Túl vagyunk a nehezén

Bizakodik a Renault-Nissan Szövetség elnöke

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.17. 17.00

Európa hamarosan kilábalhat a válságból, mondta Carlos Ghosn, az autóipar egyik legbefolyásosabb vezetője.

A világ nagy autókiállításai nem csak a járművekről szólnak. Sőt: az iparág meghatározó szereplőivel lehet ezeken a rendezvényeken találkozni, akik részletes és megalapozott információkkal rendelkeznek az autós és általában a gazdasági környezetről. 

Carlos Ghosn, a Renault-Nissan Szövetség első számú embere például brit újságírókkal beszélgetve elmondta, hogy szerinte Európában eljött a bizakodás órája. 


“Több tényező is arra utal, hogy az óvilágban véget ért a hanyatlás kora. Beléptünk a helyreállítás harmadik fázisába, ahol újra elkezdenek emelkedni az újautó-eladások. A következő néhány évben erre lehet számítani, az eladások óvatos, éves szinten egy-két százalékos emelkedésére.” 
Ami a kormányzatok ebben vállalt szerepét illeti, Ghosn szerint a költségvetési hiányok lefaragása helyett jobban tennék, ha a növekedés támogatására fordítanák erőforrásaikat. 
Carlos Ghosn a történelem egyik legradikálisabb vállalati kultúra átalakítási és költségcsökkentési programjával szerzett nevet magának, amikor a kilencvenes évek végén a csőd széléről rántotta vissza a Nissant. Ez utóbbi nemzeti hőssé tette Japánban, a világ gazdaságpolitikai színterén az ötven legbefolyásosabb szereplő között jegyzik.

Kommentek

  • Guevara

    Jézusom, éppen ő próbál elterelni a költségek lefaragásától, mikor az ő intézkedéseinek a lényege pont ez volt?
    Nem, kedves Európa(i Unió), nem lesz még vége a válságnak egy jó ideig, ha egyáltalán fogunk még jobban élni. Kína, vagyis a világ lakosságának több mint ötöde egyre jobban él, a mi pénzünkön, ne csodálkozzunk ha mi meg süllyedünk.
    Ghosn is úgy tesz mint a magyar politikusok, azt mondja hogy “most már aztán tényleg jó lesz”, csak az a baj, hogy hurráoptimizmusért nem ad kenyeret a pék.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.