Loeb utoljára raliban

Következik a Francia-rali

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 22.00

Sebastien Loeb utoljára versenyez a rali-világbajnokságon. A kilencszeres világbajnok hazai versenyén, a Francia-ralin búcsúzik a sportágtól. Van, aki szeretné, ha elégedetlenül távozna.

A hétvégén rendezik a rali-világbajnokság 11. futamát, a Francia-ralit. A mezőny nagy részének ez is “csak” egy állomás a 13 futamos évadban, ám most a korábbinál is nagyobb érdeklődés övezi. Ez lesz ugyanis Sebastien Loeb utolsó versenye a sorozatban.

A Citroën kilencszeres világbajnoka jövőre már a Túraautó-világbajnokságon (WTCC) indul és az idei év az erre való felkészülés jegyében zajlott. Négy WRC-futamot azért vállalt, ez lesz az utolsó. Nem véletlenül.

Loeb a legjobb

2010-ben az addig Korzika-raliként (Tour de Corse) ismert versenyt áthelyezték Franciaország belsejébe, Alsace (Elzász) régióba és Francia-rali név alatt, Strasbourg központtal rendezték meg. A 2010-ben debütáló versenyt azonnal meg is nyerte a címvédő Loeb, ami nem volt nagy meglepetés, hiszen olyan volt ez a raliverseny, mintha külön a francia sztárpilóta szája íze szerint találták volna ki. A verseny útvonala ugyanis a 39 éves pilóta szülővárosán is átmegy.

Az aszfaltos futamon mindig is ő volt a favorit, 2012-ben ezen a versenyen biztosította be kilencedik bajnoki címét. 2013-ban is esélyes, hiszen idén a korábbi három futamból kettőt megnyert, a harmadikon második volt. Nem valószínű azonban, hogy sétagalopp lesz a verseny számára.

A dominanciában a helyét átvevő Sebastien Ogier megkapta az engedélyt a Volkswagentől a harcra. A fiatalabb franciának nem kell gondolkodnia a csapatbajnoki címen, hajthat a győzelemért, ahogy akar.

A három héttel ezelőtti Ausztrál-ralin Ogier balszerencséjének köszönhetően nem lett világbajnok, pedig a francia pilóta megérdemelte volna ezt. A 22 gyorsasági szakaszból 19-et megnyerő volkswagenes versenyző végig domináns teljesítményt nyújtott, de az utolsó gyorsasági szakaszon a mögötte haladó Mikko Hirvonen defektet kapott és a harmadik helyre került, ezzel Thierry Neuville, Ogier legnagyobb vetélytársa örökölte meg a második helyet és annyi plusz pontot, hogy matematikailag még nyitott maradt a bajnokság. Egy pont hiányzik Ogier-nek.


Ogier már csütörtökön bajnok lehet, hiszen a szokásokkal ellentétben nem a verseny utolsó, hanem első szakasza lesz a külön pontokért zajló Power Stage. Ha itt kiautózza a különbséget, utána nyugodtabban csatázhat Loeb ellen.

“Először is remélem, hogy eljutok az utolsó gyorsasági szakaszig, Haguenauban! Nagyszerű lenne a pályafutásomat pont ott, a szülővárosomban, befejezni, s persze nagyon megható pillanat lenne. Másrészről pedig úgy hiszem, egy kicsit könnyebb lesz, mivel új tervem van a jövőre. Valami teljesen mást fogok csinálni, a Túraautó-világbajnokságban versenyzek majd” –  nyilatkozta egy interjúban Loeb.


A raliról

A 2013-as Francia-rali négy napon át tart (csütörtöktől vasárnapig), s a 20 gyorsasági szakasz távja jelentősen lerövidült, amelyek így 312,14 km-t tesznek majd ki. A rali főhadiszállása ismét Strasbourgban lesz.

A Francia-rali aszfaltos útjai nagyban hasonlítanak a Német-raliéhoz. A keskeny és gyors utak a hűvös időjárással együtt nagy látványosságot ígérnek a ralin. Loeb a szép búcsúzás miatt, Ogier pedig a világbajnoki cím miatt hajt majd a győzelemre a hétvégén. A két Sebastien utoljára vívja meg harcát a világbajnokság porondján. A kilencszeres bajnok, aki 167 raliversenyből 78-on győzedelmeskedett, emelt fővel szeretne távozni.

A szervezők ebben az évben is változtattak egy nagyot. Az első gyorsasági szakasz továbbra is az Európai Parlament strasbourgi épülete mellett ér véget, viszont ez számít majd a Power Stage-nek, nem pedig a ralit lezáró szakasz (a tradíció szerint). A szombati nap ígérkezik a leghosszabbnak, hiszen összesen 134,93 km hosszú gyorsasági szakaszt kell a mezőnynek teljesítenie. A rali utolsó gyorsasági szakasza ezúttal is Loeb szülővárosán, Haguenaun megy végig, mielőtt a mezőny visszatérne Strasbourgba, a záróceremóniára.

A Francia-rali műszaki szempontból

A világbajnokság állása az Ausztrál Rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier     Volkswagen Motorsport         212 pont
2. Thierry Neuville      Qatar WRT                         129 pont
3. Jari-Matti Latvala   Volkswagen Motorsport         110 pont
4. Mikko Hirvonen       Citroën WRT                       103 pont
5. Dani Sordo            Abu Dhabi Citroen WRT           96 pont
6. Mads Östberg        Qatar M-Sport WRT               77 pont
7. Sebastien Loeb      Citroën WRT                         68 pont
8. Martin Prokop        JIPOCAR Czech National Team  49 pont
9. Jevgenyij Novikov  Qatar M-Sport WRT                47 pont
10. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport 2        34 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        299 pont
2. Citroën WRT                       251 pont
3. Qatar WRT                         145 pont
4. Qatar M-Sport WRT             142 pont
5. Jipocar Czech National Team   51 pont
6. Abu Dhabi Citroen WRT           41 pont
7. Volkswagen Motorsport 2        34 pont
8. Lotos WRC Team                   20 pont

(Forrás: Amber PR)

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.