Sofőr nélkül tesztelik a gumikat

Évi 100 ezer teszt a kapacitás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 17.00

A Continental teljes mértékben automatizált pályán hajtja végre a személyautókra, terepjárókra és a kis-haszongépjárművekre szánt gumiabroncsainak tesztelését.

A már 45 éve működő Contidrom tesztközpontban megnyitott 300 méter hosszú és 30 méter széles tesztcsarnok az AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) nevet kapta. Az alkalmazott technológia segítségével a téli és nyári abroncsok különböző tulajdonságait is tudják vizsgálni, a létesítményben a vezető nélküli tesztjárműveket 120 km/óra sebességig tudják felgyorsítani. A Continental mérnökei a gumiabroncsok menet- és féktulajdonságait cserélhető, szabványos felületű útburkolati elemek segítségével száraz és nedves körülmények között egyaránt tesztelhetik. Ezen felül a jégpályás tesztek számára egy különálló jégcsarnok áll rendelkezésre.

A Continental az első gyártó, amely egy adott helyszínen, az időjárástól függetlenül egész évben képes gumiabroncsteszteket elvégezni. A létesítmény évi 100 ezer fékteszt végrehajtására alkalmas. A tesztelésre használt különböző felületű útburkolati panelek a mérnökök igényei szerint, hidraulikus mozgatóelemek segítségével cserélhetőek, a csarnok hőmérséklete tetszés szerint szabályozható.

A Continental szerint az új részleg a laboratóriumi körülmények között lefolytatott vizsgálatok előnyeit ötvözi a szabadtéri pályákon lebonyolítható tesztekkel. Ennek köszönhetően közel hetven százalékkal javul az egyes vizsgálatok megismételhetősége, így a jövőben még pontosabb értékek állnak majd rendelkezésre a gumiabroncsok további fejlesztéseihez.

Az új részleg felépítése előtt a gumiabroncsok tesztelőinek több olyan tényezővel kellett számolniuk, amelyek bizonyos mértékben befolyásolhatták a végeredményeket. Ilyenek például a sofőrök reakcióideje, valamint a levegő és az útfelszín hőmérséklete.

A mérések során a hagyományos, száraz úton történő fékezési manőverek kivitelezése 100 km/óra sebességről, a vizes úton történő megállás szabványos tesztelése pedig 80 km/óra sebességről történik. A tesztpályán a fékezési manővereket különféle, a kerekekre és a járműre szerelt szenzorok érzékelik. Az egyes tesztek lefuttatása – ideértve az indulást, a gyorsulást és a fékezést is – összesen négy percet vesz igénybe. Az új csarnokban minden órában 15 teszt végezhető el, az automatizált tesztüzem éves kapacitása pedig akár a 100 ezres nagyságrendet is elérheti.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.