Jöhetnek a külső oldallégzsákok

Kívülről óvják az utasokat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 15.00

A hírek szerint még 2020 előtt piacra kerülhet egy merőben újszerű fejlesztés. Az oldalajtók külső felén elhelyezett, kamerával és radarral aktivált óriáslégzsák az oldalirányú ütközések következményeit hivatott enyhíteni.

Miután egy brit napilap beszámolt róluk, az autós szaksajtó is elkezdett foglalkozni a TWR új fejlesztésével. Mielőtt a technikai részleteket sorra vennénk, nem árt tudni, hogy a statisztikák szerint az autóbalesetek 37-40 százalékában oldalirányból történik az ütközés – legalábbis az egyik félnél. Az EuroNCAP mérései szerint a közelmúltban jelentős előrelépést értek el a gyártók az ilyen jellegű ütközések kockázatának csökkentése terén, ám bőven van helye a biztonság további fokozásának. 

A légzsák lehet kisebb felületű, nagyobb nyomású, vagy méretesebb, de kisebb nyomású. A képen egy Citroen C3 ajtópárján

A légzsák lehet kisebb felületű, nagyobb nyomású, vagy méretesebb, de kisebb nyomású. A képen egy Citroen C3 ajtópárján


A neves autóipari beszállító és légzsák-specialista TWR Automotive most egy olyan rendszeren dolgozik, amely harminc ezredmásodperc alatt mintegy két méter hosszú, hetven centiméter magas, arasznyi széles védvonalat von a két jármű (vagy az oldalirányban csúszó jármű és a téglafal, netán villanyoszlop) közé. 
Mivel ebben az esetben a becsapódás pillanatában már eleve késve nyílna a légzsák, muszáj gondoskodni az előzetes, prediktív aktiválásról. Ehhez a TWR kamerákat és radarokat használna fel: ezek segítségével lehetne megállapítani, mikor kell működésbe hozni a hatalmas, kétszáz literes légzsákot. 
A kísérleti példányt egy SEAT oldalára szerelve mutatta be a TWR. A spanyol autógyár is részt vett a három éve tartó fejlesztésben, ám – mivel újszerű, ezért óhatatlanul költséges termékről lesz szó – az első körben nem kap a küszöbből felnyíló, dupla patronnal berobbanó légzsákból. 
A megtiszteltetés az egyik német prémium márkát éri majd, várhatóan ennek az évtizednek a vége felé.

Kommentek

  • PluginHibrid

    Április 1-e van?

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.