Indul hadjárat a gyorshajtók ellen

Kiírták a közbeszerzést a fix traffipaxokra

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.04. 14.45

Kiírta az Országos Rendőr-főkapitányság azt a tendert, amelynek keretében 365 traffipaxot vesz.

Indul a rendőrség akciója, több száz traffipax vásárlását kezdik meg. A beszerzésre a rendőrség 5,5 milliárd forintot szán, cserébe a nyertes cégnek kell leszállítani, telepíteni, beüzemelni a traffipaxokat, valamint biztosítania kell a működéshez szükséges szolgáltatásokat is. A 365 eszközről szóló tárgyalásos pályázat jelentkezési határideje szeptember 30. – írja az Index.

A kiírás szerint a kameráknak alkalmasaknak kell lenniük többek között sebességmérésre, rendszámfelismerésre, forgalomtorlódás észlelésére. A kamerák ezen kívül ki tudnak szűrni olyan szabálytalanságokat is, mint például a záróvonal átlépése, a behajtási tilalom megszegése, a leállósáv szabálytalan használata, a biztonsági öv használatának elmulasztása, illetve a közlekedési lámpák jelzéseinek figyelmen kívül hagyása.

Egy közlekedésfejlesztéssel foglalkozó állami tisztviselő szerint a rendőrség ennyi kamerával olyan hatást érhet el, mintha folyamatosan fokozott ellenőrzést tartana. Korábban több szakértő is “csillagháborús tervként” beszélt a koncepcióról. Ebben összesen 500 készülék szerepel, 165 mobil traffipax, illetve az említett 365 multifunkciós szerkezet. Jelenleg 154 sebesség-ellenőrző berendezést működtetnek országszerte.

Mit gondoltok? Tényleg baleset-megelőzésről van szó? Vagy esetleg a bírságból származó bevételek növelése a cél.
A döntéshez egy-két segítség: Korábban rámutattunk, hogy nem a sebességhatár átlépése okozza a baleseteket.
De az is kiderült a rendőrség adataiból, hogy nem ott mérik az autók sebességét, ahol egyébként sok a baleset.

2012 negyedik negyedévében a balesetek 30%-a eredt gyorshajtásból, ám ebből csupán 9% az abszolút gyorshajtás, 21% a “sebesség nem megfelelő megválasztása”, vagyis a relatív gyorshajtás. Amikor havon 50-el lecsúszik az útról az autós, vagy túl gyorsan ment a kanyarban, túl későn fékezett a zebra előtt, túl nagy tempóval érkezett a kereszteződésbe – ezek egyike ellen sem véd a traffipax. Viszont tavaly főként a fotók nyomán kiszabott bírságokból 16 milliárdos bevételre tett szert az állam.

(Forrás: Index)

Kommentek

  • menőmanó

    Szemét dilettáns bagázs.
    Máshoz sem értenek ezek a balfékek, csak az adók kivetéséhez, a traffizáshoz, az állampolgárok és a vállalkozók csesztetéséhez. Remélem mihamarabb eltűnnek a francba.

  • őrültekháza

    Siralmas,hogy a rendőr már nem is a bűnözéssel foglalkozik,hanem a szegény autósokat zsebeli ki,ha valami nem tetszik egy autón.Tiszta pénzbehajtók lettek,miért akar mindenki milliárdos lenni?Nem elég ha van mit enni,van hol lakni?Ha több pénzre vágyik a rendőrség,miért nem vállal másodállást?Úgy volna tisztességes.Én soha nem tudnék senkit megbüntetni,csak hogy több pénz legyen zsebemben.Undorító,amit megtehetnek egyesek.A rendőrnek az lenne a dolga,hogy védjék az ártatlanokat,és hogy kapjanak el minden bűnelkövetőt,nem csóró autósokra vadászni,és tönretenni amúgy sem könnyű életüket.

