Jövőre ötven éves a Mustang, és bár az évek során nem mindig hozta a formáját, ma éppen olyan kívánatos, mint születésekor. Kivéve persze, hogy a hatvanas évek formavilága sokkal, de sokkal harmonikusabb, ízlésesebb, vonzóbb és időtállóbb, mint bármi, amit ma megvásárolhatunk – és ez nem csak a Ford ikonikus sportkocsijára vonatkozik. 

Ugyanakkor nem mindenkinek fekszik a szöszmötölős-szerelgetős veteránozás, ezért az autóipar kitermelte a megjelenésében klasszikus, de technikájában modern, megbízható és igény szerint nagyon erős, sehová sem tartozó járművek műfaját. 
Az Equus Bass 770 (equus latinul ‘ló’, finom utalásképpen a Mustangra) csak látszatra ötvenéves, valójában vadonatúj. Annyira persze nem, hogy önhordó karosszériát kapjon, de legalább központi váza alumíniumból készült, ugyanúgy, mint az azt borító karosszériapanelek. 
Az autó hosszú, szexi orrában a Corvette ZR1 640 lóerős, 819 Nm nyomatékú nyolchengerese dolgozik, amelynek 6,2 liternyi belső terét kompresszor segít minél hatékonyabban megtölteni. A sebessegváltó, ahogy kell, a hátsó differenciálműnél található, viszont nem valami lusta automata, hanem egy duplakuplungos darab. 
És hogy mire képes ekkora teljesítmény egy könnyűfém szerkezettel? A végsebesség állítólag 320 km/óra, álló helyzetből 3,4 másodperc kell csak a 100 km/óra eléréséhez. A képet Brembo szénszálas kerámia féktárcsái és állítható lengéscsillapítók teszik teljessé. 
Az Equusban nem nehéz felismerni a Mustangot, sem a LED-es fényszórók, sem a módosított lökhárító vagy az átrajzolt ló-embléma nem teszi csúffá a vonalak eredendő harmóniáját. A beltér is a múlt hangulatában fürdik, ugyanakkor a klasszikus műszerfalat – kissé ormótlan módon – modern órákkal töltötték meg. Sebaj, mert legalább van DVD-lejátszónk, USB-csatlakozónk, abroncsnyomás-ellenőrzőnk és Isofixünk. Opcióként krómozott féknyereg, kiegészítő fényszórók, krómozott szelepfedél és nagyobb hifi is kérhető. 
Eddig kerülgettük, de most már muszáj kimondani: mindez a móka sokba, nagyon sokba kerül. A belépő a lovasklubba negyedmillió dollár, azaz 55 millió forint. Bizony. Viszont ha akarod, teljesen személyes ízlésed szerint alakítják ki az autódat – további 11 millió forint ellenében…