Megnyújtanák a VW törpeautóját

Nem tudni, kinek szánják

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.18. 17.00

Brit lapértesülések szerint egészen sajátos stratégiát készül választani a Volkswagen: miután megépítette a Polónál kisebb Up városi törpeautót, most felnagyítaná azt. Ésszerűtlen? Nem feltétlenül, csak még szokni kell a gondolatot…

Negyven centi: ennyivel rövidebb a Volkswagen Up (3540 mm) a márka következő legkisebb autójánál, a Polónál (3970 mm). Ekkora méretugrás még a nagyobb modellek között sem szokásos, ami indokolttá teheti egy 3,75 méter körüli, nyújtott tengelytávú Up bevezetését. 

De nem elképzelhetetlen, hogy valami egészen másról van itt szó: az Up helykihasználása ugyanis fényévekkel jobb a Polóénál. Tengelytávja csupán 36 mm-rel rövidebb, miközben több mint egy mázsával könnyebb, ráadásul egyliteres motorjaival takarékosabb is annál. Ha tehát megnöveli az Up tengelytávját, az így kapott autó minden szempontból felülmúlja eddigi nagy testvérét; egyedül az apró csomagtartóval lehetnek gondok. 
Elképzelhető volna tehát, hogy a nyújtott Up bevezetése egyben a Polo halálát is jelentené? 
Nem igazán. A jelenlegi Polo ötéves modell, akkor fiatalnak számító padlólemeze az MQB platform bevezetésével okafogyottá vált, utódja elméletileg erre a szuperrugalmas padlóra épül majd – ki van tehát taposva a modell stabil műszakiságú és költséghatékony jövője. 

Csak két utasnak alakítottak ki helyet hátul, ők viszont kényelmesen utazhatnak, feltéve, hogy nem sokkal termetesebbek az átlagnál. A háttámlák is kényelmesen dőlnek hátra, nem úgy, mint némelyik kisautóban, ahol a nagyobb csomagtartó miatt egészen meredek szögben állítják be őket

De nem ez az egyetlen ok, amiért nem számolnánk a Polo nyugdíjazásával: a Volkswagen tájékoztatása szerint ugyanis a nyújtott Up verziót “nem Európába és nem is Kínába” szánják. Opcióként felmerülhet még Dél-Amerika, illetve a FÁK piacai, illetve egy másik márka a konszernen belül – a Škoda filozófiájába pont bele illene a nyújtott tengelytávú VW-variáns gondolata. Másfelől viszont… nem tudjuk.
(Képeinken a VW Up alapváltozata látható)
up!

Kommentek

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.