Már gyártják az új Suzuki SX4-est Esztergomban

Orbán Viktor is ott volt az indulásnál

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.06. 13.30

Hivatalosan is megkezdődött pénteken az új SX4 sorozatgyártása a Suzuki esztergomi gyárában.

Csütörtökön elindult az új Suzuki, az SX4 sorozatgyártása. A ceremónián részt vett Orbán Viktor miniszterelnök, Yamamoto Tadamicsi, Japán magyarországi nagykövete és a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója, Osamu Suzuki is. 


Az első autót még 1992-ben gyártották az esztergomi üzemben, ez ma a Közlekedési Múzeumban látható, azóta 2,23 millió autó készült itt. 1993-ban átadták a tízezredik Magyarországon gyártott Suzukit, és a márka vált a legnépszerűbb új autóvá Magyarországon. A szedánok gyártása is megkezdődött 1993-ban, még ugyanabban az évben beindult a második műszak, és már japán importra is készültek alkatrészek.

A Suzuki és a Fiat együttműködéséből létrejött SX4 2006-ban gördült le először az esztergomi gyártósorról, a kisautók után ekkor készült a gyárban először szabadidő-autó. A gyár bővítése 2007-ben folytatódott, a közel 50 milliárd forintos beruházással és 1500 új alkalmazott felvételével egy modell, a Splash gyártását készítették elő, és megkezdődött az SX4 szedánok forgalmazása is.

Az új SX4 S-Cross első hivatalos példányát Orbán Viktor vezette le a szalagról. A vállalattal történt megállapodásnak megfelelően 2017 végére állni fog az új komáromi Duna-híd, olyan teherbírással, amely megfelel az autószállító járműveknek, és szintén 2017-re megépítik az Esztergomot és az M1-es autópályát összekötő utat.

Az új SX4 előszériás modelljét már próbálhattuk, kattintson és olvassa el, hogy szerepelt a nemzetközi menetpróbán az autó! Két 1,6-os motorral lesz elérhető: a benzines erőforrás a jelenleg is alkalmazott motoron alapul, ám annál takarékosabb, míg a dízel változó geometriájú turbófeltöltővel és kiterjedt hangszigeteléssel biztosít dinamikus, mégis kulturált autózást. Mindkét erőforrás teljesítménye 118 lóerő, és mindkettőhöz társítható start/stop automata; a benzines öt-, a dízel hatfokozatú kéziváltót kap.

A hajtáslánc igazi újdonsága az opciós Allgrip összkerékhajtási technológia, amely négyféle üzemmódban: automatikus, sport, havas terepre szánt vagy reteszelt (Lock) programmal működtethető.

A sorozatgyártásról szóló helyszíni riportunkat keresse holnap reggel a Vezess.hu-n!

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • bundaska1001

    Nagyon sajnálom hogy az IGNIS gyártásával le álltak.Tovább kellet volna fejleszteni,mondjuk kicsit nagyobb utas tér+csomagtér,esetleg 4-tárcsa fék,stb.

  • Ambrus Gergely

    Hát nem mondanám igazán szépnek, sőt forradalminak sem, a motorválasztéka átlagos, egyedül a dízellel piacképes.
    Valószínűleg az ára is magas lesz, itt nem lesz nagy sikere.

  • Fakó

    Egész pofás Nissan-utánzat lett.

  • menőmanó

    Ennek a faroknak mindenhol ott kell lennie?

  • kilahim72

    Én Suzukis vagyok, de ezzel az árral, még ha a felszereltség és a technika indokolja is, itthon esélytelen lesz. A várható érték vesztés, csak hosszú távon fordul pluszba. Az autó fazonja pedig lehetett volna egy kicsit szív dobogtatóbb. Az Ignis féle koncepció tovább fejlesztése szerintem (is)nagyobb sikert hozhatott volna. A Suzuki a kis autó gyártás bajnoka, ebben a szegmensben pedig ahol az új SX4 indul már nagyon nagy a konkurencia. Itt már a technikával vagy az árral lehet nagyot robbantani, az előzetes alapján egyikben sem világbajnok az autó. De azért is, Go-Go Suzuki!

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

F1: Hivatalosan is megvan Rosberg utódja

A Williams hétfőn hivatalosan is bejelentette Felipe Massa visszatérését, ezzel az is végérvényesen eldőlt, hogy Valtteri Bottas lesz Lewis Hamilton új csapattársa.

Ime az új Citroën C3, ami nem csak feltűnő

Az utóbbi években nem volt ennél fontosabb típus a francia márkánál, az egyedi stílussal hódító C3-nak a városi kisautók népes mezőnyében kell helytállnia.

F1: Megmenekülhet a sereghajtó?

Pár napja maradt a csődbe jutott Manor-csapatnak a túlélésre, de úgy tudni, van már érdeklődő, megmenekülhet az alakulat.

Jön az elektromos Master

Nem lesz átlagon felüli a hatótávja, de azért megpróbálkozik vele a Renault az európai piacon.

F1: Rénszarvas húzta a világbajnokot

A kétszeres F1-világbajnok Mika Häkkinen a hétvégén megházasodott, a szertartás végén igen rendhagyó, de nagyon stílusos módon távozott a pár.

F1: A Ferrarival együtt jön az új McLaren

A McLaren-Honda is bejelentette 2017-es modelljének leleplezési időpontját, a Ferrarival egy napon mutatják majd be új autójukat. Régi-új szín kerülhet a járgányra?

F1: Hivatalos, hogy Wehrlein a Saubernél folytatja

A Sauber hivatalosan is bejelentette 2017-es felállását. Ahogyan arra hetek óta számítani lehetett, Pascal Wehrlein lesz Marcus Ericsson csapattársa.

F1: A szezon közepétől nyerhet a Red Bull

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz csak a 2017-es idény közepétől vár futamgyőzelmeket csapatától. A Renault-n múlik, mennyire lesz sikeres az alakulat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.