Ennyi a legnépszerűbb autók biztosítása

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.10.03. 08.00

Magyarország legnépszerűbb új és használt autómodelljeinek biztosítási díjait számolta ki a PBA Biztosítási Alkusz legújabb felmérésében.

A PBA alkuszcég megkereste a legalacsonyabb díjú biztosításokat: mintának az átlag magyar autótulajdonost vették, 35 éves, budapesti férfit, aki negyedévente fizeti be a biztosítási csekket.

A legtöbben Škoda Octaviát vásárolnak új autóként, ezt követi az Opel Astra és a Ford Focus. A legnépszerűbb típusok esetén a gépjárművek átlagos kötelező felelősségbiztosítása (kgfb) évente 25 ezer forintba kerül. Ez a tarifa nagyon kedvező: a 2012-es kalkulációkhoz képest idén csak 4 százalékos díjemelkedés tapasztalható ugyanezekben a kategóriákban.

Eközben megfordulni látszik a hosszú évek óta tartó folyamatos díjcsökkenés a teljes kgfb-piacon, hiszen a 2013-as esztendőben az átlagdíjak 9 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest. A vizsgált autók átlagos casco-díja jóval magasabb, 59 ezer forint, amelyet egy új Opel Astra 76 ezer forintos díja húz fel.

A használt autók közül évek óta az Opel Astra, Suzuki Swift és Ford Focus triumvirátusa uralkodik itthon. Ha a kötelező felelősségbiztosítási (kgfb) és casco-díjakat nézzük, a 3 és 7 éves járművek közül egyértelműen a Suzuki Swift kerül a legkevesebbe. A kgfb-díjak átlagosan 23 ezer forintos összege alig változik az autók életkorával, a casco viszont jelentősen.

A hároméves autók átlagosan 58 ezer forintos éves casco-díja 12 éves korú járművek esetében 38 ezer forintra csökken. Egy 7 esztendős Opel Astra cascója például csaknem 23 százalékkal olcsóbb, mint egy 3 évesé, a 12 éves pedig további 45 százalékkal csökken.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.