Zenos E10: lényegre törő

3,1 kg jut minden lóerőre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 13.00

Könnyű, erős és látványos: ezt a csalhatatlan receptet alkalmazta két, a Caterhamnél nevelkedett autós szakember saját fejlesztésű sportkocsijuk tervezése során.

Azt gondolnánk, ha valaki rajong a kisszériás, nagy teljesítményű autókért, nincs jobb hely számára a Caterhamnél. Ansar Ali és Mark Edwards azonban ennél is tudott jobbat: miután otthagyták egykori cégüket (ahol egyébként nem is beosztottként, hanem vezetőként dolgoztak), összedugták a fejüket, és egy saját szupersportkocsi fejlesztésébe fogtak. 

Új cégük, a Zenos Cars egy ideje vázlatokkal bombázza a világot, amely leendő autójukat, a már 2014-ben piacra lépő E10 egy-egy részletét ábrázolja. Ezek önmagukban nem voltak különösebben sokatmondóak, most viszont a teljes autó képét is bemutatták – igaz, ezt is csupán rajzon. 
Ezek szerint a Zenos E10, amelyet a következő öt évben két további modell fog követni, egy agresszív megjelenésű, nyitott tetejű kétüléses, vaskos kerékív-szélesítésekkel, az ülések mögé emelt kupolákkal, hatalmas kerekekkel. 
Az alumínium gerincvázra szerelt szénszálas utascellát alkalmazó Zenos E010 tömege alig 650 kilogramm lesz; ennek dinamikus mozgatása aligha okoz majd problémát a 200 lóerős, kétliteres középmotor számára. 
A Fordtól eredeztetett erőforrás a hátsó kerekeket hajtja, a végsebesség 215 km/óra, álló helyzetből 4,5 másodperc alatt gyorsul százra a mérges kis jószág. 
A gyártó merész ötlettel újrahasznosított karbonszálas anyagot alkalmaz, így az autó olcsóbb lesz, mint gondolnánk – ez persze viszonylagos. 
Gyökereiktől mégsem tudtak teljesen elszakadni az egykori caterhames urak: újdonságuk minden paraméterét a Super Sevenhez mérik. Ennek értelmében 18 centivel hosszabb, 26,5 centivel szélesebb autót kell elképzelnünk. A felszereltség is gazdagabb lesz, bár a fűtés és a csomagtartó-takaró tényleg csak a puritán autózás szerelmesei számára nem alapvető tételek. 
Az opciók között részlegesen önzáró differenciálmű, állítható lengéscsillapítás, bukókeret és erősebb fékek szerepelnek. 
Az E10 jövőre lép színre. Vele azonos alapokra később egy roadster és egy kupé is készül majd – ezek 2018-nál előbb nem várhatók.
Zenos E10: lényegre törő 1

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.