Ogier nyert, de még nem bajnok

2013-as Ausztrál-rali - beszámoló

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.09.15. 15.43

Sebastien Ogier nyerte az Ausztrál-ralit, de a világbajnoki címre továbbra is várnia kell. Most mutatott formáját tekintve viszont aligha sokat. Thierry Neuville még esélyes.

Így történt

A németországi fiaskó után Sebastien Ogier Ausztráliában újra nekifutott, hogy megszerezze pályafutása első rali-világbajnoki címét. Főként a pontversenyben hozzá legközelebb álló Thierry Neuville és Jari-Matti Latvala akadályozhatták meg ebben.

Csütörtökön két városi, aszfaltos szakasszal kezdődött az Ausztrál-rali. Az elsősorban a nézőknek kitalált rész után Andreas Mikkelsen állt az élre. A Volkswagen harmadik számú versenyzője életében először vezette egy WRC-verseny eredménylistáját.

Elsősége azonban nem tartott sokáig, mert csapattársa, Sebastien Ogier másnap beindult és hengerelt. Sebastien Loeböt megszégyenítő teljesítménnyel autózott. A következő húsz gyorsasági szakaszból mindössze kettőt engedett át másnak, a többin ő volt a leggyorsabb, de az ominózus kettőn is másodikként végzett. Toronymagasan vezetett.

Sokáig úgy tűnt, minden Ogier tervei szerint alakul, hiszen kilenc ponttal kellett többet szereznie Neuville-nél, aki a szombati, utolsó szakaszig harmadik volt. Csakhogy külön pontokért zajló gyorsaságin az addig második Mikko Hirvonen defektet kapott és visszacsúszott a harmadik helyre, Neuville pedig előrelépett, nemcsak az összetettben, de a szakaszon is másodikként zárt.


Mikko Hirvonen az elmúlt három futamot megnyerte Ausztráliában. Ezúttal is jól versenyzett, idei legjobb teljesítményét nyújtotta, mégsem állt az oldalára Fortuna. “Egyáltalán nem tudom mi történt. Az út közepén haladtam végig, így sejtésem sincs, hogyan kaphattunk defektet” – mondta kétkedőn a Citroën pilótája.

Így Ogier hiába szerezte meg a győzelmet (25 pont) és nyerte meg a power stage-et (+3 pont), egy pontocska miatt még nincs meg a vb-cím, hiszen Neuville is jócskán gazdagodott (18+2 pont).

“A csapatom jelezte a célban, hogy egy ponttal lecsúsztam a világbajnoki címről, mivel Mikkónak gondja akadt. Pedig a legjobb formámat próbáltam hozni” – szögezte le érthető módon bánatosan Ogier, akit családja fogadott a célban. “A legfontosabb, hogy ismét egy tökéletes ralin vagyunk túl, s bár azt gondoltuk, hogy ez elég is a bajnoki címhez, mégsem kell azt leírnunk. Mikor nagyszerűen sikerül a munka, akkor azt várjuk, hogy meglegyen a jutalma. Sebaj, hamarosan úgyis megkapjuk” – figyelmeztetett a 29 éves francia.

Thierry Neuville nagyon jó formában van, hiszen az Akropolisz-rali óta zsinórban ötödszörre állhat fel a dobogóra. Egyszer volt bronzérmes és a mostanival együtt négyszer ezüstérmes. Ráadásul nem is gyári csapatnál versenyez.

Ogier csapattársa, Jari-Matti Latvala lett a negyedik, aki egy elég nehézkes rajt után verekedte fel magát az élmezőnybe. A VW finn pilótája szintén vesztett egy percet egy defekt miatt az utolsó szakaszon, de ő ezzel veszített helyeket. Mads Östbergé lett az ötödik helyezés, s bár elégedetlen volt az itinerjével és szombaton belecsúszott az árokba, végül mégis honfitársa, Andreas Mikkelsen előtt ért be a célba.

