Jövőre jön az új Fabia!

Csinosabb lesz, de nem sportosabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 17.00

Nagyjából egy év múlva érkezik a Skoda Fabia új generációja. A Citigo és a Rapid között maradó modell a várakozásokkal ellentétben nem a Volkswagen hiperrugalmas csoda-padlólemezére épül, és RS verzió sem készül belőle

Az AutoExpress információi szerint a kurrens trendekkel ellentétben nem várható jelentős méretnövekedés a Fabiánál. 

“A Rapiddal és az Octaviával együtt terveztük a Fabiát, ezért pont akkora, amekkorának lennie kell” – mondta el a brit lapnak Dr Frank Welsch, a márka fejlesztési igazgatója. “Vadonatúj lesz ugyanakkor a formaterv, harmonikus arányokkal: egy picit szélesebb, kicsit alacsonyabb, és összességében csinosabb lesz, mint a jelenlegi generáció, de megmaradt jelenlegi, jól kezelhető méreteinél.” 
A dizájn természetesen csak a Fabia esetében számít újnak: az Octavia és a Rapid feszes, kissé szögletes orrkialakítására számítunk. 
Egy fontos kérdést tisztázott még Welsch úr: a várakozásokkal ellentétben nem a Golf VII hiper-variálható MQB padlólemezére épül az új Fabia – de hogy mire, azt nem árulta el. 
“A VW csoport legmodernebb, takarékos motorjait és fejlett multimédiás rendszereit fogja megkapni az autó, de a közös padlólemezt nem. Az MQB az alsó-középkategóriában mutatkozott be, következőnek feljebb lép, hogy a Passatot kiszolgálja, és valóban, később Polo méretű autót is fejlesztünk rá, de a Fabia hamarabb elkészül, mint hogy ide eljutnánk” – árulta el Welsch úr. 
A várható modellvariánsok kapcsán elmondta: RS verzió nem lesz, a népszerű kombi ellenben megmarad.

Kommentek

  • mtbe

    elég doboz

  • gabetdi

    Szép lett, de szerintem ez inkább a Polo formáját dícséri. Nagyon hasonló lett.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.