Kívül retro, belül brutál

Mustang-stílus, Corvette-erővel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.25. 19.00

Gyönyörű vonalak, potens technika, irgalmatlan menetteljesítmények – mindez nem csak hogy lehetséges, de egy amerikai stúdió jóvoltából meg is vásárolható. Igaz, nem olcsó…

Jövőre ötven éves a Mustang, és bár az évek során nem mindig hozta a formáját, ma éppen olyan kívánatos, mint születésekor. Kivéve persze, hogy a hatvanas évek formavilága sokkal, de sokkal harmonikusabb, ízlésesebb, vonzóbb és időtállóbb, mint bármi, amit ma megvásárolhatunk – és ez nem csak a Ford ikonikus sportkocsijára vonatkozik. 

Ugyanakkor nem mindenkinek fekszik a szöszmötölős-szerelgetős veteránozás, ezért az autóipar kitermelte a megjelenésében klasszikus, de technikájában modern, megbízható és igény szerint nagyon erős, sehová sem tartozó járművek műfaját. 
Az Equus Bass 770 (equus latinul ‘ló’, finom utalásképpen a Mustangra) csak látszatra ötvenéves, valójában vadonatúj. Annyira persze nem, hogy önhordó karosszériát kapjon, de legalább központi váza alumíniumból készült, ugyanúgy, mint az azt borító karosszériapanelek. 
Az autó hosszú, szexi orrában a Corvette ZR1 640 lóerős, 819 Nm nyomatékú nyolchengerese dolgozik, amelynek 6,2 liternyi belső terét kompresszor segít minél hatékonyabban megtölteni. A sebessegváltó, ahogy kell, a hátsó differenciálműnél található, viszont nem valami lusta automata, hanem egy duplakuplungos darab. 
És hogy mire képes ekkora teljesítmény egy könnyűfém szerkezettel? A végsebesség állítólag 320 km/óra, álló helyzetből 3,4 másodperc kell csak a 100 km/óra eléréséhez. A képet Brembo szénszálas kerámia féktárcsái és állítható lengéscsillapítók teszik teljessé. 
Az Equusban nem nehéz felismerni a Mustangot, sem a LED-es fényszórók, sem a módosított lökhárító vagy az átrajzolt ló-embléma nem teszi csúffá a vonalak eredendő harmóniáját. A beltér is a múlt hangulatában fürdik, ugyanakkor a klasszikus műszerfalat – kissé ormótlan módon – modern órákkal töltötték meg. Sebaj, mert legalább van DVD-lejátszónk, USB-csatlakozónk, abroncsnyomás-ellenőrzőnk és Isofixünk. Opcióként krómozott féknyereg, kiegészítő fényszórók, krómozott szelepfedél és nagyobb hifi is kérhető. 
Eddig kerülgettük, de most már muszáj kimondani: mindez a móka sokba, nagyon sokba kerül. A belépő a lovasklubba negyedmillió dollár, azaz 55 millió forint. Bizony. Viszont ha akarod, teljesen személyes ízlésed szerint alakítják ki az autódat – további 11 millió forint ellenében… 

Kommentek

  • Hanyes

    Kicsit furcsa Mustang külsejű autót Corvette alapokra építeni, legalábbis ami a motort illeti, mivel van hasonló teljesítményű kompresszoros Ford motor is. Amúgy az a dupla kuplungos váltó egy sima mechanikus 6 fokozatú kézi váltó, valószínűleg szintén a ZR1-es Corvette-ből átemelve.

  • sveqs

    Valóban, tagadhatatlanul kézi váltó szerepel a filmben. Mentségünkre szóljon, hogy a hivatalos gyártói specifikációk dupla kuplungos egységet említenek, de ettől még a tévedés tévedés marad, köszönjük!

    http://equus-automotive.com/unique-driving-sensation

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.