Negyven centi: ennyivel rövidebb a Volkswagen Up (3540 mm) a márka következő legkisebb autójánál, a Polónál (3970 mm). Ekkora méretugrás még a nagyobb modellek között sem szokásos, ami indokolttá teheti egy 3,75 méter körüli, nyújtott tengelytávú Up bevezetését. 

De nem elképzelhetetlen, hogy valami egészen másról van itt szó: az Up helykihasználása ugyanis fényévekkel jobb a Polóénál. Tengelytávja csupán 36 mm-rel rövidebb, miközben több mint egy mázsával könnyebb, ráadásul egyliteres motorjaival takarékosabb is annál. Ha tehát megnöveli az Up tengelytávját, az így kapott autó minden szempontból felülmúlja eddigi nagy testvérét; egyedül az apró csomagtartóval lehetnek gondok. 
Elképzelhető volna tehát, hogy a nyújtott Up bevezetése egyben a Polo halálát is jelentené? 
Nem igazán. A jelenlegi Polo ötéves modell, akkor fiatalnak számító padlólemeze az MQB platform bevezetésével okafogyottá vált, utódja elméletileg erre a szuperrugalmas padlóra épül majd – ki van tehát taposva a modell stabil műszakiságú és költséghatékony jövője. 

Csak két utasnak alakítottak ki helyet hátul, ők viszont kényelmesen utazhatnak, feltéve, hogy nem sokkal termetesebbek az átlagnál. A háttámlák is kényelmesen dőlnek hátra, nem úgy, mint némelyik kisautóban, ahol a nagyobb csomagtartó miatt egészen meredek szögben állítják be őket

De nem ez az egyetlen ok, amiért nem számolnánk a Polo nyugdíjazásával: a Volkswagen tájékoztatása szerint ugyanis a nyújtott Up verziót “nem Európába és nem is Kínába” szánják. Opcióként felmerülhet még Dél-Amerika, illetve a FÁK piacai, illetve egy másik márka a konszernen belül – a Škoda filozófiájába pont bele illene a nyújtott tengelytávú VW-variáns gondolata. Másfelől viszont… nem tudjuk.
(Képeinken a VW Up alapváltozata látható)