Magyarországon a már működő rendszer újul meg, és a korábbi Weltauto helyett Das Weltauto néven 38 kereskedéssel alkot értékesítési hálózatot.

Új márkanév, új arculat

Új márkanév, új arculat


Egységes megjelenésű világmárkává fejleszti a használtautó-üzletágát a VW csoport. A Porsche Holding által az 1990-es évek elején, Ausztriában létre hozott Weltautót 2000-től ismerhette a hazai közönség, de az arculatválás után már Das Weltauto feliratot lesz érdemes keresni, ha valaki átvizsgált, garanciális használ tautók között válogatna. A Volkswagen Csoport 2011-ben úgy döntött, hogy a Weltauto programot a teljes világhálózatára kiterjeszteni. Az idén ősztől a csoport fő piacain az Amerikai Egyesült Államoktól kezdve Németországon át Japánig mindenhol e márkajelzés alatt kínálják a használt autókat. 
Ezzel egy időben a magyarországi hálózat arculata is átalakult, a szolgáltatások igazodnak a konszern által meghatározott minőségi kívánalmakhoz. Horváth Zoltán márkaigazgató sikertörténetnek nevezte a Weltatuto 13 éves magyarországi teljesítményét, amely alatt csaknem 70 ezer használt járművet értékesítettek. 2007-ben volt a legjobb évük, 11 ezer autóval, a válság óta azonban 6500 darab körül alakul az éves eladás. 

Az autóvásárlás nem gyerekjáték

Eközben a hazai használtautó-forgalom idén már nagyjából 290 ezernél tart – ennyi autó talált idén új gazdára –  amely 10,7 százalékkal több, mint 2012-ben. Változatlanul egyre nő a használt autók magánimportja, idén már 40 ezernél több autót regisztráltak, azonban ezzel párhuzamosan az autók átlagéletkora is nő, a tavalyi – 10,6 évről 10,8-ra – hiszen a legtöbb vevőnek csak idősebb autóra futja.