Kívül retro, belül brutál

Mustang-stílus, Corvette-erővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.25. 19.00

Gyönyörű vonalak, potens technika, irgalmatlan menetteljesítmények – mindez nem csak hogy lehetséges, de egy amerikai stúdió jóvoltából meg is vásárolható. Igaz, nem olcsó…

Jövőre ötven éves a Mustang, és bár az évek során nem mindig hozta a formáját, ma éppen olyan kívánatos, mint születésekor. Kivéve persze, hogy a hatvanas évek formavilága sokkal, de sokkal harmonikusabb, ízlésesebb, vonzóbb és időtállóbb, mint bármi, amit ma megvásárolhatunk – és ez nem csak a Ford ikonikus sportkocsijára vonatkozik. 

Ugyanakkor nem mindenkinek fekszik a szöszmötölős-szerelgetős veteránozás, ezért az autóipar kitermelte a megjelenésében klasszikus, de technikájában modern, megbízható és igény szerint nagyon erős, sehová sem tartozó járművek műfaját. 
Az Equus Bass 770 (equus latinul ‘ló’, finom utalásképpen a Mustangra) csak látszatra ötvenéves, valójában vadonatúj. Annyira persze nem, hogy önhordó karosszériát kapjon, de legalább központi váza alumíniumból készült, ugyanúgy, mint az azt borító karosszériapanelek. 
Az autó hosszú, szexi orrában a Corvette ZR1 640 lóerős, 819 Nm nyomatékú nyolchengerese dolgozik, amelynek 6,2 liternyi belső terét kompresszor segít minél hatékonyabban megtölteni. A sebessegváltó, ahogy kell, a hátsó differenciálműnél található, viszont nem valami lusta automata, hanem egy duplakuplungos darab. 
És hogy mire képes ekkora teljesítmény egy könnyűfém szerkezettel? A végsebesség állítólag 320 km/óra, álló helyzetből 3,4 másodperc kell csak a 100 km/óra eléréséhez. A képet Brembo szénszálas kerámia féktárcsái és állítható lengéscsillapítók teszik teljessé. 
Az Equusban nem nehéz felismerni a Mustangot, sem a LED-es fényszórók, sem a módosított lökhárító vagy az átrajzolt ló-embléma nem teszi csúffá a vonalak eredendő harmóniáját. A beltér is a múlt hangulatában fürdik, ugyanakkor a klasszikus műszerfalat – kissé ormótlan módon – modern órákkal töltötték meg. Sebaj, mert legalább van DVD-lejátszónk, USB-csatlakozónk, abroncsnyomás-ellenőrzőnk és Isofixünk. Opcióként krómozott féknyereg, kiegészítő fényszórók, krómozott szelepfedél és nagyobb hifi is kérhető. 
Eddig kerülgettük, de most már muszáj kimondani: mindez a móka sokba, nagyon sokba kerül. A belépő a lovasklubba negyedmillió dollár, azaz 55 millió forint. Bizony. Viszont ha akarod, teljesen személyes ízlésed szerint alakítják ki az autódat – további 11 millió forint ellenében… 

Kommentek

  • Hanyes

    Kicsit furcsa Mustang külsejű autót Corvette alapokra építeni, legalábbis ami a motort illeti, mivel van hasonló teljesítményű kompresszoros Ford motor is. Amúgy az a dupla kuplungos váltó egy sima mechanikus 6 fokozatú kézi váltó, valószínűleg szintén a ZR1-es Corvette-ből átemelve.

  • sveqs

    Valóban, tagadhatatlanul kézi váltó szerepel a filmben. Mentségünkre szóljon, hogy a hivatalos gyártói specifikációk dupla kuplungos egységet említenek, de ettől még a tévedés tévedés marad, köszönjük!

    http://equus-automotive.com/unique-driving-sensation

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.