Milliárdokat spórolunk az autópályák átszervezésével

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 09.30

A közútkezelői tevékenység racionalizálása évente több milliárd forint megtakarítást eredményez a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint.

Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. közútkezelői tevékenysége a Magyar Közút Nonprofit (MK) Zrt.-hez kerül, a Magyar Közlönyben közzétett határozat szerint 2013. november elsejei hatállyal veszi át a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetői és fenntartási tevékenységét a Magyar Közút ingyenes üzletágátadás keretében. A Magyar Közúthoz kerülnek az ehhez szükséges eszközök, vagyon és munkavállalók is.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a magyarországi közúthálózat jelenlegi útkezelői, üzemeltetői rendszere bonyolult, a külső partnerek és a végfelhasználók számára áttekinthetetlen. Az egyébként is tagolt rendszerben új elem a megtett úttal arányos díjszedési rendszer bevezetése, a tervezett struktúraváltással a teljes országos közúthálózat kezelése egységes szervezeti háttérrel és szemléletben, azonos követelményrendszer szerint történik.

Az ÁAK átadja a feladat ellátásához szükséges ingatlanokat, mérnökségi telephelyeket, járműveket, berendezéseket, gépeket és készleteket, az MK átveszi a műszaki és támogatói feladatokat ellátó munkavállalókat is. Az ÁAK a jövőben kizárólag a díjszedési rendszer fejlesztésével, működtetésével, a díjak beszedésével, a díjellenőrzéssel foglalkozik majd.

Az MK nonprofit jellegéből adódóan az ÁAK-tól átkerülő tevékenységekkel kapcsolatos bevételekre irányadó eltérő adózási jogszabályok alapján évi 250 millió forintos megtakarítás valósulhat meg. A két szervezet üzemmérnökségeinek ésszerűsítése, a duplikációk megszüntetése évente nagyságrendileg 500 millió forintos kiadáscsökkenést jelent. A közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezetoptimalizálás a számítások szerint évente 1-3 milliárd forintos megtakarítást hoz. A tervezett autópálya-mérnökségek – M4 Szolnok, M85, M86 – beruházásainak elhagyása közvetlenül 4 milliárd forinttal mérsékli a központi költségvetés terheit.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • subtotal

    ” A közútkezelői tevékenységek racionalizálása és a szervezetoptimalizálás a számítások szerint évente 1-3 milliárd forintos megtakarítást hoz.”

    Szóval akkor a díjak nőnek folyamatosan, a szolgáltatás meg egyre szarabb? Gondolok itt az idei tél által helybenhagyott pályaszakaszokra, gondolom ezen túl a pályák takarítása is ehhez hasonló szinvonalú lesz…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.