Jön az új Mercedes C-osztály kombi

A CLA stílusjegyeit örökli majd

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 08.00

Jövő januárban lép színre a Mercedes C-osztály kombiváltozata. Az új padlólemezre épülő modellt először láthatjuk kémfotókon

Nem lesz könnyű dolga a Mercedes-Benz C-osztály kombi kivitelének, hiszen olyan jól bevezetett, stabil ellenfelekkel kell szembeszállnia, mint az Audi A4 Avant vagy a BMW 3 Touring. Ezért a Mercedes biztosra megy: az újdonság formavilágát az S- és CLA-osztályokon megismert, dinamikus stíluselemek határozzák meg. 

Ez egyébként technológiai átvitelt is jelent, így a nagyméretű hűtőmaszkot LED-es fényszórók keretezhetik majd. A hátsó szélvédő meredekebben emelkedik, mint eddig, a kipufogóvégek is új rajzolatúak. 
Nálunk csak elméleti jelentőségű, de azokon a piacokon, ahol balra tarts van érvényben, igazán fontos újdonság, hogy a kombi alapját adó friss, moduláris MRA padlólemezen végre kombinálható a összkerékhajtás a jobbkormányos kivitellel. Ugyanezt a platformot használja egyébként az új S-osztály is. 
A motorkínálatról eddig szerzett ismeretek hiányosak: a Renault-tól származik majd az 1,6 literes, 130 lóerős belépő dízelmotor, a megszokott 2,2 literes dízel 170-230 lóerőt teljesíthet. Lesz még egy kétliteres benzines turbó is, amelyet egészen 230 lóerőig húzhatnak fel. Ez már majdnem az AMG 45 felségterülete, mégsem zavarják majd egymás vizeit, hiszen a C-osztály AMG-kivitele nem négy, hanem nyolchengeres motort kap, mégpedig egy új, négyliteres turbót. A C 63 AMG jól hangzik, de eléggé távoli lehetőség – igaz, lehetőség. 
Az új generációs C-osztály kombi forgalmazása 2014 első félévében kezdődhet meg; az autó Detroitban, a tél végén lép színre.

Kommentek

  • subtotal

    De jó is lenne, ha Jan 13-26 már a tél vége lenne :)

    Remélem, az Insignia és Q7 farkialakítása nem vonul át erre a típusra is…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.