Már gyártják az új Suzuki SX4-est Esztergomban

Orbán Viktor is ott volt az indulásnál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 01.09

Hivatalosan is megkezdődött pénteken az új SX4 sorozatgyártása a Suzuki esztergomi gyárában.

Csütörtökön elindult az új Suzuki, az SX4 sorozatgyártása. A ceremónián részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, Yamamoto Tadamicsi, Japán magyarországi nagykövete és a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki is. 


Az első autót még 1992-ben gyártották az esztergomi üzemben, ez ma a Közlekedési Múzeumban látható, azóta 2,23 millió autó készült itt. 1993-ban átadták a tízezredik Magyarországon gyártott Suzukit, és a márka vált a legnépszerűbb új autóvá Magyarországon. A szedánok gyártása is megkezdődött 1993-ban, még ugyanabban az évben beindult a második műszak, és már japán importra is készültek alkatrészek.

A Suzuki és a Fiat együttműködéséből létrejött SX4 2006-ban gördült le először az esztergomi gyártósorról, a kisautók után ekkor készült a gyárban először szabadidő-autó. A gyár bővítése 2007-ben folytatódott, a közel 50 milliárd forintos beruházással és 1500 új alkalmazott felvételével egy modell, a Splash gyártását készítették elő, és megkezdődött az SX4 szedánok forgalmazása is.

Az új SX4 S-Cross első hivatalos példányát Orbán Viktor vezette le a szalagról. A vállalattal történt megállapodásnak megfelelően 2017 végére állni fog az új komáromi Duna-híd, olyan teherbírással, amely megfelel az autószállító járműveknek, és szintén 2017-re megépítik az Esztergomot és az M1-es autópályát összekötő utat.

Az új SX4 előszériás modelljét már próbálhattuk, kattintson és olvassa el, hogy szerepelt a nemzetközi menetpróbán az autó! Két 1,6-os motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást. Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető.

A sorozatgyártásról szóló helyszíni riportunkat keresse holnap reggel a Vezess.hu-n!

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • bundaska1001

    Nagyon sajnálom hogy az IGNIS gyártásával le álltak.Tovább kellet volna fejleszteni,mondjuk kicsit nagyobb utas tér+csomagtér,esetleg 4-tárcsa fék,stb.

  • Ambrus Gergely

    Hát nem mondanám igazán szépnek, sőt forradalminak sem, a motorválasztéka átlagos, egyedül a dízellel piacképes.
    Valószínűleg az ára is magas lesz, itt nem lesz nagy sikere.

  • Fakó

    Egész pofás Nissan-utánzat lett.

  • menőmanó

    Ennek a faroknak mindenhol ott kell lennie?

  • kilahim72

    Én Suzukis vagyok, de ezzel az árral, még ha a felszereltség és a technika indokolja is, itthon esélytelen lesz. A várható érték vesztés, csak hosszú távon fordul pluszba. Az autó fazonja pedig lehetett volna egy kicsit szív dobogtatóbb. Az Ignis féle koncepció tovább fejlesztése szerintem (is)nagyobb sikert hozhatott volna. A Suzuki a kis autó gyártás bajnoka, ebben a szegmensben pedig ahol az új SX4 indul már nagyon nagy a konkurencia. Itt már a technikával vagy az árral lehet nagyot robbantani, az előzetes alapján egyikben sem világbajnok az autó. De azért is, Go-Go Suzuki!

F1: Massa beköszönt az Eau Rouge-ban, de még hogy!

Spa-Francorchamps-ba érkezve első dolga volt Felipe Massának, hogy emlékezetess fotót készíttessen magáról az Eau Rouge-ban.

F1: Katonák lepték el a belga pályát

A terrorveszélyt a Forma-1-ben is komolyan veszik, Spa-Francorchamps-ban jelentősen megerősítették a biztonságot.

F1: Hamilton belevetette magát a bulizásba

Lewis Hamilton néhány órával a Német Nagydíj után már partizott, a nyári szünetben pedig hetedhét országot is megjárt.

F1: Hamilton megerősítette, hogy büntetést kap

Lewis Hamilton megerősítette, hogy különböző komponensek cseréje miatt rajtbüntetéssel vág neki a belgiumi hétvégének.

F1: Perez még nem tudja, hol versenyez jövőre

Noha több tárgyalása is volt a nyáron, Sergio Perez szerint továbbra sem született döntés a jövőjéről.

Ma kamionos felvonulás lesz a fővárosban

Családi programokkal és kedvező jegyárakkal várják a szervezők a nézőket a kamion-Európa-bajnokság hétvégén sorra kerülő magyarországi állomására a Hungaroringen. Ma még kamionos felvonulás is lesz.

A japán anyukák a legjobbak?

Fehér bőrszerkóban semmiképpen, de a nagy koffer hátul előny. Mitől jó egy családi autó?

Elindultak a világ első önjáró taxijai

A világon elsőként a szingapúri közutakon álltak szolgálatba vezető nélküli taxik. Ingyen lehet kipróbálni őket.

F1: A McLaren és a Merci is új motort kap

A Ferrari mellett a Honda és a Mercedes is frissített erőforrást visz a Belga Nagydíjra. A Honda hét zsetont költött el Spa előtt.

Lenyomja az ördögi hangú Jaguar az örökös király Porsche 911 Turbót?

Jaguar F-Type SVR a Porsche 911 Turbo ellen. Az angol erősebb és nehezebb, a német könnyebb, és valamivel kisebb a teljesítménye. Viszont ott van benne hosszú évtizedek munkája, ami lehet, hogy sokat nyom a latba.

F1: Vandoorne is mehet a Renault-hoz

A McLaren neveltje biztosan nem vár, ha a wokingi csapatnál nem kap versenyzői ülést 2017-re. Akár a Renault-nál is kiköthet a belga szupertehetség.

Top 10: Bestiális génekkel beoltott, békésnek tűnő típusok

Imádjuk a “sleeper” kategóriát. Amikor egy unalmasnak tűnő, egyterű, kombi, családi izé lemezei mögött hemzsegő lóerők mutatják meg csicsás, drága sportautóknak, hogy mindig résen kell lenni, mert a külső nem minden.