Mégis lesz Rolls-Royce terepjáró!

Legalább négy évig kell még várnunk rá

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 09.00

Tagadták, cáfolták, most mégis megépítik: a jelek szerint a Bentley után Rolls-Royce is rálép a hiperluxus-terepjárók egyelőre kitaposatlan ösvényére.

A brit AutoExpress információi szerint már akár 2017-ben piacra kerülhet a Rolls-Royce első szabadidőjárműve. A patinás márka vezérigazgatójára, Torsten Müller-Ötvösre hivatkozó írás szerint a Rolls-Royce nem csak felismerte, de meg is kívánja lovagolni a (keleti) világ ultramilliárdos vevőkörében rejlő piaci lehetőségeket. 

“A szabadidőjármű érdekes lehetőség. Még van növekedési potenciál a piacon, egy ilyen jellegű jármű nem elképzelhetetlen a számunkra. Nyitott vagyok az ötletre. Giles Taylor vezető formatervezőnk már elkezdett foglalkozni a gondolattal” – mondta Müller-Ötvös. 
Jellegzetesen szögletes homlokzatával és konzervatív vonalaival a Rolls-Royce formanyelve szinte tálcán kínálja magát a terepjárósításra, amint az a fenti, nem hivatalos látványterven is látható. 
Látszólag semmi akadálya nincsen tehát egy Rolls-Royce szabadidőjármű kifejlesztésének. Már csak olyan apró részleteket kell megoldani, mint az összkerékhajtás, ami akkor is elengedhetetlen, ha eszement aranyifjak már bebizonyították, könnyű terepen hátsókerék-hajtással is elboldogul a Rolls-Royce.
A Rolls-Royce két évvel ezelőtt bemutatta elektromos hajtású kísérleti járművét; ennek 389 lóerős, 800 Nm nyomatékú villanymotorjai ugyan a hátsó kerekeket hajtották, ám nyilván nem okozna gondot egy hibrid AWD rendszer kifejlesztése – már ha ezt az irányt választja a gyár. Akármerre mozdulnak is, nyilván nagyban támaszkodhatnak majd az anyavállalat BMW által felhalmozott tudásra a fejlesztők. 
Másfelől persze majdnem mindegy, hogy most mit mondanak. Áprilisban ugyanis egyszer már felmerült a szabadidőjármű gondolata, és Müller-Ötvös akkor kategorikusan elzárkózott a lehetőségtől. Úgy tűnik, mégis létezik akkora profit, amiért akár a szavahihetőségét is kockára teszi egy üzletember.

Kommentek

  • Guevara

    Ez egyszerűen nem illik a Rolls szellemiségéhez. Úriember nem megy olyan helyekre autóval sem, ahol koszos lehet a krokodilbőr cipője.
    Szabadidőautó Rolls tulajoknak?!… “zseniális”…

  • Ankhiszesz

    Na neee… ez valami förtelmes :S

  • tede

    Ennél rondább kocsi ebben a kategóriában a Bentley terepjáró elképzelése :( . ez borzasztó!

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.