Bitangerős skandináv SLS

Hetedik fokozatban is leforog a motor!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 19.00

Ki gondolta volna, hogy ilyen vérmesek a dánok: a Kleemann kezelése nyomán az SLS AMG kivetkezett önmagából. A blokkra szerelt kompresszor meg az új kipufogó tehet mindenről…

150 km/óra – nagyjából ez az a sebesség, ahol már nem kezd heves villogásba az ESP visszajelző lámpája, amikor kövér gázt ad a Kleemann SLS AMG vezetője… 
A dán lóerőművészek szerint az autó gyári állapotában úgy tökéletes, ahogy van – csak nem elég brutális. Hát tettek róla, hogy az legyen: a 6.2 V8 szívómotorra kompresszort illesztettek. A feltöltő komponenseit tömör alumíniumtömbből esztergálták ki. 
Ez az első lépcsőfok; a teljes kitárulkozáshoz rozsdamentes acél kipufogórendszer is hozzátartozik, amelynek hangereje és -fekvése távirányítóval szabályozható, a szomszédbarát brummogástól a versenypályára illő hörgésig. Már csak ezért is érdemes megrendelni a kipufogót, de van ennél jobb hír is: a nyitott katalizátor révén szabadabban áramlik a kipufogógáz, javul a motor hőelvezetése, így magasabb töltést állíthattak be a kompresszornál. 
A különbség további ötven plusz lóerőt tesz ki – a végső számadatok 770 lóerő és 845 Nm forgatónyomaték; a teljesítménykifejtés ráadásul teljesen egyenletes, gyártói szerint egyáltalán nem érződik, hogy kompresszoros motorról van szó. 
A nyomatékleadás minden fordulaton elementáris; 3,3 másodpercig tart csupán elérni a 100 km/órás tempót, 200-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul az autó. 
Csak emlékeztetőül: a gyári állapotú SLS AMG 571 lóerőt és 650 Nm-t tud, százra 3,8 másodperc alatt gyorsul, a száguldást 317 km/óránál szakítja meg az elektronika. 
Na, ilyen korlátozás nincs a Kleemann autójában: a végsebességet csak a fordulatszám-határoló szabja meg – igen, hetedik fokozatban is beleforog a pirosba a motor, ekkor 356 km/órával száguld az autó.
A lenti videón egy laza nulla-kétszázas gyorsulás látható, alább pedig az autó fél évvel ezelőtti, valamivel gyengébb variánsa, ahogy udvaron és fékpadon terheli a dobhártyát. Szép.
SLS

Kommentek

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.