Végre lehet zöld aszfalttal építkezni

Megvannak a szükséges engedélyek

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 14.00

Ezentúl Magyaroszágon is beépíthető a mérsékelten meleg, alacsony energiafelhasználású zöld aszfalt.

Szeptember 15-től a hazai szabályozások is megengedik a környezetkímélő technológia alkalmazását. A zöld aszfalt lényege, hogy a hőmérséklete jóval alacsonyabb, mint a hagyományos aszfalté, ez pedig 50 százalékos energiafelhasználást és akár 60 százalékkal kevesebb károsanyag-kibocsátást jelent. Az itthon elérhető legalacsonyabb hőmérsékletű zöld aszfalt a francia fejlesztésű LEA (Low Energy Asphalt).

Szemben a hagyományos aszfalttal, a LEA gyártása alacsony hőmérsékleten, 80 és 130 fok között történik. További előnye, hogy az útépítés során nincs kellemetlen aszfaltszag, mert nem bocsát ki bitumengőzt, amely belélegezve egészségre káros anyagokat tartalmaz. Emellett a minősége jobb, mint a hagyományos aszfalté, nedves időben is könnyen beépíthető, és az alacsony hőmérséklete miatt jóval messzebb is szállítható.

Itthon a Duna Aszfalt Kft. képes a LEA előállítására, számos konferencián és fórumon mutatta be a technológiát. Ez meg is hozta a várt ereményt: a Magyar Útügyi Társaság (MAÚT) módosította az Útügyi Műszaki Előírásban szereplő irányelveket, így szeptember közepétől itthon is beépíthető a zöld aszfalt. Ez azt jelenti, hogy a közbeszerzési eljárások során a kiíró szerepeltetheti a műszaki specifikációban a mérsékelten meleg aszfaltot. Így van esély arra, hogy a nyugati mintához hasonlóan itthon is elterjed a környezetbarát eljárás.

Kommentek

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.