Megnyújtanák a VW törpeautóját

Nem tudni, kinek szánják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 17.00

Brit lapértesülések szerint egészen sajátos stratégiát készül választani a Volkswagen: miután megépítette a Polónál kisebb Up városi törpeautót, most felnagyítaná azt. Ésszerűtlen? Nem feltétlenül, csak még szokni kell a gondolatot…

Negyven centi: ennyivel rövidebb a Volkswagen Up (3540 mm) a márka következő legkisebb autójánál, a Polónál (3970 mm). Ekkora méretugrás még a nagyobb modellek között sem szokásos, ami indokolttá teheti egy 3,75 méter körüli, nyújtott tengelytávú Up bevezetését. 

De nem elképzelhetetlen, hogy valami egészen másról van itt szó: az Up helykihasználása ugyanis fényévekkel jobb a Polóénál. Tengelytávja csupán 36 mm-rel rövidebb, miközben több mint egy mázsával könnyebb, ráadásul egyliteres motorjaival takarékosabb is annál. Ha tehát megnöveli az Up tengelytávját, az így kapott autó minden szempontból felülmúlja eddigi nagy testvérét; egyedül az apró csomagtartóval lehetnek gondok. 
Elképzelhető volna tehát, hogy a nyújtott Up bevezetése egyben a Polo halálát is jelentené? 
Nem igazán. A jelenlegi Polo ötéves modell, akkor fiatalnak számító padlólemeze az MQB platform bevezetésével okafogyottá vált, utódja elméletileg erre a szuperrugalmas padlóra épül majd – ki van tehát taposva a modell stabil műszakiságú és költséghatékony jövője. 

Csak két utasnak alakítottak ki helyet hátul, ők viszont kényelmesen utazhatnak, feltéve, hogy nem sokkal termetesebbek az átlagnál. A háttámlák is kényelmesen dőlnek hátra, nem úgy, mint némelyik kisautóban, ahol a nagyobb csomagtartó miatt egészen meredek szögben állítják be őket

De nem ez az egyetlen ok, amiért nem számolnánk a Polo nyugdíjazásával: a Volkswagen tájékoztatása szerint ugyanis a nyújtott Up verziót “nem Európába és nem is Kínába” szánják. Opcióként felmerülhet még Dél-Amerika, illetve a FÁK piacai, illetve egy másik márka a konszernen belül – a Škoda filozófiájába pont bele illene a nyújtott tengelytávú VW-variáns gondolata. Másfelől viszont… nem tudjuk.
(Képeinken a VW Up alapváltozata látható)
up!

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.