Az ötvenes évek apró, de jónevű brit autóépítő manufaktúrája volt a Lister Cars, amely sikeres és karakteres versenyautókat, valamint utcai sportkocsikat épített MG, majd Bristol, végül Jaguar D-type alapokra. 

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.


A hatvanas években már csak civil felhasználásra, majd oda sem termelő műhely 1986-ban még visszatért, mint a gyárhoz közel álló Jaguar-tuningstúdió, amely XJS modelleket brutalizált. 
A kilencvenes években gigantikus, 7.0 V12-es motorral szerelt szupersportkocsit tervezett és épített mindössze négy példányban (ez volt az 546 lóerős, 350 000 dolláros Lister Storm), majd újfent beszüntette működését. 
A mostani visszatérésnél stimmel a névadó (a feltámasztásban részt vesz Brian Lister, a cégalapító fia, a vállalat egykori ügyvezetője és pilótája), stimmel a Jaguar, de az aktuális legmodernebb modellek tuningolása helyett a gyökerekhez tér vissza a műhely: eredeti D-type motorok és sebességváltók felhasználásával fognak az 1958-as Knobbly (azaz ‘Bütykös’ – a név a csupa dudor karosszériára utalt) modellekkel teljesen azonos versenyautókat építeni. 

1958, Silverstone. A későbbi futamgyőztes Stirling Moss egy Lister-Jaguar volánjánál.

A vállalkozás magyarországi relevanciája a nullánál is kevesebb, mégis öröm látni, amikor egy családi vállalkozás arra teszi fel mindenét, hogy elődeik nyomdokaiban járva életben tartsanak egy legendát. Sok sikert!