Játékautó színaranyból

Jótékony célra árvereznék el

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.19. 10.00

Ha egy Lamborghini Aventador 85 millió körül kóstál, vajon mennyit kérhetnek el az autó 1:8 léptékű modelljéért? Mielőtt válaszolnál, nem árt tudni, hogy a modell 25 kilót nyom – színaranyból. Akkor mondhatjuk? 1,7 milliárdot…

Csak anyagárban több mint 600 millió forintot ér az a 60 centis makett, amelyet a német Gülpen manufaktúra készít egyedi megrendelésre, és amelyhez most egy exkluzív árverés keretében lehet hozzájutni Dubajban. 
Robert Gülpen nem először próbálkozik az ultradrága autómodell koncepciójával. Két éve bemutatta talpig karbonszálas műanyagból felépített kisautóját – akkor szintén a Lamborghini Aventadorhoz nyúlt -, amelyet több száz drágakővel és jelentős mennyiségű nemesfémmel díszített. Erre tavaly év végéig nem talált vevőt, de később alighanem elkelt a másfél milliárd forintra taksált makett, mert Gülpen úr továbblépett, és megvalósította eredeti álmát, a színarany Aventadort. 
Ehhez egy féltonnás aranytömbből faragják ki az autót, amely végül 25 kilót nyom – a fémhulladékot vélhetően újrahasznosítják. Nem véletlenül nem használtunk múlt időt, a modell ugyanis még nem készült el, alkotója szerint “azért, hogy tökéletesen a leendő vevő igényei szerint alakíthassuk ki.” Nyilván csak ezért.
Addig is, hogy a potenciális vásárlóknak legyen valami fogalma arról, mit vehetnek meg, hétköznapibb anyagokból elkészítették a makett makettjét, és ezt kiállították az árverésnek otthont adó Dubaj Lamborghini-szalonjában. 
Bizony: a hatvan centis makettet aukción szeretnék értékesíteni. A leendő bevételből 150 millió forint jótékony célra megy, ami szerény egymilliárdra zsugorítja a gyártó hasznát – minimum, hiszen a 7,5 millló dollár (1,725 milliárd Ft) csupán a kikiáltási ár, innen feljebb is mehet még a léc. 
Feltéve persze, hogy megy: a Lamborghini helyi képviselete szerint az elmúlt egy hétben, amióta náluk van a leendő modell másolata, nem volt érdemi érdeklődés az árverés iránt. 
Pedig ahogy az ilyenkor lenni szokott, a modell nem csupán pénzben kifejezhető értéket képvisel: leendő tulajdonosa egy csapásra három Guinness világrekordot is magáénak tudhat. Amikor elkészül, ez lesz ugyanis a világ legdrágább modellautója, amelyet a világ legfényűzőbb logójával láttak el, és a világ legbiztonságosabb (golyóálló) dobozában állítanak ki. 
Na, így már jobban megéri húsz valódi Aventador árát elkölteni erre a csecsebecsére, nem igaz?

Kommentek

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.