Ogier a 2013-as rali-világbajnok

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.10.04. 10.45

Sebastien Ogier megnyerte a 2013-as rali-világbajnokságot, miután a Francia-rali csütörtöki power stage-én harmadik lett Dani Sordo és Thierry Neuville mögött, s behozhatatlan előnyre tett szert.

Bár csak egyetlen szakasz zajlott le, de máris volt mit ünnepelnie a Volkswagennek a Francia-ralin. A szokásoktól eltérően nem az utolsó, hanem az első gyorsasági volt a plusz pontokért zajló power stage.  

A Citroën versenyzője, Dani Sordo volt a leggyorsabb (+3 pont), megelőzve Thierry Neuville-t (+2 p) és Sebastien Ogier-t (+1 p). Mindez azt jelenti, hogy Ogier megnyerte a 2013-as rali-világbajnokságot, miután a legutóbbi futamot követően csupán egy pontra volt szüksége ehhez.

Üldözője, Thierry Neuville akkor akadályozhatta volna meg, ha megnyeri a power stage-et, majd a futamot és ezt megismétli még a következő két futamon is, miközben Ogier nem szerez pontot. A francia versenyző fantasztikus idényt futott, hiszen az eddig lezajlott tíz futamból hatot megnyert, kettőn pedig második lett.

“Nagyon boldog vagyok” – mondta Ogier. “Bárcsak mindenkit megölelhetnék a világon! Lehetetlen leírni, mit érzek most. Álom, hogy itt, Franciaországban nyerhettem meg a világbajnokságot!”

A versenyző természetesen megköszönte a csapatának, a mérnököknek, a szerelőknek is a segítséget. Ogier a Citroën-csapatnál versenyzett sokáig, ám azt követően, hogy már képes volt felvenni a versenyt Sebastien Loebbel, de mégsem tehette meg 2012-ben, elhagyta a csapatot. A Volkswagenhez került, ahol tavaly végigcsinált egy felkészülési évet, idén pedig a csapat első idényében azonnal a csúcsra ért. Igazi ellenfele nem akadt, hiszen Sebastien Loeb idén csak négy futamon indult, a mostani az utolsó.

A korábbi hármon Loeb kétszer legyőzte Ogier-t, a harmadik esetben fordított volt a helyzet. Az éppen zajló Francia-ralin – Loeb utolsó WRC-s versenyén – újra megmérkőzhetnek.

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.