Tizenegy milliárd egy autóért!

Árverésen kívül történt az adásvétel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 08.00

Egy ismert gyűjtőtől vásárolták meg 52 millió dollárért azt az 1963-as Ferrari 250 GTO-t, amely ezzel minden idők legnagyobb értékű gépkocsijává lépett elő. A vevő személyét nem hozták nyilvánosságra

Paul Pappalardo alighanem a világ legszerencsésebb emberének tarthatja magát: ő az a gyűjtő, akinek ötvenkét millió dollárt (mai árfolyamon 11,3 milliárd forintot!) fizetett ki egy meg nem nevezett személy egy ötvenéves veterán versenyautóért. 

Az 5111. alvázszámú Ferrari 250 GTO számos autóversenyen ért el komoly eredményt, legnevesebb pilótája az 1964-es Le Mans-i győztes francia Jean Guichet volt (nem, mi sem hallottunk róla korábban). Ez egyébként a második nagy értékű versenyautó, amely Jean Guichet nevéhez kötődik: két évvel ezelőtt 15 millió dollárért (3,3 mrd Ft) talált gazdára egyik korábbi autója – szintén egy Ferrari.
Az eddigi árrekorder ugyancsak egy Ferrari 250 GTO volt: az 1962-es versenyautót fénykorában egy jóval ismertebb pilóta, Sir Stirling Moss vezette; azért a kocsiért tavaly 35 millió dollárt, azaz 7,6 milliárd forintot fizettek (képeinken ez az autó látható; a mostani példányról nincsenek fényképfelvételek) 
Egyértelműnek látszik a tendencia: a luxusveteránok világában jelenleg a 250 GTO a legkeresettebb gépkocsi, a rekordok egyre magasabbra tornázzák a vételárakat. 
A 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki: Enzo Ferrari személyes jóváhagyása volt szükséges ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson az azóta minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz. 
A gyártás első két évében harminchat darab készült az autóból, ezek közül kerültek ki a felfoghatatlan árat parancsoló rekorderek. A hajszának azonban még nincs vége, hiszen az 1964-ben megjelent második szériából mindössze három példányt gyártottak. Ezeket négyliteres motorjuk után igazából 330 GTO-nak illene nevezni (a szám a hengerenkénti lökettérfogatra utal): ha ezeket is áruba bocsátják tulajdonosaik, nem fogunk meglepődni, ha a vételár eléri átlépi a kilenc számjegyes álomhatárt – azaz a százmillió dollárt (nagyjából 22 milliárd Ft) 
Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve folyamatosan és exponenciálisan nőtt az autó értéke – harminc év alatt 173-szorosára!

Hallgassa meg:


Ismerje meg:

Kommentek

  • Fabatka

    Eszement egy világ ez !!!!!!!!
    Akkor sem érne ennyit ha szín aranyból lenne !!!!!!!

  • hova

    Egyetértek! Ennyi pénzből egy afrikai ország / vagy talán kettőét is / egészséges vízellátását meg lehetne oldani. De a pénz megváltoztatja az embereket- és sajnos a gondolkodás módjukat is.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.