Háromezer lóerős villanyautó

Sebességi világcsúcsra tör a Venturi VBB-3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 13.00

A világ legnagyobb teljesítményű elektromos autója akár a világ leggyorsabbja is lehetett volna. Az elmaradt rekordkísérletért kárpótlásul hercegi látogatást kapott a csapat.

Ez a cikk akár egészen másról is szólhatott volna, de a napokban tapasztalt kedvezőtlen időjárás miatt el kellett halasztani a világrekord-kísérletet, így ahelyett, hogy a világ leggyorsabb elektromos járművét mutatnánk be, be kell érnünk azzal, hogy a (legalábbis gyártója szerint) legerősebbről írunk. 

Ismerős arc: sapkában II. Albert monacói herceg

Ismerős arc: sapkában II. Albert monacói herceg


A vadonatúj fejlesztésű Venturi VBB-3 két éven át készült, azzal az egyetlen céllal, hogy megdöntse az elektromos hajtású szárazföldi gépjárművek sebességi rekordját, amelyet egyébként elődje állított be 2010-ben, 495 km/órával. 
A mostani, harmadik generációs modellt az Ohio állami egyetemmel folytatott, immár négyéves együttműködés keretében fejlesztette ki Gildo Pallanca Pastor mérnök vállalkozó és csapata. 
Nem aprózzák el a dolgot: egyenesen 600 km/óra a cél – ha nem is most rögtön, de legkésőbb 2014-re. 
Ha a rossz idő miatt el is maradt az elektromos személyautóiról is ismert Venturi rekordkísérlete, mégis volt része megdicsőülésben a stábnak: a Bonneville-sóstónál felállított táborukat felkereste II. Albert monacói herceg, hogy lelki támogatást nyújtson a számára egyébként ökológiai vonatkozásai miatt kedves projektnek.

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.