Tizenegy milliárd egy autóért!

Árverésen kívül történt az adásvétel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 08.00

Egy ismert gyűjtőtől vásárolták meg 52 millió dollárért azt az 1963-as Ferrari 250 GTO-t, amely ezzel minden idők legnagyobb értékű gépkocsijává lépett elő. A vevő személyét nem hozták nyilvánosságra

Paul Pappalardo alighanem a világ legszerencsésebb emberének tarthatja magát: ő az a gyűjtő, akinek ötvenkét millió dollárt (mai árfolyamon 11,3 milliárd forintot!) fizetett ki egy meg nem nevezett személy egy ötvenéves veterán versenyautóért. 

Az 5111. alvázszámú Ferrari 250 GTO számos autóversenyen ért el komoly eredményt, legnevesebb pilótája az 1964-es Le Mans-i győztes francia Jean Guichet volt (nem, mi sem hallottunk róla korábban). Ez egyébként a második nagy értékű versenyautó, amely Jean Guichet nevéhez kötődik: két évvel ezelőtt 15 millió dollárért (3,3 mrd Ft) talált gazdára egyik korábbi autója – szintén egy Ferrari.
Az eddigi árrekorder ugyancsak egy Ferrari 250 GTO volt: az 1962-es versenyautót fénykorában egy jóval ismertebb pilóta, Sir Stirling Moss vezette; azért a kocsiért tavaly 35 millió dollárt, azaz 7,6 milliárd forintot fizettek (képeinken ez az autó látható; a mostani példányról nincsenek fényképfelvételek) 
Egyértelműnek látszik a tendencia: a luxusveteránok világában jelenleg a 250 GTO a legkeresettebb gépkocsi, a rekordok egyre magasabbra tornázzák a vételárakat. 
A 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki: Enzo Ferrari személyes jóváhagyása volt szükséges ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson az azóta minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz. 
A gyártás első két évében harminchat darab készült az autóból, ezek közül kerültek ki a felfoghatatlan árat parancsoló rekorderek. A hajszának azonban még nincs vége, hiszen az 1964-ben megjelent második szériából mindössze három példányt gyártottak. Ezeket négyliteres motorjuk után igazából 330 GTO-nak illene nevezni (a szám a hengerenkénti lökettérfogatra utal): ha ezeket is áruba bocsátják tulajdonosaik, nem fogunk meglepődni, ha a vételár eléri átlépi a kilenc számjegyes álomhatárt – azaz a százmillió dollárt (nagyjából 22 milliárd Ft) 
Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve folyamatosan és exponenciálisan nőtt az autó értéke – harminc év alatt 173-szorosára!

Hallgassa meg:


Ismerje meg:

Kommentek

  • Fabatka

    Eszement egy világ ez !!!!!!!!
    Akkor sem érne ennyit ha szín aranyból lenne !!!!!!!

  • hova

    Egyetértek! Ennyi pénzből egy afrikai ország / vagy talán kettőét is / egészséges vízellátását meg lehetne oldani. De a pénz megváltoztatja az embereket- és sajnos a gondolkodás módjukat is.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.