20 másodperc alatt 400 km/órára

Kétszer fürgébb lehet a Veyronnál!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 11.00

Újabb részletek szivárogtak ki a Koenigsegg tervezett hipersportkocsijáról. A One:1 a számítógépes szimulációk alapján mindennél gyorsabb, ami ma közúton gurul – mégpedig nem kevéssel.

Tavaly október végén röppent fel az első pletyka, egy hónappal később pedig hivatalosan is bejelentették: a Koenigsegg 1250 kilogrammos, 1250 lóerős autót készül alkotni. A találóan One:1 névre keresztelt fenevad az Agera alapjaira épülne. Christian von Koenigsegg egy percig sem titkolta, célja a Bugatti Veyron minden létező trófeájának elhódítása – azaz a kocsinak gyorsabbnak és fürgébbnek kell lennie Volkswagen presztízsmobiljánál. 

Mostanra az autó teljesítménye 1420 lóerőre emelkedett (papíron) – nyilván, mert így nem csak szárazon, hanem feltankolva, hűtő- és kenőanyagokkal együtt is tartható az 1:1 arány 
A One:1-ből még prototípus sem készült, azt az év végére tervezi előállítani a Koenigsegg. A mindössze hat példányban legyártandó autó számítógépes modelljét azonban már letesztelték a virtuális világban. Ezek a szimulációk pedig arra engedtek következtetni, hogy jó nyomon jár a manufaktúra: senki a világon közelébe sem ér a 0-200, 0-300 és 0-400 km/órás szintidőknek – igaz, konkrét számadatokat nem közöltek, egyet kivéve. 
Eszerint álló helyzetből mindössze 20 másodpercre volna szüksége az autónak, hogy 400 km/órára gyorsuljon – a Veyronnak ez 45 másodpercébe telik! 


A végsebesség elméleti jelentőségű, mert a szériapéldányokat minden bizonnyal korlátozással látják majd el, de arra ügyel a gyár, hogy a Veyron elektronikus gátak nélküli, azaz nem utca-homológ rekordját (431 km/óra) kényelmesen túlszárnyalják. Irányszámnak 450 km/órát említett von Koenigsegg. 
Még egy közös vonása lesz a One:1-nak a Bugatti Veyronnal: habár várhatóan jóval drágább lesz, mint a hozzávetőlegesen harmadmilliárd forintért kínált Agera S, a projekt vége ugyanúgy masszív bukás lesz, mint a német-francia csodamasinánál, jósol a cégalapító. 
Befektetésnek viszont jó lehet a gép, hiszen növeli a márka ismertségét, és a technológiákat később hasznosíthatják más modelleknél. Persze akár még jól is kijöhet az ügyletből: a Business Weeknek adott interjújában von Koenigsegg elmondta, a One:1 mind a hat tervezett példányát eladták már jó előre, és hosszú sorokban állnak mögöttük a reményteljes várakozók, hátha valaki meggondolja magát. Egy ilyen keresleti piacon pedig bármi megtörténhet – akár az is, hogy végül hasznot hoz a projekt.
(Képeink a tavaly év végi bejelentésnél bemutatott, nem végleges formatervet ábrázolják)

Kommentek

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

F1: Kiderült, miért volt kavarás Hamilton öccsével

Lewis Hamilton sok kritikát kapott amiatt, hogy nem ment el az Autosport Awards díjátadóra. Itt az oka.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.