Nagy, drága, nagy, hangos és nagy: az átlagember nagyjából ennyit tud a Harley-Davidsonokról, és ezekkel a skatulyákkal a márka rajongóinak sincs különösebb problémája. A márka jelenlegi “kicsi” modellje, a Sportster család (nyitóképünkön) a maga 265 kilójával és 900 köbcentijével legfeljebb házon belül számít könnyűnek és kezesnek. Kacagnak is rajta bőven a kétszer ekkora blokkal szerelt, kétszer ilyen nehéz “igazi” Harley-k gazdái… 

A Harley-Davidson egykori társmárkája, a Buell rövid ideig gyártott egy 500 köbcentis kezdőmotort. A Blast fiaskónak bizonyult, utolsó példányait teátrálisan bezúzta a Buell alapítója

A Harley-Davidson egykori társmárkája, a Buell rövid ideig gyártott egy 500 köbcentis kezdőmotort. A Blast fiaskónak bizonyult, utolsó példányait teátrálisan bezúzta a Buell alapítója


Vajon mekkora lesz a nevetés, ha a Harley valóra váltja legújabb terveit, és piacra dob egy 500 köbcentis belépőmodellt? Alighanem hatalmas, de nem rajta, hanem vele fognak kacagni, mármint a részvényesek: a világ legnagyobb motoros piacain, Indiában és Kínában ugyanis még ez is bőven nagyobb, mint amivel az emberek többsége jár, viszont egy Harley-Davidson mégis csak Harley-Davidson… 
A profitért tehát a nyugati ügyfelek rosszallását is bevállalná a Milwaukee-i üzem, egyéb kompromisszumokra viszont nem hajlandó: vitán felüli elvárás a klasszikus üléspozíció, a megfelelő hang és a könnyed vezethetőség. A márka ügyvezetője, Matthew Levatich szerint prototípusuk teljesíti mindezen kritériumokat, így hamarosan megkezdődhet a baby Harley gyártása – logikusan a márka indiai üzemében. 
Ami a címben ígért elektromos motort illeti, az még a távolabbi jövő zenéje. Levatich szerint azonban mérnökeiket rendkívül izgatja a feladat, hogy hogyan tudnának olyan villanymotort építeni, ami minden szempontból hozza a márka termékeivel szemben támasztott elvárásokat. “Ha összejön, rendkívül izgalmas dolgoknak nézünk elébe” – mondta a márka 110 éves ünnepségén tartott beszédében az igazgató.