Tényleg bukhatjuk a Mercedes CLA gyártását

Mexikóba költözhet a termelés

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 11.00

Újra téma, hogy a Daimler esetleg elviszi Magyarországról a Mercedes CLA gyártását.

Júliusban megírtuk, hogy a Daimler esetleg egy új mexikói üzembe költöztetheti a jelenleg kizárólag Kecskeméten készülő Mercedes-Benz CLA gyártását. A témát most ismét elővette a Reuters, a hírügynökség is úgy tudja, hogy néhány év múlva elkerülhet Magyarországról a CLA gyártása.

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. júliusban nem kommentálta a híreket, a Napi Gazdaságnak most is csak annyit írt, hogy “a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár döntő szerepet tölt be az új kompakt autók gyártásában. A telephely felépítésébe nyolcszázmillió eurót invesztáltak.”

A korábbi hír szerint a Daimler tárgyalásokat folytat a japán Nissannal a kompakt modellek gyártásában folytatandó együttműködésről, a Nissan Infiniti modelleket készítene a kibővített amerikai üzemben. Közben Kecskeméten már dolgoznak a CLA kombin, még az idén elkészülhet az első prototípus, és 2015 elején indulhatna a sorozatgyártás.

Sallangmentes, jellegzetesen mercis, mégis különleges a far

A második generációs modell gyártása 2018-ban kezdődne meg a Nissan mexikói aguascalientesi üzemében. Dieter Zetsche Daimler-elnök szerint a döntés hátterében az állhat, hogy ez a modell lenne a legnagyobb darabszámban eladott Mercedes-modell az USA-ban, és el szeretnék kerülni az árfolyamváltozásából származó problémákat az amerikai gyártás fokozásával.

A végső döntést a közös vállalkozás elindításáról 2014-ben hozzák meg. Egyelőre az sem világos, hogy párhuzamos gyártásról lenne szó, vagy Kecskeméten végleg befejeződne a CLA készítése.

A CLA csak egy modell a Mercedes új elsőkerék-hajtású padlólemezén, az A- és B-osztály is ugyanerre a platformra épül, illetve érkezik a GLA szabadidő-autó is. Kecskeméten B-osztály is készül.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.