Öszvérnek nevezi az autóipari szleng azt az autót, amellyel egy régi modell köntösébe bújtatva tesztelik az utód technológiáját. Ebben az esetben is erről van szó: bár látszólag a Mazda MX-5 bájosan japános fizimiskája mosolyog vissza a képekről, a helyükről levágott majd elnagyolva visszaragasztott kerékívek arra utalnak, nagyobb nyomtávú futómű dolgozik az autó alatt. 

Mint ismeretes, az Alfa Romeo és a Mazda régóta tervezi, hogy közösen fejlesztik ki következő generációs, 2015-ben piacra lépő roadsterjüket. Mindkét márka saját motorját építi be az autó orrába; az öszvért alighanem az Alfa 4C 240 lóerős, 1,75 literes turbómotorja hajtja – az a négyhengeres, ami a sorozatgyártású autóba is kerülhet. Emellett várhatóan egy kisebb teljesítményű motorral (1,4 MultiAir) is kapható lesz az autó. 
Ami a Mazda MX-5-öt illeti, bevált szokása szerint nem fogja hajhászni a lóerőket. A SkyActiv benzinmotorok mellett felmerült egy dízelverzió lehetősége is, ami azért elég merész gondolat, de bejöhet. 
Mindkét márka egy tonna alatt szeretné tartani az autó tömegét; és mindkettő hétmillió forint körüli árban gondolkodik – a Mazdának egy picit olcsóbbnak kell lennie.