Mégsem készít óriáskabriót a Bentley

Nem volt meggyőző a Mulsanne Cabriolet fogadtatása

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 14.00

Pontosan egy évvel ezelőtt kezdte kipuhatolni legfontosabb vevőinél a Bentley, mit szólnának a Mulsanne zászlóshajó vászontetős kiadásához. A jelek szerint nem voltak elég lelkesek, mert a gyár lefújta a projektet.

Nagyteljesítményű kupéból kiváló sportkabrió építhető, de az igazi, kényeztető fényűzéshez az a jó, ha limuzin adja a vászontetős modell alapjait. Így gondolta ezt a Bentley is, amikor tavaly nyár végén bemutatták a Mulsanne csúcsszedán tetejétől megfosztott kivitelét. 

Ugyanazzal a 6.75 V8-as motorral, (512 LE, 1020 Nm), valamivel rövidebb tengelytávval, alacsonyabb szélvédőkerettel és két oldalajtóval állt a VIP ügyfelek elé a tanulmány. Áráról csupán érintőlegesen beszéltek, hiszen az nem téma ezen a szinten, de durván 10 százalékkal ígérték drágábbnak a 80 millió forint körül mozgó limuzinnál. 
Csakhogy mérnök tervez, ügyfél végez: a Bentley úgy ítélte meg, túlságosan langyos volt ahhoz az érdeklődés az autó iránt, hogy megtérüljön a befektetett pénz és energia, ezért a mostanra ígért hivatalos bejelentést ugyan megtették, de nem a gyártás beindítását, hanem a program törlését tették közhírré. 
“Csupán néhány piac mutatott érdemi érdeklődést az autó iránt, ezért úgy döntöttünk, levesszük a napirendről a projektet” – mondta újságíróknak Wolfgang Schreiber, a márka első számú embere.
A Bentley kínálatában marad tehát egyedüli kabrióként a Continental GTC, választhatóan nyolc vagy tizenkét hengeres motorral, 507-625 lóerő közötti teljesítménnyel. Aki pedig újdonságra vágyik, számoljon vissza a Bentley SUV érkezéséig.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.