Kevesebb a halálos baleset az utakon

Kicsivel jobb a helyzet, mint tavaly

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.16. 16.00

Az év első nyolc hónapjában csökkent a közúti balesetben meghalt személyek száma. Kedvező trend tapasztalható az ittasan okozott balesetek számában is.

Eltelt az év kétharmada, ezzel a közlekedésbiztonság szempontjából legveszélyesebb időszakon is túl vagyunk. Hosszú évek tapasztalata alapján ugyanis júliusban és augusztusban fordul elő a legtöbb közlekedési baleset, valamint közúti tragédia, ami nyilvánvalóan összefügg a nyári szabadságolásokkal. A harmadik legveszélyesebb hónap, az október ugyanakkor még előttünk áll.

Augusztusban idén is az évközi átlag feletti baleset- és áldozatszámot regisztráltak, de a baleseti mutatók összességében még mindig kedvező képet mutatnak. A rendőrség által gyűjtött előzetes statisztikai adatok alapján 2013. január 1. és augusztus 31. között összesen 10 041 személysérüléses közúti baleset történt, 0,28 százalékkal több, mint 2012 azonos időszakában (akkor 29-al kevesebb, azaz 10 013 balesetet regisztráltak).

Továbbra is csökkenő tendencia mutatható ki a halálos és a könnyű sérüléssel járó balesetek vonatkozásában. A halálos balesetek száma 1,47 százalékkal (341-ről 336-ra), míg a könnyű sérüléses balesetek száma 0,94 százalékkal (6801-ről 6737-re) csökkent. Ugyanakkor a súlyos sérüléses balesetek számában 3,38 százalékos növekedés tapasztalható (2871-ről 2 68-ra).


Amennyiben a közúti balesetben meghalt személyek számának alakulását vizsgáljuk, akkor azt állapíthatjuk meg, hogy az év eddig eltelt nyolc hónapja során 13 fővel kevesebben vesztették életüket közútjainkon az elmúlt év azonos időszakához képest. Az áldozatok számának 389 főről 376 főre történő csökkenése 3,34 százalékos visszaesésnek felel meg.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek száma is kedvezően alakult. Idén január 1. és augusztus 30. között 994-en okoztak ittas állapotban közúti balesetet a tavalyi 1131 fővel szemben, a csökkenés mértéke 12,11 százalék. Ennek megfelelően az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya 11,30 százalékról 9,90 százalékra csökkent, de ez még mindig azt jelenti, hogy átlagosan számítva minden tizedik személysérüléses balesetet ittas személy okozott.

(Forrás: baleset-megelozes.eu)

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.