Háromezer lóerős villanyautó

Sebességi világcsúcsra tör a Venturi VBB-3

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 13.00

A világ legnagyobb teljesítményű elektromos autója akár a világ leggyorsabbja is lehetett volna. Az elmaradt rekordkísérletért kárpótlásul hercegi látogatást kapott a csapat.

Ez a cikk akár egészen másról is szólhatott volna, de a napokban tapasztalt kedvezőtlen időjárás miatt el kellett halasztani a világrekord-kísérletet, így ahelyett, hogy a világ leggyorsabb elektromos járművét mutatnánk be, be kell érnünk azzal, hogy a (legalábbis gyártója szerint) legerősebbről írunk. 

Ismerős arc: sapkában II. Albert monacói herceg

Ismerős arc: sapkában II. Albert monacói herceg


A vadonatúj fejlesztésű Venturi VBB-3 két éven át készült, azzal az egyetlen céllal, hogy megdöntse az elektromos hajtású szárazföldi gépjárművek sebességi rekordját, amelyet egyébként elődje állított be 2010-ben, 495 km/órával. 
A mostani, harmadik generációs modellt az Ohio állami egyetemmel folytatott, immár négyéves együttműködés keretében fejlesztette ki Gildo Pallanca Pastor mérnök vállalkozó és csapata. 
Nem aprózzák el a dolgot: egyenesen 600 km/óra a cél – ha nem is most rögtön, de legkésőbb 2014-re. 
Ha a rossz idő miatt el is maradt az elektromos személyautóiról is ismert Venturi rekordkísérlete, mégis volt része megdicsőülésben a stábnak: a Bonneville-sóstónál felállított táborukat felkereste II. Albert monacói herceg, hogy lelki támogatást nyújtson a számára egyébként ökológiai vonatkozásai miatt kedves projektnek.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.