Eljött a kaszás az Aston Martin kisautójáért

Beszüntették a Cygnet gyártását

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.29. 14.00

Véget ért a Toyota iQ alapjaira épülő luxus-törpeautó pályafutása. Élt kettő évet.

Amikor az Aston Martin és a Toyota 2010-ben nyilvánosságra hozta szokatlan együttműködésük részleteit, nem tudtuk, röhögjünk vagy sírjunk. A japánok prémium termékként pozicionált aprósága minőségi anyagok és és szárnyas logó beépítésével vált a luxus-sportgyártó legkisebb és legolcsóbb termékévé. 


A britek furmányos ötlete leginkább marketingfogásként volt értékelhető, hiszen az eredeti elképzelések szerint kizárólag korábbi ügyfeleik vásárolhattak volna a kiglancolt apróságból – később módosítottak ezen az állásponton, és szabadon elérhetővé tették a járművet, potom tízmillió forint körüli áron (30 000 angol font). 
A tervezett négyezer darabos éves forgalom alighanem álom maradt csupán, mert a gyár mindössze két év után úgy döntött, a 98 lóerős, 1,33 literes benzinmotorral szerelt autóból nem gyártanak többet. Ezt legfeljebb az időközben kifejlesztett elektromos iQ miatt bánjuk – jópofa lett volna a villanymotoros Aston Martin gondolata.
A kereskedőknél a gyár tájékoztatása szerint bőségesen van még raktáron a kiskocsiból, ami aligha lesz a gyűjtők kincse – talán még kedvezményt is kaphatunk belőle.
iQ

Kommentek

  • Guevara

    Néztem képeket ezekről a wannabe astonokról, hát nem csodálkozom hogy nem kellett a kutyának sem. Lerí róla, hogy “proli” autó adja az alapját (belső tér, gombok kapcsolók, miegyéb) ez pedig az Aston vevők köreiben eleve kizáró tényező, autóvásárlásnál, még akkor is ha egyébként van felesleges 10 millió a zsebben.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.