Jöhetnek a külső oldallégzsákok

Kívülről óvják az utasokat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 15.00

A hírek szerint még 2020 előtt piacra kerülhet egy merőben újszerű fejlesztés. Az oldalajtók külső felén elhelyezett, kamerával és radarral aktivált óriáslégzsák az oldalirányú ütközések következményeit hivatott enyhíteni.

Miután egy brit napilap beszámolt róluk, az autós szaksajtó is elkezdett foglalkozni a TWR új fejlesztésével. Mielőtt a technikai részleteket sorra vennénk, nem árt tudni, hogy a statisztikák szerint az autóbalesetek 37-40 százalékában oldalirányból történik az ütközés – legalábbis az egyik félnél. Az EuroNCAP mérései szerint a közelmúltban jelentős előrelépést értek el a gyártók az ilyen jellegű ütközések kockázatának csökkentése terén, ám bőven van helye a biztonság további fokozásának. 

A légzsák lehet kisebb felületű, nagyobb nyomású, vagy méretesebb, de kisebb nyomású. A képen egy Citroen C3 ajtópárján

A légzsák lehet kisebb felületű, nagyobb nyomású, vagy méretesebb, de kisebb nyomású. A képen egy Citroen C3 ajtópárján


A neves autóipari beszállító és légzsák-specialista TWR Automotive most egy olyan rendszeren dolgozik, amely harminc ezredmásodperc alatt mintegy két méter hosszú, hetven centiméter magas, arasznyi széles védvonalat von a két jármű (vagy az oldalirányban csúszó jármű és a téglafal, netán villanyoszlop) közé. 
Mivel ebben az esetben a becsapódás pillanatában már eleve késve nyílna a légzsák, muszáj gondoskodni az előzetes, prediktív aktiválásról. Ehhez a TWR kamerákat és radarokat használna fel: ezek segítségével lehetne megállapítani, mikor kell működésbe hozni a hatalmas, kétszáz literes légzsákot. 
A kísérleti példányt egy SEAT oldalára szerelve mutatta be a TWR. A spanyol autógyár is részt vett a három éve tartó fejlesztésben, ám – mivel újszerű, ezért óhatatlanul költséges termékről lesz szó – az első körben nem kap a küszöbből felnyíló, dupla patronnal berobbanó légzsákból. 
A megtiszteltetés az egyik német prémium márkát éri majd, várhatóan ennek az évtizednek a vége felé.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Április 1-e van?

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.