Jövőre jön az új Fabia!

Csinosabb lesz, de nem sportosabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 17.00

Nagyjából egy év múlva érkezik a Skoda Fabia új generációja. A Citigo és a Rapid között maradó modell a várakozásokkal ellentétben nem a Volkswagen hiperrugalmas csoda-padlólemezére épül, és RS verzió sem készül belőle

Az AutoExpress információi szerint a kurrens trendekkel ellentétben nem várható jelentős méretnövekedés a Fabiánál. 

“A Rapiddal és az Octaviával együtt terveztük a Fabiát, ezért pont akkora, amekkorának lennie kell” – mondta el a brit lapnak Dr Frank Welsch, a márka fejlesztési igazgatója. “Vadonatúj lesz ugyanakkor a formaterv, harmonikus arányokkal: egy picit szélesebb, kicsit alacsonyabb, és összességében csinosabb lesz, mint a jelenlegi generáció, de megmaradt jelenlegi, jól kezelhető méreteinél.” 
A dizájn természetesen csak a Fabia esetében számít újnak: az Octavia és a Rapid feszes, kissé szögletes orrkialakítására számítunk. 
Egy fontos kérdést tisztázott még Welsch úr: a várakozásokkal ellentétben nem a Golf VII hiper-variálható MQB padlólemezére épül az új Fabia – de hogy mire, azt nem árulta el. 
“A VW csoport legmodernebb, takarékos motorjait és fejlett multimédiás rendszereit fogja megkapni az autó, de a közös padlólemezt nem. Az MQB az alsó-középkategóriában mutatkozott be, következőnek feljebb lép, hogy a Passatot kiszolgálja, és valóban, később Polo méretű autót is fejlesztünk rá, de a Fabia hamarabb elkészül, mint hogy ide eljutnánk” – árulta el Welsch úr. 
A várható modellvariánsok kapcsán elmondta: RS verzió nem lesz, a népszerű kombi ellenben megmarad.

Kommentek

  • mtbe

    elég doboz

  • gabetdi

    Szép lett, de szerintem ez inkább a Polo formáját dícséri. Nagyon hasonló lett.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.