Eljött a kaszás az Aston Martin kisautójáért

Beszüntették a Cygnet gyártását

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.29. 14.00

Véget ért a Toyota iQ alapjaira épülő luxus-törpeautó pályafutása. Élt kettő évet.

Amikor az Aston Martin és a Toyota 2010-ben nyilvánosságra hozta szokatlan együttműködésük részleteit, nem tudtuk, röhögjünk vagy sírjunk. A japánok prémium termékként pozicionált aprósága minőségi anyagok és és szárnyas logó beépítésével vált a luxus-sportgyártó legkisebb és legolcsóbb termékévé. 


A britek furmányos ötlete leginkább marketingfogásként volt értékelhető, hiszen az eredeti elképzelések szerint kizárólag korábbi ügyfeleik vásárolhattak volna a kiglancolt apróságból – később módosítottak ezen az állásponton, és szabadon elérhetővé tették a járművet, potom tízmillió forint körüli áron (30 000 angol font). 
A tervezett négyezer darabos éves forgalom alighanem álom maradt csupán, mert a gyár mindössze két év után úgy döntött, a 98 lóerős, 1,33 literes benzinmotorral szerelt autóból nem gyártanak többet. Ezt legfeljebb az időközben kifejlesztett elektromos iQ miatt bánjuk – jópofa lett volna a villanymotoros Aston Martin gondolata.
A kereskedőknél a gyár tájékoztatása szerint bőségesen van még raktáron a kiskocsiból, ami aligha lesz a gyűjtők kincse – talán még kedvezményt is kaphatunk belőle.
iQ

Kommentek

  • Guevara

    Néztem képeket ezekről a wannabe astonokról, hát nem csodálkozom hogy nem kellett a kutyának sem. Lerí róla, hogy “proli” autó adja az alapját (belső tér, gombok kapcsolók, miegyéb) ez pedig az Aston vevők köreiben eleve kizáró tényező, autóvásárlásnál, még akkor is ha egyébként van felesleges 10 millió a zsebben.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.