20 másodperc alatt 400 km/órára

Kétszer fürgébb lehet a Veyronnál!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.01. 11.00

Újabb részletek szivárogtak ki a Koenigsegg tervezett hipersportkocsijáról. A One:1 a számítógépes szimulációk alapján mindennél gyorsabb, ami ma közúton gurul – mégpedig nem kevéssel.

Tavaly október végén röppent fel az első pletyka, egy hónappal később pedig hivatalosan is bejelentették: a Koenigsegg 1250 kilogrammos, 1250 lóerős autót készül alkotni. A találóan One:1 névre keresztelt fenevad az Agera alapjaira épülne. Christian von Koenigsegg egy percig sem titkolta, célja a Bugatti Veyron minden létező trófeájának elhódítása – azaz a kocsinak gyorsabbnak és fürgébbnek kell lennie Volkswagen presztízsmobiljánál. 

Mostanra az autó teljesítménye 1420 lóerőre emelkedett (papíron) – nyilván, mert így nem csak szárazon, hanem feltankolva, hűtő- és kenőanyagokkal együtt is tartható az 1:1 arány 
A One:1-ből még prototípus sem készült, azt az év végére tervezi előállítani a Koenigsegg. A mindössze hat példányban legyártandó autó számítógépes modelljét azonban már letesztelték a virtuális világban. Ezek a szimulációk pedig arra engedtek következtetni, hogy jó nyomon jár a manufaktúra: senki a világon közelébe sem ér a 0-200, 0-300 és 0-400 km/órás szintidőknek – igaz, konkrét számadatokat nem közöltek, egyet kivéve. 
Eszerint álló helyzetből mindössze 20 másodpercre volna szüksége az autónak, hogy 400 km/órára gyorsuljon – a Veyronnak ez 45 másodpercébe telik! 


A végsebesség elméleti jelentőségű, mert a szériapéldányokat minden bizonnyal korlátozással látják majd el, de arra ügyel a gyár, hogy a Veyron elektronikus gátak nélküli, azaz nem utca-homológ rekordját (431 km/óra) kényelmesen túlszárnyalják. Irányszámnak 450 km/órát említett von Koenigsegg. 
Még egy közös vonása lesz a One:1-nak a Bugatti Veyronnal: habár várhatóan jóval drágább lesz, mint a hozzávetőlegesen harmadmilliárd forintért kínált Agera S, a projekt vége ugyanúgy masszív bukás lesz, mint a német-francia csodamasinánál, jósol a cégalapító. 
Befektetésnek viszont jó lehet a gép, hiszen növeli a márka ismertségét, és a technológiákat később hasznosíthatják más modelleknél. Persze akár még jól is kijöhet az ügyletből: a Business Weeknek adott interjújában von Koenigsegg elmondta, a One:1 mind a hat tervezett példányát eladták már jó előre, és hosszú sorokban állnak mögöttük a reményteljes várakozók, hátha valaki meggondolja magát. Egy ilyen keresleti piacon pedig bármi megtörténhet – akár az is, hogy végül hasznot hoz a projekt.
(Képeink a tavaly év végi bejelentésnél bemutatott, nem végleges formatervet ábrázolják)

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.