Megnyújtanák a VW törpeautóját

Nem tudni, kinek szánják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 17.00

Brit lapértesülések szerint egészen sajátos stratégiát készül választani a Volkswagen: miután megépítette a Polónál kisebb Up városi törpeautót, most felnagyítaná azt. Ésszerűtlen? Nem feltétlenül, csak még szokni kell a gondolatot…

Negyven centi: ennyivel rövidebb a Volkswagen Up (3540 mm) a márka következő legkisebb autójánál, a Polónál (3970 mm). Ekkora méretugrás még a nagyobb modellek között sem szokásos, ami indokolttá teheti egy 3,75 méter körüli, nyújtott tengelytávú Up bevezetését. 

De nem elképzelhetetlen, hogy valami egészen másról van itt szó: az Up helykihasználása ugyanis fényévekkel jobb a Polóénál. Tengelytávja csupán 36 mm-rel rövidebb, miközben több mint egy mázsával könnyebb, ráadásul egyliteres motorjaival takarékosabb is annál. Ha tehát megnöveli az Up tengelytávját, az így kapott autó minden szempontból felülmúlja eddigi nagy testvérét; egyedül az apró csomagtartóval lehetnek gondok. 
Elképzelhető volna tehát, hogy a nyújtott Up bevezetése egyben a Polo halálát is jelentené? 
Nem igazán. A jelenlegi Polo ötéves modell, akkor fiatalnak számító padlólemeze az MQB platform bevezetésével okafogyottá vált, utódja elméletileg erre a szuperrugalmas padlóra épül majd – ki van tehát taposva a modell stabil műszakiságú és költséghatékony jövője. 

Csak két utasnak alakítottak ki helyet hátul, ők viszont kényelmesen utazhatnak, feltéve, hogy nem sokkal termetesebbek az átlagnál. A háttámlák is kényelmesen dőlnek hátra, nem úgy, mint némelyik kisautóban, ahol a nagyobb csomagtartó miatt egészen meredek szögben állítják be őket

De nem ez az egyetlen ok, amiért nem számolnánk a Polo nyugdíjazásával: a Volkswagen tájékoztatása szerint ugyanis a nyújtott Up verziót “nem Európába és nem is Kínába” szánják. Opcióként felmerülhet még Dél-Amerika, illetve a FÁK piacai, illetve egy másik márka a konszernen belül – a Škoda filozófiájába pont bele illene a nyújtott tengelytávú VW-variáns gondolata. Másfelől viszont… nem tudjuk.
(Képeinken a VW Up alapváltozata látható)
up!

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.