500 lóerős turbómotor a Volkswagentől

Felpaprikázzák a VR6-os formátumot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.27. 11.00

Amikor bemutatta Design Vision GTI tanulmányát, 500 lóerős teljesítményről beszélt a Volkswagen. Most úgy tűnik, nem volt alaptalan a merész állítás.

Amerikai lapértesülések szerint új hathengeres motoron dolgozik a Volkswagen. Ezek alapját a szűk hengerszögű VR6-os blokkok adnák, csakhogy míg azok szívómotorok (a Golf R32 fedélzetén 241, a Passat R36 orrában 295 lóerővel), az újdonság 496 lóerőt hozna ki mindössze háromliternyi lökettérfogatból – és két turbóból.

Egy nagyon hasonló motorral már találkozhattunk a közelmúltban: a VW Design Vision GTI koncepciójárműbe háromliteres, 503 lóerős motort képzeltek bele, négy másodpercen belüli százas sprinttel és 300 km/óra végsebességgel. 
Mivel a Volkswagen nemrég bejelentette, hogy a közeljövőben felhagy a szívómotorok gyártásával, nagyon is elképzelhető, hogy kompakt sportmotorjait ezzel a mérges darázsfészekkel kívánná kiváltani. 
Másfelől viszont 500 lóerő alighanem túl sok volna a piacnak, így várhatóan csökkentett teljesítményű kivitelben is készülne a motor. 
A gyártás és bevezetés részleteiről (beleértve az esetleges befogadó modelleket is) semmilyen információnk nincs.
(Képeinken a 2013 májusában bemutatott VW Design Vision GTI tanulmány)

Kommentek

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.