Már gyártják az új Suzuki SX4-est Esztergomban

Orbán Viktor is ott volt az indulásnál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 01.09

Hivatalosan is megkezdődött pénteken az új SX4 sorozatgyártása a Suzuki esztergomi gyárában.

Csütörtökön elindult az új Suzuki, az SX4 sorozatgyártása. A ceremónián részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, Yamamoto Tadamicsi, Japán magyarországi nagykövete és a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki is. 


Az első autót még 1992-ben gyártották az esztergomi üzemben, ez ma a Közlekedési Múzeumban látható, azóta 2,23 millió autó készült itt. 1993-ban átadták a tízezredik Magyarországon gyártott Suzukit, és a márka vált a legnépszerűbb új autóvá Magyarországon. A szedánok gyártása is megkezdődött 1993-ban, még ugyanabban az évben beindult a második műszak, és már japán importra is készültek alkatrészek.

A Suzuki és a Fiat együttműködéséből létrejött SX4 2006-ban gördült le először az esztergomi gyártósorról, a kisautók után ekkor készült a gyárban először szabadidő-autó. A gyár bővítése 2007-ben folytatódott, a közel 50 milliárd forintos beruházással és 1500 új alkalmazott felvételével egy modell, a Splash gyártását készítették elő, és megkezdődött az SX4 szedánok forgalmazása is.

Az új SX4 S-Cross első hivatalos példányát Orbán Viktor vezette le a szalagról. A vállalattal történt megállapodásnak megfelelően 2017 végére állni fog az új komáromi Duna-híd, olyan teherbírással, amely megfelel az autószállító járműveknek, és szintén 2017-re megépítik az Esztergomot és az M1-es autópályát összekötő utat.

Az új SX4 előszériás modelljét már próbálhattuk, kattintson és olvassa el, hogy szerepelt a nemzetközi menetpróbán az autó! Két 1,6-os motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást. Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető.

A sorozatgyártásról szóló helyszíni riportunkat keresse holnap reggel a Vezess.hu-n!

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • bundaska1001

    Nagyon sajnálom hogy az IGNIS gyártásával le álltak.Tovább kellet volna fejleszteni,mondjuk kicsit nagyobb utas tér+csomagtér,esetleg 4-tárcsa fék,stb.

  • Ambrus Gergely

    Hát nem mondanám igazán szépnek, sőt forradalminak sem, a motorválasztéka átlagos, egyedül a dízellel piacképes.
    Valószínűleg az ára is magas lesz, itt nem lesz nagy sikere.

  • Fakó

    Egész pofás Nissan-utánzat lett.

  • menőmanó

    Ennek a faroknak mindenhol ott kell lennie?

  • kilahim72

    Én Suzukis vagyok, de ezzel az árral, még ha a felszereltség és a technika indokolja is, itthon esélytelen lesz. A várható érték vesztés, csak hosszú távon fordul pluszba. Az autó fazonja pedig lehetett volna egy kicsit szív dobogtatóbb. Az Ignis féle koncepció tovább fejlesztése szerintem (is)nagyobb sikert hozhatott volna. A Suzuki a kis autó gyártás bajnoka, ebben a szegmensben pedig ahol az új SX4 indul már nagyon nagy a konkurencia. Itt már a technikával vagy az árral lehet nagyot robbantani, az előzetes alapján egyikben sem világbajnok az autó. De azért is, Go-Go Suzuki!

F1: Új sisakkal versenyez Vettel és Rosberg

A hazai versenyre a mezőny négy német pilótájából három új sisakfestéssel készült, mutatjuk, mit hordanak Hockenheimben.

F1: Így ünnepelték Alonsót a garázsban

Fernando Alonso ma ünnepli 35. születésnapját, a McLaren egész komoly zsúrt hozott össze a spanyolnak a Német Nagydíj első szabadedzésére.

Gázbuszokkal csökkentik a szmogot Verne Gyula szülővárosában

Egyszerre, közel 100 darab gázüzemű autóbusz beszerzése talán még nem akkora világszenzáció. Az viszont igen, hogy mekkora emissziócsökkentést hajtanak ezzel végre.

F1: Leosztották a lapokat Hockenheimben?

A Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes hatalmas fölénnyel volt a leggyorsabb, Nico Rosberg az élen. Mögöttük szépen sorba rendeződött a mezőny.

F1: “Futárszolgálat” rabolta el Ecclestone anyósát

Immár egy hete, hogy Brazíliában elrabolták a Forma-1 urának anyósát – néhány részlet már ismert az ügyről.

Olyan szülinapi köszöntést kapott a nagyi, hogy te is meghatódsz

Az ilyen pillanatok azért jól jönnek a sok szemét között, amit ránk zúdít az internet.

Hibrid, versenyhangulatban

Vonzó gúnyába öltöztette, és még néhány trükkre is megtanította a Subaru hibrid crossoverét a márka sportrészlege.

Új gyárat épít a Mercedes Magyarországon

A rugalmas termelés biztosítása érdekében a Mercedes-Benz új gyárat épít kecskeméti telephelyén.

Ledobja a textilt a legdögösebb versenyzőnő

Az orosz Inessa Tushkanova már gyerekkorában is arról álmodott, hogy versenyző lesz, amihez pénz kell, ezért modellkedéssel is foglalkozik. Ha megnézed a fotóit, rá fogsz jönni, hogy tökéletesen csinálja.

F1: Ember a pályán a Német Nagydíjon – videó

Ilyen, amikor a Mercedes-dolgozónál betelik a pohár, és a Forma-1-es futam alatt, transzparensbe burkolózva demonstrál.

Pazar animáción nézheted a győztesek evolúcióját

A legendás Le Mans-i 24 órás verseny eddigi győzteseit örökíti meg ez a videó, amit ha benzinvérű vagy, tuti továbbküldesz a haveroknak.

Hadgyakorlat tesz keresztbe a magyar ralisoknak

Elmaradnak a murvás szakaszok és csak aszfalton zajlik majd a hétvégi Székesfehérvár-rali. Látványban azonban nem lesz hiány így sem.