Tojoda Kiicsiro 1934-ben kezdett autóépítéssel foglalkozni, akkor még apja szövőgép-üzemének égisze alatt. Három év múlva megalapította saját társaságát, a Toyota Motor Company-t. Ekkor kezdett el a cégnél dolgozni a friss diplomás gépészmérnök Tojoda Eidzsi, Kiicsiro unokatestvére, aki a ranglétrán lassan felfelé lépdelve harminc évvel később foglalhatta el az elnöki széket. 

Addig sem töltötte persze haszontalanul az időt. Az ötvenes években az Egyesült Államokban volt tanulmányúton. A Fordtól hozta haza magával a modern sorozatgyártás alapelveit, amiket azonban ő további forradalmi, minőségjavító és költségcsökkentő megoldásokkal spékelt meg. Az általa kidolgozott gyártási folyamatot ma Toyota módszerként ismerik és oktatják világszerte, nem csak az autóiparban. 


1967 és 1981 között, minden más elnöknél hosszabban vezette a céget, amely az ő vezetése alatt vált ázsiai licenszgyártóból a világ egyik legnagyobb és legirigyeltebb autógyártójává. Egy évvel kinevezése után úgy gondolta, a frissen kifejlesztett Corollával végre meghódíthatnák Észak-Amerikát – a sikerben nem kis része volt annak, hogy Tojoda nyomására az autó légkondicionálót és automata sebességváltót is kapott. 
Amikor 1981-ben visszavonult a cég éléről, néhány évig még az igazgatótanács elnökeként felügyelte a csoport munkáját. Ekkor, 1983-ban támadt az az ötlete, hogy a Toyota kiváló gyártási minőségére alapozva be tudna törni a luxusautók piacára. Mindössze hat évvel később, 1989-ben színre lépett a Lexus.