Zenos E10: lényegre törő

3,1 kg jut minden lóerőre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 13.00

Könnyű, erős és látványos: ezt a csalhatatlan receptet alkalmazta két, a Caterhamnél nevelkedett autós szakember saját fejlesztésű sportkocsijuk tervezése során.

Azt gondolnánk, ha valaki rajong a kisszériás, nagy teljesítményű autókért, nincs jobb hely számára a Caterhamnél. Ansar Ali és Mark Edwards azonban ennél is tudott jobbat: miután otthagyták egykori cégüket (ahol egyébként nem is beosztottként, hanem vezetőként dolgoztak), összedugták a fejüket, és egy saját szupersportkocsi fejlesztésébe fogtak. 

Új cégük, a Zenos Cars egy ideje vázlatokkal bombázza a világot, amely leendő autójukat, a már 2014-ben piacra lépő E10 egy-egy részletét ábrázolja. Ezek önmagukban nem voltak különösebben sokatmondóak, most viszont a teljes autó képét is bemutatták – igaz, ezt is csupán rajzon. 
Ezek szerint a Zenos E10, amelyet a következő öt évben két további modell fog követni, egy agresszív megjelenésű, nyitott tetejű kétüléses, vaskos kerékív-szélesítésekkel, az ülések mögé emelt kupolákkal, hatalmas kerekekkel. 
Az alumínium gerincvázra szerelt szénszálas utascellát alkalmazó Zenos E010 tömege alig 650 kilogramm lesz; ennek dinamikus mozgatása aligha okoz majd problémát a 200 lóerős, kétliteres középmotor számára. 
A Fordtól eredeztetett erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, a végsebesség 215 km/óra, álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra a mérges kis jószág. 
A gyártó merész ötlettel újrahasznosított karbonszálas anyagot alkalmaz, így az autó olcsóbb lesz, mint gondolnánk – ez persze viszonylagos. 
Gyökereiktől mégsem tudtak teljesen elszakadni az egykori caterhames urak: újdonságuk minden paraméterét a Super Sevenhez mérik. Ennek értelmében 18 centivel hosszabb, 26,5 centivel szélesebb autót kell elképzelnünk. A felszereltség is gazdagabb lesz, bár a fűtés és a csomagtartó-takaró tényleg csak a puritán autózás szerelmesei számára nem alapvető tételek. 
Az opciók között részlegesen önzáró differenciálmű, állítható lengéscsillapítás, bukókeret és erősebb fékek szerepelnek. 
Az E10 jövőre lép színre. Vele azonos alapokra később egy roadster és egy kupé is készül majd – ezek 2018-nál előbb nem várhatók.
Zenos E10: lényegre törő 1

Kommentek

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.