Még évtizedekig nem szabadulunk a benzinmotoroktól

Nem tudunk függetlenné válni az olajtól

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 11.00

A következő 25 évben bővül a közlekedésben az energiamix, csökken a széndioxid-kibocsátás. A járművek elsősorban hibrid hajtással közlekednek majd, a tisztán elektromos járművek részaránya viszonylag alacsony lesz.

A közlekedési eszközök 25 év múlva feleannyi szén-dioxidot bocsátanak majd ki, mint ma, hajtóanyaguk pedig elsősorban elektromos áram, benzin és dízel üzemanyag (hibrid rendszer) lesz, de növekszik a földgáz és a hidrogén részaránya is – derül ki a német DLR (Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt e.V.) légi- és űrtechnológiai kutatóintézet által az MWV (Mineralölwirtschaftsverband e. V.) ásványolaj-ipari ágazati képviseleti szervezet megbízásából készített tanulmányból.

“A járműflotta jövőbeni összeállításában a legfontosabb szempont a széndioxid-kibocsátásra vonatkozó szabályozás lesz” – állapítja meg a tanulmány. A tudósok abból indultak ki, hogy 2020-tól kilométerenként 95 gramm, 2030-tól 70 gramm és 2045-től 45 gramm lesz a széndioxid-kibocsátás felső határértéke az EU-ban. Már az első határérték teljesítéséhez is magas minőségű üzemanyaggal hajtott, optimalizált modern motorral rendelkező és könnyű szerkezeti anyagokból készített járművekre lesz szükség.

“Mostanában kezdenek számottevő piaci részesedésre szert tenni a hagyományos belsőégésű motorral és elektromos hajtással egyaránt rendelkező hibrid járművek” – mutatnak rá a tanulmány szerzői. A széndioxid-kibocsátási célok teljesítéséhez azonban a jelenleginél jóval nagyobb hatótávval rendelkező és fejlettebb hibrid technológiát képviselő járművekre lesz szükség. “Az uniós normák szigorodása az elektromos hajtás részarányának növekedését vonja maga után a járműflottában” – jelzi a tanulmány.

Az elektromos hajtás elterjesztésében azonban még hosszú ideig a benzin- vagy dízelmotorral is rendelkező hibrid járművek játsszák majd a főszerepet. “A tisztán elektromos hajtású járművek sokak igényeit nem tudják kielégíteni, a többség számára megfizethetetlenül drágák maradnak, ezért még hosszú ideig csak speciális feladatköröket töltenek majd be.” A tanulmány előrejelzése szerint még 2040-ben is az új autóknak 85 százaléka, a forgalomban lévő gépjármű állománynak pedig 95 százalékra rendelkezik majd belsőégésű motorral.

A modern üzemanyag-takarékos technológia drága. A magas beszerzési költséget a felhasználók számára a fogyasztásban jelentkező megtakarítás egyelőre nem fogja tudni ellentételezni. “A kiinduló feltételeket figyelembe véve az elkövetkező 30 évben a többletköltség járműkategóriák szerint 22 és 30 százalék között alakulhat” – jelzi a DLR tanulmánya.

Az állami adóbevételek az egyre alacsonyabb benzin- és dízelfogyasztás miatt csökkenni fognak, és 2040-re már több mint 50 százalékkal maradnak majd el majd a mostanitól. Összességében 2010 és 2040 között 300 milliárd euró adóbevétel-kieséssel kell számolni (Németországban). A tanulmány azonban megállapítja, hogy az üzemanyag után kieső adóbevételeket más területen jelentkező többletbevétel ellentételezi majd.

Az ásványolaj-ipari ágazat számára különösen fontos az MWV megbízásából készült tanulmány megállapítása, amely szerint a fosszilis energiahordozóknak a belátható jövőben még fontos szerepük lesz az egyéni független mobilitásban. “A személygépkocsikat még huzamos ideig az olajra és áramra támaszkodó intelligens energiamix hajtja majd” – mutatott rá Klaus Picard, az MWV vezérigazgatója.

Az olaj a tanulmány megállapítása szerint kulcsfontosságú szerepet játszik majd az elkövetkező évtizedekben a haszongépjárművek hajtásában, valamint a légi és a vízi közlekedésben is.

(Forrás: MTI)

Kommentek

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.