A General Motors egy olyan 30 ezer dolláros (6,7 millió forint) elektromos autó kifejlesztésén dolgozik, amely 200 mérföldes (több mint 300 kilométeres) hatótávolságával képes lesz felvenni a versenyt a Tesla Motors 70 ezer dollárba (15,6 millió forint) kerülő Model S szedánjával.

A General Motors globális termékprogramokért felelős vezetője, Doug Parks a GM michigani akkumulátorfejlesztő laboratóriumában jelentette be a programot, de nem közölte, hogy az elektromos kocsi mikor kerülhet piacra. A technológia már rendelkezésre áll, bár az akkumulátorok jelenleg túl sokba kerülnek a kereskedelmi forgalmazáshoz.

A tisztán elektromos és a hálózatról is tölthető (plug-in) hibrid autók száma 2010 óta több mint négyszeresére emelkedett az Egyesült Államokban. Eladásaik azonban nem érik el a teljes piaci forgalom fél százalékát a különböző, adókedvezmény vagy lízing árengedmény formájában nyújtott támogatások ellenére sem.

A GM a támogatásokkal és engedményekkel közel 15 ezer Chevrolet Voltot értékesített az év elejétől augusztusig. A Nissan más megközelítést alkalmaz, szerinte az elektromos járműveknek nincs is szükségük 200 mérföldes hatótávra, hiszen azt a tulajdonosok úgysem használnák ki, mert naponta átlagosan nem tesznek meg nagyobb utat a Leaf 75 mérföldes hatótávjánál. A Leaf alapára támogatások nélkül közel 29 ezer dollár (6,5 millió forint) az Egyesült Államokban.

Az elektromos autókat gyártó vállalatok közül egyedül a Tesla rendelkezik nagy hatótávú elektromos autóval kínálatában, de azt, hogy a Model S nyereséggel állítható elő, még nem sikerült egyértelműen bizonyítania. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója azonban nemrégiben kijelentette, hogy “nem kell csodát tenni ahhoz”, hogy két-három éven belül 200 mérföldes hatótávú elektromos autót lehessen 35 ezer dolláros áron piacra dobni.

A Tesla főmérnöke, JB Straubel állítása szerint ők az ipari átlag feléért-negyedéért állítják elő akkumulátoraikat, mivel – szemben más autógyártók speciális kialakítású egységeivel – szabványos akkumulátor tokozatokból állítják össze azokat. A Model S akkumulátorának az ára lényegesen elmarad az iparági átlagtól.

(Forrás: MTI)