Döcög a Porsche 911 gyártása

Gondok vannak az alukarosszériával

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.09. 18.05

Plusz műszakot kellett bevezetni a Porsche gyártóüzemében, mert lassabban megy a termelés, mint gondolták, a kereslet viszont nem engedi a lazsálást.

Gondok vannak a Porsche 911 (hivatalosan 991) gyártása körül, számolt be az Automobilwoche.de. Az alumínium karosszériával, pontosabban annak összeépítésével nem halad megfelelő ütemben a gyártó.


“A szegecselés lassab tempóban megy a tervezettnél, ezért a kívánt darabszámok eléréséhez új műszakot kellett bevezetnünk.” – mondta egy bennfentes az Automobil Woche kérdésére. 
Mint ismeretes, a jelenlegi 911 generáció (991) karosszériája a tömegcsökkentés érdekében könnyfémből készül, a panelek egésszé történő összeillesztése azonban “nyilvánvalóan nehezebb feladat”, mint eredetileg gondolták volna. Ez pedig komoly probléma, hiszen a Porsche napi 200 darab 911-essel számolta a megrendelések felvételekor. 
Ezt a mennyiséget most csak úgy tudják tartani, hogy egy harmadik, éjszakai műszakot is indítanak. Ezt azonban a szakszervezeti szerződés értelmében 30 százalékos pótlékkal kell kifizetni a dolgozóknak, nem csak a karosszéria összeszerelő műhelyben, hanem a festőüzemben is. 
Jó hír viszont, hogy bár a termelés lassabb, viszont legalább így tudják hozni az elvárt minőséget, erősítette meg egy másik informátor.
(Képeinken a 911 ötvenedik születésnapja tiszteletére gyártott, limitált széria látható)
911

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.