Jevgenyij Novikov kormányozta célba autóját a hetedik helyen, a Coffs Harbourban élő Nathan Quinn előtt, aki a helyi rajongókat kápráztatta el a nagyszerű nyolcadik hellyel. Az ausztrál ezzel első világbajnoki pontjaival büszkélkedhet. Az első tízet Khalid Al-Qassimi és a WRC2 kategória győztese, Adbulaziz Al-Kuwari zárja.

Kris Meeke nem tudott élni a Citroën által nyújtott lehetőséggel. Szombat délután a negyedik helyről pördült ki, s miután a szerelők helyrehozták az autóját, folytatni tudta a versenyt. Az utolsó gyorsasági szakaszon azonban végleg búcsúzott, mikor autójának jobb hátsó felfüggesztését kiütötte az északír pilóta. Ez volt a második esélye a Citroënnél idén, Finnország után másodszor is kiesett.

Sebastien Ogier-nek egy ideig még várnia kell pályafutása első világbajnoki címére. A következő ralin, Franciaországban sem lesz könnyű dolga, hiszen volt csapattársa és honfitársa, Sebastien Loeb is rajthoz áll majd. Loeb tavaly kilencedik világbajnoki címét gyűjtötte be hazai raliján, s miután várhatóan ez lesz ralis pályafutása utolsó versenye, minden bizonnyal méltó módon szeretne majd búcsúzni.

Az Ausztrál-ralit követően a csapatok végleg visszatelepülnek Európába, a szezon utolsó három ralijának helyszínére.

Eredmények

2013-as Ausztrál Rali eredménye:

1.  Sebastien Ogier       VW                3ó19p55,0mp
2.  Thierry Neuville        M-Sport Ford     +1p32,1mp
3.  Mikko Hirvonen         Citroën             +2p02,1mp
4.  Jari-Matti Latvala     VW                  +2p57,4mp
5.  Mads Ostberg           M-Sport Ford    +3p17,2mp
6.  Andreas Mikkelsen     VW                 +3p37,6mp
7.  Jevgenyij Novikov      M-Sport Ford   +7p31,2mp
8.  Nathan Quinn           Italia Mini         +13p10,2mp
9.  Khalid Al Qassimi       Citroën            +15p17,6mp
10.  Abdulaziz Al-Kuwari  Seashore Ford  +17p27,7mp

A világbajnokság állása az Ausztrál-rali után:
Pilóták

1. Sebastien Ogier       Volkswagen Motorsport          212 pont
2. Thierry Neuville       Qatar WRT                           129 pont
3. Jari-Matti Latvala    Volkswagen Motorsport          110 pont
4. Mikko Hirvonen        Citroën WRT                        103 pont
5. Dani Sordo             Abu Dhabi Citroen WRT            96 pont
6. Mads Östberg         Qatar M-Sport WRT                77 pont
7. Sebastien Loeb       Citroën WRT                          68 pont
8. Martin Prokop         JIPOCAR Czech National Team   49 pont
9. Jevgenyij Novikov    Qatar M-Sport WRT                47 pont
10. Andreas Mikkelsen  Volkswagen Motorsport 2         34 pont

Gyártók

1. Volkswagen Motorsport        299 pont
2. Citroën WRT                      251 pont
3. Qatar WRT                        145 pont
4. Qatar M-Sport WRT            142 pont
5. Jipocar Czech National Team  51 pont
6. Abu Dhabi Citroen WR           41 pont
7. Volkswagen Motorsport 2      34 pont
8. Lotos WRC Team                 20 pont

Videók

2013-as Ausztrál-rali 1-5. szakasz összefoglaló:

2013-as Ausztrál-rali 6-10. szakasz összefoglaló:

2013-as Ausztrál-rali 11-12. szakasz összefoglaló:

2013-as Ausztrál-rali 13-16. szakasz összefoglaló:

2013-as Ausztrál-rali 17-19. szakasz összefoglaló:

2013-as Ausztrál-rali 20-22. szakasz összefoglaló:

(Forrás: Amber PR)

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.