Hat henger: ennél jobb hírt nem is hallhattak volna a BMW M3 hívei: a nyolchengeres V-motor világába tett kitérő után a bajorok visszatértek ahhoz, amit a legjobban tudnak (és amit elvártak tőlük), és újfent soros hathengeressel építették meg középkategóriás sportikonjukat

Az új turbómotor a valamivel erősebb (420 helyett 430 LE), ám sokkal nyomatékosabb (400 helyett kb. 500 Nm) a harmadik generációs M3-ban alkalmazott V8-asnál, és bár a végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, a gyár szerint “több mint 25 százalék” a fogyasztáscsökkenés. 

Motor: pörgősebb, erősebb, takarékosabb, és végre ismét hathengeres

Az ikerturbó mellett közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérlés és -emelés segíti egyfelől a harapós gázreakciókat, másfelől a finom, lágy, harmonikus teljesítményleadást. A mindenkor megfelelő üzemi körülményekről műszaki szempontból kiegészítő hűtőkkel megspékelt (a BMW állítása szerint versenypálya-használatra is alkalmas) hűtőkör, szélsőséges oldalgyorsulásnál is állandó olajozást biztosító kenési rendszer, az akusztikai élmény terén pedig kipufogóba szerelt csappantyú gondoskodik. 
Nagy teljesítményhez kis tömeg dukál: nagyjából 80 kilogrammnyit fogyott az autó az elődhöz képest. Ennek részeként immár nem csak a kupé (mostantól M4), hanem a szedán (M3) is szénszálas szerkezetű, önmagában öt (a kupénál hat) kilogrammos megtakarítást jelentő tetőt kap. 
Szintén karbon-kompozitból készült a kardántengely, ami nem csak könnyebb, de merevebb is, ami szükségtelenné teszi a középső csapágyazást – ez további súlymegtakarítást, valamint kisebb tehetetlenséget, ezáltal jobb gázreakciókat eredményez. 

Szénszálas komponensek: egy utasnyival kisebb tömeg

Alapfelszerelés a hatfokozatú kézi sebességváltó, amely megkapta a duplakuplungos M sebváltó visszaváltást gázfröccsel segítő rendszerét. Utóbbi rajtautomatikát is kínál. 
A hajtáslánc fontos eleme a változó mértékű zárással dolgozó, elektromos aktiválású aktív differenciálzár. Az ESP teljesen kikapcsolható, ezen a téren hű marad önmagához a BMW M3/M4. 
Az autó futóművének tömegét könnyű alumínium komponensek csökkentik, az opciós toronymerevítő az eddigi könnyűfém helyett szénszálas szerkezetű. A hátsó, ötlengőkaros futóművet mereven építették be a vázba, ez precízebb iránytartást tesz lehetővé. Az M-modellek alapfelszerelésként kovácsolt alufelniken gördülnek ki a gyárból. 

Futómű: könnyebb, merevebb

A kormánymű elektromos szervót kapott ugyan, de a rásegítés mértéke három fokozatban állítható. Szintén három állású (komfort, sport, sport+) az opciós adaptív M felfüggesztés. A feláras tételek között egyébként karbon-kerámia fékrendszer is szerepel.