Tavasszal Sanghajban már megmutatta magát a BMW X3 kupéhátú testvérének előtanulmánya, januárban pedig a sorozatgyártású modellt várjuk – addig is itt van egy kis előzetes a tesztelés fázisából. 

A prototípus gyakorlatilag tökéletes mása a koncepcióautónak, első pillantásra csak az alsó légbeömlőket rajzolták át; a hűtőmaszk és a fényszórók maradtak. 
Ellenben a far alighanem módosul – ezt a fenn hagyott álcafóliából gondoljuk. A körvonalak egyébként az X6 stíluselemeit adják vissza, mindenekelőtt a kacsafarokként megemelt csomagtérperemet. A dupla kipufogó, a vaskos lökhárítók és a nagy kerekek ne tévesszenek meg senkit: ezek alighanem a feláras M Sport csomag részeként kerültek az autóra. 
A helykínálatról, illetve annak hiányáról is képet alkothatunk: a hátsó fejtér a várakozásoknak megfelelően szűkösnek ígérkezik, a csomagtartó, ha nem is lesz kicsi, de mindenképpen csorbul az X3-hoz (550 l) képest. 
Nem úgy a motorválaszték: bár még nincs meg a végső szó, logikusan a 20d-től (184 LE) a 35i-ig (306 LE) terjed majd a kínálat; a leggyengébb, hátsókerék-hajtású 18d (143 LE) nem igazán illene a modell sportos személyiségéhez – persze ettől még bekerülhet a szortimentbe, mint kedvező árú belépőmodell. 
Az X4 forgalmazása várhatóan 2014 első felében megkezdődik, az árak hajszálnyival az X3 fölé várhatók