A brit AutoExpress információi szerint már akár 2017-ben piacra kerülhet a Rolls-Royce első szabadidőjárműve. A patinás márka vezérigazgatójára, Torsten Müller-Ötvösre hivatkozó írás szerint a Rolls-Royce nem csak felismerte, de meg is kívánja lovagolni a (keleti) világ ultramilliárdos vevőkörében rejlő piaci lehetőségeket. 

“A szabadidőjármű érdekes lehetőség. Még van növekedési potenciál a piacon, egy ilyen jellegű jármű nem elképzelhetetlen a számunkra. Nyitott vagyok az ötletre. Giles Taylor vezető formatervezőnk már elkezdett foglalkozni a gondolattal” – mondta Müller-Ötvös. 
Jellegzetesen szögletes homlokzatával és konzervatív vonalaival a Rolls-Royce formanyelve szinte tálcán kínálja magát a terepjárósításra, amint az a fenti, nem hivatalos látványterven is látható. 
Látszólag semmi akadálya nincsen tehát egy Rolls-Royce szabadidőjármű kifejlesztésének. Már csak olyan apró részleteket kell megoldani, mint az összkerékhajtás, ami akkor is elengedhetetlen, ha eszement aranyifjak már bebizonyították, könnyű terepen hátsókerék-hajtással is elboldogul a Rolls-Royce.
A Rolls-Royce két évvel ezelőtt bemutatta elektromos hajtású kísérleti járművét; ennek 389 lóerős, 800 Nm nyomatékú villanymotorjai ugyan a hátsó kerekeket hajtották, ám nyilván nem okozna gondot egy hibrid AWD rendszer kifejlesztése – már ha ezt az irányt választja a gyár. Akármerre mozdulnak is, nyilván nagyban támaszkodhatnak majd az anyavállalat BMW által felhalmozott tudásra a fejlesztők. 
Másfelől persze majdnem mindegy, hogy most mit mondanak. Áprilisban ugyanis egyszer már felmerült a szabadidőjármű gondolata, és Müller-Ötvös akkor kategorikusan elzárkózott a lehetőségtől. Úgy tűnik, mégis létezik akkora profit, amiért akár a szavahihetőségét is kockára teszi egy üzletember.