Bitangerős skandináv SLS

Hetedik fokozatban is leforog a motor!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 19.00

Ki gondolta volna, hogy ilyen vérmesek a dánok: a Kleemann kezelése nyomán az SLS AMG kivetkezett önmagából. A blokkra szerelt kompresszor meg az új kipufogó tehet mindenről…

150 km/óra – nagyjából ez az a sebesség, ahol már nem kezd heves villogásba az ESP visszajelző lámpája, amikor kövér gázt ad a Kleemann SLS AMG vezetője… 
A dán lóerőművészek szerint az autó gyári állapotában úgy tökéletes, ahogy van – csak nem elég brutális. Hát tettek róla, hogy az legyen: a 6.2 V8 szívómotorra kompresszort illesztettek. A feltöltő komponenseit tömör alumíniumtömbből esztergálták ki. 
Ez az első lépcsőfok; a teljes kitárulkozáshoz rozsdamentes acél kipufogórendszer is hozzátartozik, amelynek hangereje és -fekvése távirányítóval szabályozható, a szomszédbarát brummogástól a versenypályára illő hörgésig. Már csak ezért is érdemes megrendelni a kipufogót, de van ennél jobb hír is: a nyitott katalizátor révén szabadabban áramlik a kipufogógáz, javul a motor hőelvezetése, így magasabb töltést állíthattak be a kompresszornál. 
A különbség további ötven plusz lóerőt tesz ki – a végső számadatok 770 lóerő és 845 Nm forgatónyomaték; a teljesítménykifejtés ráadásul teljesen egyenletes, gyártói szerint egyáltalán nem érződik, hogy kompresszoros motorról van szó. 
A nyomatékleadás minden fordulaton elementáris; 3,3 másodpercig tart csupán elérni a 100 km/órás tempót, 200-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul az autó. 
Csak emlékeztetőül: a gyári állapotú SLS AMG 571 lóerőt és 650 Nm-t tud, százra 3,8 másodperc alatt gyorsul, a száguldást 317 km/óránál szakítja meg az elektronika. 
Na, ilyen korlátozás nincs a Kleemann autójában: a végsebességet csak a fordulatszám-határoló szabja meg – igen, hetedik fokozatban is beleforog a pirosba a motor, ekkor 356 km/órával száguld az autó.
A lenti videón egy laza nulla-kétszázas gyorsulás látható, alább pedig az autó fél évvel ezelőtti, valamivel gyengébb variánsa, ahogy udvaron és fékpadon terheli a dobhártyát. Szép.
SLS

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.