Lada Samara: élt 19 évet

Jövőre már csak raktárról árulják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 16.00

Idén már csak a ferdehátút gyártották, és novemberben annak is leállnak a gyártósorai. Az orosz autóipar peresztrojkáját megtestesítő Samarát kitúrta a helyéről a modernebb, tetszetősebb Granta.

Még tavaly decemberben jelentette be Alekszandr Bredikin, az AvtoVAZ marketing igazgatója, hogy azonnali hatállyal beszüntetik a lépcsőshátú Samara gyártását, egy évre rá pedig a teljes modellszéria leköszön. 

Hol van az még, gondoltuk akkor, de az egy év gyorsan eltelt: még egy hónap, és legördül az utolsó ötajtós a gyártósorról, A háromajtósoktól már ezen a héten elbúcsúznak a gyár munkásai. 
Az évek során féltucatnyi kivitelben gyártott, folyamatos csűréssel-csavarással életben tartott modell modern(ecske) formavilágával, elsőkerék-hajtásával és a Porsche közreműködésével fejlesztett motorjaival valódi forradalmat jelentett a keleti blokkban, és olcsó közlekedési alternatívát a nyugati világ örömmel spóroló országaiban. 
Az elmaradó fejlesztések miatt azonban ez utóbbiakban a kilencvenes évek végére fokozatosan megszűnt az érdeklődés, és ezzel az export is. Ekkor gyakorlatilag beszorult hazai piacára a Samara, ahol 1997-ben megjelent enyhén modernizált változata, a Samara 2 (VAZ 2115). Egyetlen facelifttel (2007) ezt gyártották a mai napig. 
A Samara három- és ötajtós ferdehátú alapverziói mellett 1990-től lépcsőshátú szedánként is elérhető volt. Németországban jópofa kabriót is gyártottak a modellből, valamint a mai napig létezik pickup kivitele.

Kommentek

  • péloday

    Isten vele….

  • v_Petya25

    Szép-szép a 19, csakhogy az 29!
    Bakker, hogy lehet így cikket írni?

  • péloday

    Igaz :)

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.