500 lóerős turbómotor a Volkswagentől

Felpaprikázzák a VR6-os formátumot

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.27. 11.00

Amikor bemutatta Design Vision GTI tanulmányát, 500 lóerős teljesítményről beszélt a Volkswagen. Most úgy tűnik, nem volt alaptalan a merész állítás.

Amerikai lapértesülések szerint új hathengeres motoron dolgozik a Volkswagen. Ezek alapját a szűk hengerszögű VR6-os blokkok adnák, csakhogy míg azok szívómotorok (a Golf R32 fedélzetén 241, a Passat R36 orrában 295 lóerővel), az újdonság 496 lóerőt hozna ki mindössze háromliternyi lökettérfogatból – és két turbóból.

Egy nagyon hasonló motorral már találkozhattunk a közelmúltban: a VW Design Vision GTI koncepciójárműbe háromliteres, 503 lóerős motort képzeltek bele, négy másodpercen belüli százas sprinttel és 300 km/óra végsebességgel. 
Mivel a Volkswagen nemrég bejelentette, hogy a közeljövőben felhagy a szívómotorok gyártásával, nagyon is elképzelhető, hogy kompakt sportmotorjait ezzel a mérges darázsfészekkel kívánná kiváltani. 
Másfelől viszont 500 lóerő alighanem túl sok volna a piacnak, így várhatóan csökkentett teljesítményű kivitelben is készülne a motor. 
A gyártás és bevezetés részleteiről (beleértve az esetleges befogadó modelleket is) semmilyen információnk nincs.
(Képeinken a 2013 májusában bemutatott VW Design Vision GTI tanulmány)

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.