Elektromos motort gyártana a Harley-Davidson

Az ázsiai piacot veszi célba a HD

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.05. 16.00

Merőben új, kockázatos, de potenciálisan jövedelmező irányokba szeretne terjeszkedni a patinás amerikai gyártó. A tervekben szerepel egy 500 köbcentis tanulómotor, és egy villamos motorkerékpár gondolata is felmerült…

Nagy, drága, nagy, hangos és nagy: az átlagember nagyjából ennyit tud a Harley-Davidsonokról, és ezekkel a skatulyákkal a márka rajongóinak sincs különösebb problémája. A márka jelenlegi “kicsi” modellje, a Sportster család (nyitóképünkön) a maga 265 kilójával és 900 köbcentijével legfeljebb házon belül számít könnyűnek és kezesnek. Kacagnak is rajta bőven a kétszer ekkora blokkal szerelt, kétszer ilyen nehéz “igazi” Harley-k gazdái… 

A Harley-Davidson egykori társmárkája, a Buell rövid ideig gyártott egy 500 köbcentis kezdőmotort. A Blast fiaskónak bizonyult, utolsó példányait teátrálisan bezúzta a Buell alapítója

A Harley-Davidson egykori társmárkája, a Buell rövid ideig gyártott egy 500 köbcentis kezdőmotort. A Blast fiaskónak bizonyult, utolsó példányait teátrálisan bezúzta a Buell alapítója


Vajon mekkora lesz a nevetés, ha a Harley valóra váltja legújabb terveit, és piacra dob egy 500 köbcentis belépőmodellt? Alighanem hatalmas, de nem rajta, hanem vele fognak kacagni, mármint a részvényesek: a világ legnagyobb motoros piacain, Indiában és Kínában ugyanis még ez is bőven nagyobb, mint amivel az emberek többsége jár, viszont egy Harley-Davidson mégis csak Harley-Davidson… 
A profitért tehát a nyugati ügyfelek rosszallását is bevállalná a Milwaukee-i üzem, egyéb kompromisszumokra viszont nem hajlandó: vitán felüli elvárás a klasszikus üléspozíció, a megfelelő hang és a könnyed vezethetőség. A márka ügyvezetője, Matthew Levatich szerint prototípusuk teljesíti mindezen kritériumokat, így hamarosan megkezdődhet a baby Harley gyártása – logikusan a márka indiai üzemében. 
Ami a címben ígért elektromos motort illeti, az még a távolabbi jövő zenéje. Levatich szerint azonban mérnökeiket rendkívül izgatja a feladat, hogy hogyan tudnának olyan villanymotort építeni, ami minden szempontból hozza a márka termékeivel szemben támasztott elvárásokat. “Ha összejön, rendkívül izgalmas dolgoknak nézünk elébe” – mondta a márka 110 éves ünnepségén tartott beszédében az igazgató.

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.