A kormány 60 ezer jüant (2,2 millió forint) vállal át a vásárlóktól darabonként a teljes mértékben elektromos, a “csaknem teljes mértékben elektromos” (plug-in hibrid), valamint a hidrogénhajtású autók árából egészen 2015-ig. A sima benzines-elektromos hibrid autókra nem vonatkozik a kedvezmény. Egy-egy autó ára 200 ezer jüan (7,3 millió forint) felett van.

A kínai vezetés célja, hogy az évtized végéig ötmillió alternatív hajtású jármű legyen az utakon. Tavaly összesen 27 800 elektromos jármű volt használatban az országban, többségük autóbusz.

A főváros az idén májusban kezdett kampányba, hogy a tömegközlekedés mellett mind nagyobb számban terjessze el a környezetkímélő személyautókat. Az elképzelések szerint 2015-re 50 ezer elektromos autó futna Peking útjain. Harmincezer lenne közülük magántulajdonban, a többit a tömegközlekedés, a közhivatalok és a taxivállalatok kapnák.

Peking északnyugati részén már elindították az első elektromos autókölcsönző szolgáltatást, és megépítették a világ legnagyobb elektromosautó-töltőállomását, amely naponta 400 jármű töltésére nyújt lehetőséget. A tervek szerint a főváros további hasonló állomásokat alakít ki.

(Forrás: MTI)