A delfti műszaki egyetem (Delft University of Technology, DUT) csapata régi motoros, illetve autós a diákok számára kiírt formula-versenyben: az elmúlt több mint egy évtizedben rengeteg versenyen diadalmaskodtak, abszolút meghatározó erők a(z egyébként szintén sikeres) magyar csapatokkal is fűszerezett mezőnyben. 

Most már azt is tudjuk, hogy nem véletlenül: tavalyi autójuk, a DUT12 szeptember 24-én megdöntötte – mit megdöntötte: a földbe döngölte – az elektromos autók korábbi gyorsulási világcsúcsát. 


Az eddigi 2,68 másodperc helyett mindössze 2,15 (más források szerint 2,13) másodpercre volt szükségük a mágikus 100 km/óra elérésére – hogy ez mit jelent, jól mutatja, hogy a felfoghatatlan Ariel Atom V8 2,3 másodperc alatt katapultál százra. 
A rekordban kétségtelenül szerepet játszott a tény, hogy a DUT12 összkerékhajtású, illetve pehelysúlyú: 135 lóerős összteljesítményének mindössze 145 kilót (plusz a sofőr) kell mozgatnia. A hollandok ezért a hetvenöt fős csapat legkönnyebb tagját ültették a volán mögé, az útfelületet pedig cukros vízzel locsolták be, ezzel is javítva a tapadást. 
A DUT12 akkumulátorai egyébként a pilóta két oldalán, a gondolákban találhatók. Ez jobb vezethetőséget biztosít az autónak, amire ez alkalommal ugyanúgy nem volt szükség, mint a megkettőzött motorszámból adódó, jobb fékenergia-visszanyerési hatásfokra. 
Az egyetemistáknak nem szokása a babérokon ülni, jövőre mégsem várható tőlük újabb rekord, mivel a DUT13 (jobbra fent) inkább hosszú távú versenyekre, mint rövid sprintekre készült – na de lesz még DUT14 is, mondták sokat sejtetően a diákok a futam után.