Amikor az Aston Martin és a Toyota 2010-ben nyilvánosságra hozta szokatlan együttműködésük részleteit, nem tudtuk, röhögjünk vagy sírjunk. A japánok prémium termékként pozicionált aprósága minőségi anyagok és és szárnyas logó beépítésével vált a luxus-sportgyártó legkisebb és legolcsóbb termékévé. 


A britek furmányos ötlete leginkább marketingfogásként volt értékelhető, hiszen az eredeti elképzelések szerint kizárólag korábbi ügyfeleik vásárolhattak volna a kiglancolt apróságból – később módosítottak ezen az állásponton, és szabadon elérhetővé tették a járművet, potom tízmillió forint körüli áron (30 000 angol font). 
A tervezett négyezer darabos éves forgalom alighanem álom maradt csupán, mert a gyár mindössze két év után úgy döntött, a 98 lóerős, 1,33 literes benzinmotorral szerelt autóból nem gyártanak többet. Ezt legfeljebb az időközben kifejlesztett elektromos iQ miatt bánjuk – jópofa lett volna a villanymotoros Aston Martin gondolata.
A kereskedőknél a gyár tájékoztatása szerint bőségesen van még raktáron a kiskocsiból, ami aligha lesz a gyűjtők kincse – talán még kedvezményt is kaphatunk belőle.