Tizenegy milliárd egy autóért!

Árverésen kívül történt az adásvétel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 08.00

Egy ismert gyűjtőtől vásárolták meg 52 millió dollárért azt az 1963-as Ferrari 250 GTO-t, amely ezzel minden idők legnagyobb értékű gépkocsijává lépett elő. A vevő személyét nem hozták nyilvánosságra

Paul Pappalardo alighanem a világ legszerencsésebb emberének tarthatja magát: ő az a gyűjtő, akinek ötvenkét millió dollárt (mai árfolyamon 11,3 milliárd forintot!) fizetett ki egy meg nem nevezett személy egy ötvenéves veterán versenyautóért. 

Az 5111. alvázszámú Ferrari 250 GTO számos autóversenyen ért el komoly eredményt, legnevesebb pilótája az 1964-es Le Mans-i győztes francia Jean Guichet volt (nem, mi sem hallottunk róla korábban). Ez egyébként a második nagy értékű versenyautó, amely Jean Guichet nevéhez kötődik: két évvel ezelőtt 15 millió dollárért (3,3 mrd Ft) talált gazdára egyik korábbi autója – szintén egy Ferrari.
Az eddigi árrekorder ugyancsak egy Ferrari 250 GTO volt: az 1962-es versenyautót fénykorában egy jóval ismertebb pilóta, Sir Stirling Moss vezette; azért a kocsiért tavaly 35 millió dollárt, azaz 7,6 milliárd forintot fizettek (képeinken ez az autó látható; a mostani példányról nincsenek fényképfelvételek) 
Egyértelműnek látszik a tendencia: a luxusveteránok világában jelenleg a 250 GTO a legkeresettebb gépkocsi, a rekordok egyre magasabbra tornázzák a vételárakat. 
A 250 GTO (Gran Turismo Omologato) összesen harminckilenc példányban készült 1962 és 1964 között. Háromliteres, tizenkét hengeres motorja 300 lóerőt teljesített, aminek nem volt nehéz dolga a csupán 1,1 tonnás autóval. homologizációs céllal forgalomba bocsátott gépkocsit nem vásárolhatta meg akárki: Enzo Ferrari személyes jóváhagyása volt szükséges ahhoz, hogy a reménybeli vásárló hozzájuthasson az azóta minden idők legkívánatosabb Ferrarijának kikiáltott autóhoz. 
A gyártás első két évében harminchat darab készült az autóból, ezek közül kerültek ki a felfoghatatlan árat parancsoló rekorderek. A hajszának azonban még nincs vége, hiszen az 1964-ben megjelent második szériából mindössze három példányt gyártottak. Ezeket négyliteres motorjuk után igazából 330 GTO-nak illene nevezni (a szám a hengerenkénti lökettérfogatra utal): ha ezeket is áruba bocsátják tulajdonosaik, nem fogunk meglepődni, ha a vételár eléri átlépi a kilenc számjegyes álomhatárt – azaz a százmillió dollárt (nagyjából 22 milliárd Ft) 
Érdekes végigkövetni a GTO-k árának alakulását: 1978-ban 85 000 dollárt, 1983-ban már 300 ezret fizettek az autó egy példányáért; azóta a kilencvenes évek visszaesésétől eltekintve folyamatosan és exponenciálisan nőtt az autó értéke – harminc év alatt 173-szorosára!

Hallgassa meg:


Ismerje meg:

Kommentek

  • Fabatka

    Eszement egy világ ez !!!!!!!!
    Akkor sem érne ennyit ha szín aranyból lenne !!!!!!!

  • hova

    Egyetértek! Ennyi pénzből egy afrikai ország / vagy talán kettőét is / egészséges vízellátását meg lehetne oldani. De a pénz megváltoztatja az embereket- és sajnos a gondolkodás módjukat is.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.