Elektromos motort gyártana a Harley-Davidson

Az ázsiai piacot veszi célba a HD

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 16.00

Merőben új, kockázatos, de potenciálisan jövedelmező irányokba szeretne terjeszkedni a patinás amerikai gyártó. A tervekben szerepel egy 500 köbcentis tanulómotor, és egy villamos motorkerékpár gondolata is felmerült…

Nagy, drága, nagy, hangos és nagy: az átlagember nagyjából ennyit tud a Harley-Davidsonokról, és ezekkel a skatulyákkal a márka rajongóinak sincs különösebb problémája. A márka jelenlegi “kicsi” modellje, a Sportster család (nyitóképünkön) a maga 265 kilójával és 900 köbcentijével legfeljebb házon belül számít könnyűnek és kezesnek. Kacagnak is rajta bőven a kétszer ekkora blokkal szerelt, kétszer ilyen nehéz “igazi” Harley-k gazdái… 

A Harley-Davidson egykori társmárkája, a Buell rövid ideig gyártott egy 500 köbcentis kezdőmotort. A Blast fiaskónak bizonyult, utolsó példányait teátrálisan bezúzta a Buell alapítója

A Harley-Davidson egykori társmárkája, a Buell rövid ideig gyártott egy 500 köbcentis kezdőmotort. A Blast fiaskónak bizonyult, utolsó példányait teátrálisan bezúzta a Buell alapítója


Vajon mekkora lesz a nevetés, ha a Harley valóra váltja legújabb terveit, és piacra dob egy 500 köbcentis belépőmodellt? Alighanem hatalmas, de nem rajta, hanem vele fognak kacagni, mármint a részvényesek: a világ legnagyobb motoros piacain, Indiában és Kínában ugyanis még ez is bőven nagyobb, mint amivel az emberek többsége jár, viszont egy Harley-Davidson mégis csak Harley-Davidson… 
A profitért tehát a nyugati ügyfelek rosszallását is bevállalná a Milwaukee-i üzem, egyéb kompromisszumokra viszont nem hajlandó: vitán felüli elvárás a klasszikus üléspozíció, a megfelelő hang és a könnyed vezethetőség. A márka ügyvezetője, Matthew Levatich szerint prototípusuk teljesíti mindezen kritériumokat, így hamarosan megkezdődhet a baby Harley gyártása – logikusan a márka indiai üzemében. 
Ami a címben ígért elektromos motort illeti, az még a távolabbi jövő zenéje. Levatich szerint azonban mérnökeiket rendkívül izgatja a feladat, hogy hogyan tudnának olyan villanymotort építeni, ami minden szempontból hozza a márka termékeivel szemben támasztott elvárásokat. “Ha összejön, rendkívül izgalmas dolgoknak nézünk elébe” – mondta a márka 110 éves ünnepségén tartott beszédében az igazgató.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.