Bitangerős skandináv SLS

Hetedik fokozatban is leforog a motor!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 19.00

Ki gondolta volna, hogy ilyen vérmesek a dánok: a Kleemann kezelése nyomán az SLS AMG kivetkezett önmagából. A blokkra szerelt kompresszor meg az új kipufogó tehet mindenről…

150 km/óra – nagyjából ez az a sebesség, ahol már nem kezd heves villogásba az ESP visszajelző lámpája, amikor kövér gázt ad a Kleemann SLS AMG vezetője… 
A dán lóerőművészek szerint az autó gyári állapotában úgy tökéletes, ahogy van – csak nem elég brutális. Hát tettek róla, hogy az legyen: a 6.2 V8 szívómotorra kompresszort illesztettek. A feltöltő komponenseit tömör alumíniumtömbből esztergálták ki. 
Ez az első lépcsőfok; a teljes kitárulkozáshoz rozsdamentes acél kipufogórendszer is hozzátartozik, amelynek hangereje és -fekvése távirányítóval szabályozható, a szomszédbarát brummogástól a versenypályára illő hörgésig. Már csak ezért is érdemes megrendelni a kipufogót, de van ennél jobb hír is: a nyitott katalizátor révén szabadabban áramlik a kipufogógáz, javul a motor hőelvezetése, így magasabb töltést állíthattak be a kompresszornál. 
A különbség további ötven plusz lóerőt tesz ki – a végső számadatok 770 lóerő és 845 Nm forgatónyomaték; a teljesítménykifejtés ráadásul teljesen egyenletes, gyártói szerint egyáltalán nem érződik, hogy kompresszoros motorról van szó. 
A nyomatékleadás minden fordulaton elementáris; 3,3 másodpercig tart csupán elérni a 100 km/órás tempót, 200-ra 9,3 másodperc alatt gyorsul az autó. 
Csak emlékeztetőül: a gyári állapotú SLS AMG 571 lóerőt és 650 Nm-t tud, százra 3,8 másodperc alatt gyorsul, a száguldást 317 km/óránál szakítja meg az elektronika. 
Na, ilyen korlátozás nincs a Kleemann autójában: a végsebességet csak a fordulatszám-határoló szabja meg – igen, hetedik fokozatban is beleforog a pirosba a motor, ekkor 356 km/órával száguld az autó.
A lenti videón egy laza nulla-kétszázas gyorsulás látható, alább pedig az autó fél évvel ezelőtti, valamivel gyengébb variánsa, ahogy udvaron és fékpadon terheli a dobhártyát. Szép.
SLS

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.