Lada Samara: élt 19 évet

Jövőre már csak raktárról árulják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 16.00

Idén már csak a ferdehátút gyártották, és novemberben annak is leállnak a gyártósorai. Az orosz autóipar peresztrojkáját megtestesítő Samarát kitúrta a helyéről a modernebb, tetszetősebb Granta.

Még tavaly decemberben jelentette be Alekszandr Bredikin, az AvtoVAZ marketing igazgatója, hogy azonnali hatállyal beszüntetik a lépcsőshátú Samara gyártását, egy évre rá pedig a teljes modellszéria leköszön. 

Hol van az még, gondoltuk akkor, de az egy év gyorsan eltelt: még egy hónap, és legördül az utolsó ötajtós a gyártósorról, A háromajtósoktól már ezen a héten elbúcsúznak a gyár munkásai. 
Az évek során féltucatnyi kivitelben gyártott, folyamatos csűréssel-csavarással életben tartott modell modern(ecske) formavilágával, elsőkerék-hajtásával és a Porsche közreműködésével fejlesztett motorjaival valódi forradalmat jelentett a keleti blokkban, és olcsó közlekedési alternatívát a nyugati világ örömmel spóroló országaiban. 
Az elmaradó fejlesztések miatt azonban ez utóbbiakban a kilencvenes évek végére fokozatosan megszűnt az érdeklődés, és ezzel az export is. Ekkor gyakorlatilag beszorult hazai piacára a Samara, ahol 1997-ben megjelent enyhén modernizált változata, a Samara 2 (VAZ 2115). Egyetlen facelifttel (2007) ezt gyártották a mai napig. 
A Samara három- és ötajtós ferdehátú alapverziói mellett 1990-től lépcsőshátú szedánként is elérhető volt. Németországban jópofa kabriót is gyártottak a modellből, valamint a mai napig létezik pickup kivitele.

Kommentek

  • péloday

    Isten vele….

  • v_Petya25

    Szép-szép a 19, csakhogy az 29!
    Bakker, hogy lehet így cikket írni?

  • péloday

    Igaz :)

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.