedett, folyamatosan versenyeken szerepeltette az autót. Kész csoda, hogy megmaradt az utókornak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.