430 lóerős az új BMW M3

Könnyebb, erősebb, precízebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.26. 08.00

Elkezdte adagolni a BMW M3 szedán és M4 kupé műszaki részleteit a gyár. A soros hathengeres motorkoncepció diadalmasan tért vissza, de nincs egyedül: optimalizált aerodinamika és jelentős fogyókúra segíti munkáját

Hat henger: ennél jobb hírt nem is hallhattak volna a BMW M3 hívei: a nyolchengeres V-motor világába tett kitérő után a bajorok visszatértek ahhoz, amit a legjobban tudnak (és amit elvártak tőlük), és újfent soros hathengeressel építették meg középkategóriás sportikonjukat

Az új turbómotor a valamivel erősebb (420 helyett 430 LE), ám sokkal nyomatékosabb (400 helyett kb. 500 Nm) a harmadik generációs M3-ban alkalmazott V8-asnál, és bár a végleges adatok még nem állnak rendelkezésre, a gyár szerint “több mint 25 százalék” a fogyasztáscsökkenés. 

Motor: pörgősebb, erősebb, takarékosabb, és végre ismét hathengeres

Az ikerturbó mellett közvetlen befecskendezés, változó szelepvezérlés és -emelés segíti egyfelől a harapós gázreakciókat, másfelől a finom, lágy, harmonikus teljesítményleadást. A mindenkor megfelelő üzemi körülményekről műszaki szempontból kiegészítő hűtőkkel megspékelt (a BMW állítása szerint versenypálya-használatra is alkalmas) hűtőkör, szélsőséges oldalgyorsulásnál is állandó olajozást biztosító kenési rendszer, az akusztikai élmény terén pedig kipufogóba szerelt csappantyú gondoskodik. 
Nagy teljesítményhez kis tömeg dukál: nagyjából 80 kilogrammnyit fogyott az autó az elődhöz képest. Ennek részeként immár nem csak a kupé (mostantól M4), hanem a szedán (M3) is szénszálas szerkezetű, önmagában öt (a kupénál hat) kilogrammos megtakarítást jelentő tetőt kap. 
Szintén karbon-kompozitból készült a kardántengely, ami nem csak könnyebb, de merevebb is, ami szükségtelenné teszi a középső csapágyazást – ez további súlymegtakarítást, valamint kisebb tehetetlenséget, ezáltal jobb gázreakciókat eredményez. 

Szénszálas komponensek: egy utasnyival kisebb tömeg

Alapfelszerelés a hatfokozatú kézi sebességváltó, amely megkapta a duplakuplungos M sebváltó visszaváltást gázfröccsel segítő rendszerét. Utóbbi rajtautomatikát is kínál. 
A hajtáslánc fontos eleme a változó mértékű zárással dolgozó, elektromos aktiválású aktív differenciálzár. Az ESP teljesen kikapcsolható, ezen a téren hű marad önmagához a BMW M3/M4. 
Az autó futóművének tömegét könnyű alumínium komponensek csökkentik, az opciós toronymerevítő az eddigi könnyűfém helyett szénszálas szerkezetű. A hátsó, ötlengőkaros futóművet mereven építették be a vázba, ez precízebb iránytartást tesz lehetővé. Az M-modellek alapfelszerelésként kovácsolt alufelniken gördülnek ki a gyárból. 

Futómű: könnyebb, merevebb

A kormánymű elektromos szervót kapott ugyan, de a rásegítés mértéke három fokozatban állítható. Szintén három állású (komfort, sport, sport+) az opciós adaptív M felfüggesztés. A feláras tételek között egyébként karbon-kerámia fékrendszer is szerepel.

Kommentek

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.