Veterán versenyautó, frissen építve

55 évet kanyarodnak vissza a múltba

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.19. 14.30

Negyed évszázad kihagyás után ismét beindul a gyártás a Lister Cars cambridge-i műhelyében. A folytatáshoz ennél is messzebb nyúlnak vissza a múltba: Jaguar D-type alkatrészekből építenek versenyautót.

Az ötvenes évek apró, de jónevű brit autóépítő manufaktúrája volt a Lister Cars, amely sikeres és karakteres versenyautókat, valamint utcai sportkocsikat épített MG, majd Bristol, végül Jaguar D-type alapokra. 

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.

Mint régen, most is központi létravázra épülnek majd az autók.


A hatvanas években már csak civil felhasználásra, majd oda sem termelő műhely 1986-ban még visszatért, mint a gyárhoz közel álló Jaguar-tuningstúdió, amely XJS modelleket brutalizált. 
A kilencvenes években gigantikus, 7.0 V12-es motorral szerelt szupersportkocsit tervezett és épített mindössze négy példányban (ez volt az 546 lóerős, 350 000 dolláros Lister Storm), majd újfent beszüntette működését. 
A mostani visszatérésnél stimmel a névadó (a feltámasztásban részt vesz Brian Lister, a cégalapító fia, a vállalat egykori ügyvezetője és pilótája), stimmel a Jaguar, de az aktuális legmodernebb modellek tuningolása helyett a gyökerekhez tér vissza a műhely: eredeti D-type motorok és sebességváltók felhasználásával fognak az 1958-as Knobbly (azaz ‘Bütykös’ – a név a csupa dudor karosszériára utalt) modellekkel teljesen azonos versenyautókat építeni. 

1958, Silverstone. A későbbi futamgyőztes Stirling Moss egy Lister-Jaguar volánjánál.

A vállalkozás magyarországi relevanciája a nullánál is kevesebb, mégis öröm látni, amikor egy családi vállalkozás arra teszi fel mindenét, hogy elődeik nyomdokaiban járva életben tartsanak egy legendát. Sok sikert!

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.