Az autósok nem értik a gazdasági totálkárt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.11. 17.00

Nagy arányban a gazdasági totálkárral kapcsolatos teendőkre és térítési anomáliákra kérdeznek rá az autósok. Ezt kell tudni erről.

Talán a PBA Biztosítási Alkusz Kft.-t is meglepte, hogy az autósok egyharmada a gazdasági totálkárral kapcsolatos teendőkre kérdez rá, ezért a cég röviden összefoglalta a tudnivalókat. A gazdasági totálkár azt jelenti, hogy az autó – új alkatrészekkel történő – helyreállítása szakszervizben nem gazdaságos. A javítási költségek ugyanis meghaladnák a gépjármű forgalmi értékét, a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján történő kárrendezésnél pedig nem gazdagodhat a károsult autós ügyfél.

Az idősebb kocsikat ért nagyobb ütközésektől gyakran válik a jármű totálkárossá. A PBA szerint gazdasági totálkár esetén a kárszakértő a rendelkezésére bocsátott adatok – és a szemle jegyzőkönyve alapján – meghatározza az ép gépjármű értékét, a kár keletkezésének időpontjában. Ebből levonják a sérült gépjármű értékét (ez a maradványérték), mivel az autó a tulajdonosnál marad.

Ezt követően két lehetőség közül választhat a károsult: az egyik, hogy a sérült gépjárművet vagy a biztosító közreműködésével, vagy pedig a szabad piacon eladja. A kártérítési összegből és a sérült autó vételárából pedig másik kocsit vásárolhat magának. A második lehetőség: a biztosítói kártérítésből a gépjárművet saját maga is helyreállítathatja a tulajdonosa, hiszen ez csak a biztosító számára gazdaságtalan.

Többször előfordul, hogy a gazdasági totálkárosnak ítélt jármű devizahitellel, lízingel terhelt, ilyenkor a kgfb valamint casco biztosítás alapján történő kárrendezésnél a biztosító nem tudja figyelembe venni az árfolyam-különbözetből adódó veszteséget a keletkezett kár megtérítésekor. Ilyenkor – a banki egyeztetést követően – a tulajdonos a kártérítésből állíttatja helyre a járművet. A banktól kérvényezheti, hogy járuljon hozzá a helyreállításhoz, mert így a lízingszerződés érvényben maradhat. Ilyenkor a bank által megbízott szakértő ellenőrizni fogja a javítást.

Kommentek

  • sch123

    “a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) alapján történő kárrendezésnél pedig nem gazdagodhat a károsult autós ügyfél”

    A törvénynek ezen pontja röhejes, hiszen az autó értéke csökken, mivel sérült annak ellenére, hogy új alkatrészek kerülnek beépítésre. Ez a pont csak arra jó, hogy a biztosítónak ne kelljen a teljes kárt megtérítenie.

    Nekem a 6 éves autómba jöttek bele hátulról, hogy a hátsó falat cserélni kellett. Ennek az elemnek csak 70%-át volt hajléandó fizetni a biztosító, mivel enyi avulást vont le a régi elemből és szerinte ennyivel nőt az értéke az autónak. Holott ez hegesztett elem és épenséggel az autó értéke csökkent a fenti sérülés miatt…

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.