Már gyártják az új Suzuki SX4-est Esztergomban

Orbán Viktor is ott volt az indulásnál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 01.09

Hivatalosan is megkezdődött pénteken az új SX4 sorozatgyártása a Suzuki esztergomi gyárában.

Csütörtökön elindult az új Suzuki, az SX4 sorozatgyártása. A ceremónián részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, Yamamoto Tadamicsi, Japán magyarországi nagykövete és a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki is. 


Az első autót még 1992-ben gyártották az esztergomi üzemben, ez ma a Közlekedési Múzeumban látható, azóta 2,23 millió autó készült itt. 1993-ban átadták a tízezredik Magyarországon gyártott Suzukit, és a márka vált a legnépszerűbb új autóvá Magyarországon. A szedánok gyártása is megkezdődött 1993-ban, még ugyanabban az évben beindult a második műszak, és már japán importra is készültek alkatrészek.

A Suzuki és a Fiat együttműködéséből létrejött SX4 2006-ban gördült le először az esztergomi gyártósorról, a kisautók után ekkor készült a gyárban először szabadidő-autó. A gyár bővítése 2007-ben folytatódott, a közel 50 milliárd forintos beruházással és 1500 új alkalmazott felvételével egy modell, a Splash gyártását készítették elő, és megkezdődött az SX4 szedánok forgalmazása is.

Az új SX4 S-Cross első hivatalos példányát Orbán Viktor vezette le a szalagról. A vállalattal történt megállapodásnak megfelelően 2017 végére állni fog az új komáromi Duna-híd, olyan teherbírással, amely megfelel az autószállító járműveknek, és szintén 2017-re megépítik az Esztergomot és az M1-es autópályát összekötő utat.

Az új SX4 előszériás modelljét már próbálhattuk, kattintson és olvassa el, hogy szerepelt a nemzetközi menetpróbán az autó! Két 1,6-os motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást. Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető.

A sorozatgyártásról szóló helyszíni riportunkat keresse holnap reggel a Vezess.hu-n!

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • bundaska1001

    Nagyon sajnálom hogy az IGNIS gyártásával le álltak.Tovább kellet volna fejleszteni,mondjuk kicsit nagyobb utas tér+csomagtér,esetleg 4-tárcsa fék,stb.

  • Ambrus Gergely

    Hát nem mondanám igazán szépnek, sőt forradalminak sem, a motorválasztéka átlagos, egyedül a dízellel piacképes.
    Valószínűleg az ára is magas lesz, itt nem lesz nagy sikere.

  • Fakó

    Egész pofás Nissan-utánzat lett.

  • menőmanó

    Ennek a faroknak mindenhol ott kell lennie?

  • kilahim72

    Én Suzukis vagyok, de ezzel az árral, még ha a felszereltség és a technika indokolja is, itthon esélytelen lesz. A várható érték vesztés, csak hosszú távon fordul pluszba. Az autó fazonja pedig lehetett volna egy kicsit szív dobogtatóbb. Az Ignis féle koncepció tovább fejlesztése szerintem (is)nagyobb sikert hozhatott volna. A Suzuki a kis autó gyártás bajnoka, ebben a szegmensben pedig ahol az új SX4 indul már nagyon nagy a konkurencia. Itt már a technikával vagy az árral lehet nagyot robbantani, az előzetes alapján egyikben sem világbajnok az autó. De azért is, Go-Go Suzuki!

F1: Verstappent lefokozták ételfutárnak

Max Verstappen ételfutárt játszik egy holland reklámban.

Nehéz bejutni: Renault Trezor tanulmány

Tegnapi előzetese után a Renault teljes egészében bemutatta Trezor tanulmányát. Ajtómegoldása elgondolkodtató.

F1: Megszólalt Schumacher lelkiismerete?

14 éve annak, hogy Michael Schumacher 11 ezreddel kapott ki csapattársától, Rubens Barrichellótól az Amerikai Nagydíjon. Nagylelkű volt a német legenda vagy csak elszúrta?

Rossz irányba ment az F1 az új szabályokkal?

A korábbi Forma-1-es pilóta Gerhard Berger nem biztos benne, hogy a 2017-es új szabályok jó irányba viszik a sorozatot.

Városi terepkupé a BMW-től

Különleges terepkupé-tanulmányt mutatott be a BMW. A Concept X2 dögösebb, szexibb, vállalhatóbb bármely műfajbeli márkatársánál.

Ilyen kényelemben dolgoznak az amerikai kamionsofőrök

A tengerentúlon dolgozó kamionsofőröknek gyakran több ezer kilométert kell megtenniük egy-egy fuvar során. Bár ebből a szempontból semmiben sem különböznek európai kollégáiktól, mégis nagyobb luxusban dolgozhatnak.

F1: Vettel leléphet a Ferraritól

Mark Webber szerint korábbi csapattársának, Sebastian Vettelnek elfogyhat a türelme a Ferrarival szemben, ha jövőre is nehéz szezonja lesz a csapatnak.

Ebből Bulliból csak kettő van az egész világon

Köszöni szépen, jól van ez a több mint félévszázados kort megélt, magyar tulajdonban lévő Bulli.

TOP 10: Hajmeresztő kamionos-hibák

Mostanáig röhögött a magyar kamionosokon a világ. Nézzünk már meg pár ijesztően veszélyes teherautó-sofőrt a világ többi részéről is!

Alonso: Button a legjobb csapattársam

Fernando Alonso igencsak megdicsérte csapattársát, a Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es futamán induló Jenson Buttont.

A 10 legkeményebb orosz harcjármű

Éhezhettek milliók az országban, eshetett térdre a gazdaság, a hadiipar fejlesztése mindig is elsődleges cél volt, és ennek köszönhetően technikai szempontból egyedi, érdekes gépek szolgálnak a seregben. Most ezek közül gyűjtöttük össze a tíz legkeményebbet.

Videón az új Suzuki Ignis

Úgy látszik, a Suzuki még mindig képes réseket meglátni kisautó-kínálatában. A legújabb modell egy Japánban gyártott városi terepjáró, amely jövő év elején érkezik hazánkba.