430 lóerős az új BMW M3

Könnyebb, erősebb, precízebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 08.00

Elkezdte adagolni a BMW M3 szedán és M4 kupé műszaki részleteit a gyár. A soros hathengeres motorkoncepció diadalmasan tért vissza, de nincs egyedül: optimalizált aerodinamika és jelentős fogyókúra segíti munkáját

Hat henger: ennél jobb hírt nem is hallhattak volna a BMW M3 hívei: a nyolchengeres V-motor világába tett kitérő után a bajorok visszatértek ahhoz, amit a legjobban tudnak (és amit elvártak tőlük), és újfent soros hathengeressel építették meg középkategóriás sportikonjukat

Az új turbómotor a valamivel erősebb (420 helyett 430 LE), ám sokkal nyomatékosabb (400 helyett kb. 500 Nm) a harmadik generációs M3-ban alkalmazott V8-asnál, és bár a végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, a gyár szerint “több mint 25 százalék” a fogyasztáscsökkenés. 

Motor: pörgősebb, erősebb, takarékosabb, és végre ismét hathengeres

Az ikerturbó mellett közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérlés és -emelés segíti egyfelől a harapós gázreakciókat, másfelől a finom, lágy, harmonikus teljesítményleadást. A mindenkor megfelelő üzemi körülményekről műszaki szempontból kiegészítő hűtőkkel megspékelt (a BMW állítása szerint versenypálya-használatra is alkalmas) hűtőkör, szélsőséges oldalgyorsulásnál is állandó olajozást biztosító kenési rendszer, az akusztikai élmény terén pedig kipufogóba szerelt csappantyú gondoskodik. 
Nagy teljesítményhez kis tömeg dukál: nagyjából 80 kilogrammnyit fogyott az autó az elődhöz képest. Ennek részeként immár nem csak a kupé (mostantól M4), hanem a szedán (M3) is szénszálas szerkezetű, önmagában öt (a kupénál hat) kilogrammos megtakarítást jelentő tetőt kap. 
Szintén karbon-kompozitból készült a kardántengely, ami nem csak könnyebb, de merevebb is, ami szükségtelenné teszi a középső csapágyazást – ez további súlymegtakarítást, valamint kisebb tehetetlenséget, ezáltal jobb gázreakciókat eredményez. 

Szénszálas komponensek: egy utasnyival kisebb tömeg

Alapfelszerelés a hatfokozatú kézi sebességváltó, amely megkapta a duplakuplungos M sebváltó visszaváltást gázfröccsel segítő rendszerét. Utóbbi rajtautomatikát is kínál. 
A hajtáslánc fontos eleme a változó mértékű zárással dolgozó, elektromos aktiválású aktív differenciálzár. Az ESP teljesen kikapcsolható, ezen a téren hű marad önmagához a BMW M3/M4. 
Az autó futóművének tömegét könnyű alumínium komponensek csökkentik, az opciós toronymerevítő az eddigi könnyűfém helyett szénszálas szerkezetű. A hátsó, ötlengőkaros futóművet mereven építették be a vázba, ez precízebb iránytartást tesz lehetővé. Az M-modellek alapfelszerelésként kovácsolt alufelniken gördülnek ki a gyárból. 

Futómű: könnyebb, merevebb

A kormánymű elektromos szervót kapott ugyan, de a rásegítés mértéke három fokozatban állítható. Szintén három állású (komfort, sport, sport+) az opciós adaptív M felfüggesztés. A feláras tételek között egyébként karbon-kerámia fékrendszer is szerepel.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.