  • Shaperd67

    A csóró autósokkal nincs is gond. A pénzes patkányokat kellene már eltüntetni az utakról, akik BMW-vel, Mercivel vagy Audival közlekednek, de ész nélkül.
    A franciáknál nem nagyon áll ki a rendőr az útszélére sebességet mérni, mivel a főutakon, a legkisebb településen is telepített traffipax van.

  • TéGé2

    Egyetértek, hogy a rendőrök helyett gépek végezzék ezt a nem túl nagy szaktudást igénylő tevékenységet, azonban felmerül egy kérdés.

    Honnan fogják tudni ezek az autómaták, hogy a román, bulgár vagy akárcsak magyar, stb rendszám amit látnak az egy kamionhoz vagy egy személyautóhoz tartozik-e? Mert ugyebár egészen más sebességhatárok vonatkoznak előbbire, mint utóbbira.

  • kocogok

    Semmi gond! Be kell tartani a sebességhatárokat és passz!

    TéGé2! Tudod ez is fényképez …

  • TéGé2

    kocogok-

    Értem, hogy fényképez, de vajon értelmezni is tudja ami a fényképen van? Mert az egész lényege, hogy úgy büntet, hogy nincs emberi közreműködés. Tehát a rendszámot felismeri a szoftver -ez az egyik feltétel-, de hogy az a rendszám milyen kategóriájú járműhöz tartozik azt vajon tudja-e?

  • Ambrus Gergely

    Nem baj, ez kellett már, hogy jó legyen a közbiztonság az utakon

  • v_dala

    Utálok Magyarországon vezetni, mert itt a rendőrség a pénzemre vadászik . Sokat utazok EU-n belül,de ezt sehol nem csinálják.A Pintérék álltal nagy hanggal beharangozott álltalános EU-s ellenőrzések idején “kint” semmit nem tapasztalni.

  • kocogok

    v_dala – 2013.09.04 18:35!
    És ki kért meg rá, hogy itt vezess? Nem kell idejönnöd autókázni, legalább egy zooval kevesebb lesz az utakon!

  • kocogok

    TéGé2!
    Csak a fotózás automatikus! A képeket továbbra is emberek értékelik!

  • mtbe

    látom páran azt szeretnék, hogy ne is legyenek rendőrök, menjen mindenki amennyivel akar…hm, jó buli lenne

  • chandlar

    Ez egyértelmű hogy megint a szegény emberek megvámolása. Plusz valamelyik vállalkozót(aki jó barát)gazdaggá tesznek.Ha utána számolsz láthatod hogy 1db készülék több mint 15 millióba kerül,természeteden megint az adófizető pénzéből. VICC az egész.Csak az a szomorú hogy mi birkák még mindig tűrjük ezt.

  • Fabatka

    Ennek a sok és drága készüléknek az árát velünk fogják megfizettetni !!
    Szó nincs itt baleset megelőzésről !!!!!
    Kell a bevétel, és így aztán lehet pénzt szerezni, hiszen ott sose mérnek ahol kellene DE NYAGYON !!!
    Miskolc egyik lakótelepén egy RENDŐR naponta szállguldozik 100 és 140 Km között, de soha senkinek nemjutott eszébe, hogy akkor állítsanak egy trafit az út mellé amikor az illető munka ideje lejárt !!!!!!
    Olyan saebeséggel szálguldozik, hogy nem is lehet lefotózni,de teljesen mindegy volna, a rendszáma ugyanis szinte vízszintesen áll !!!!!!!
    Viszont minket autósokat tud cseszegetni !!!!!!!

  • montsenior 10

    Sajnos hogy a baleseti statisztikák azt támasztják alá hogy szükség van a trafipax készülékekre,/bár ne lenne/.Ezen készülékek ára tetemes ,azonban az életet NEM lehet pénzben mérni ,és ha tekintjük a tetemes anyagi károkat akkor melyik az olcsobb?.Sok minden szabálysértést tudnak ellenőrizni e készülékek bár az emberi tényezőt soha nem lehet kiiktatni ,mivel arra képtelen hogy ellenőrizze a gk vezető alkoholos v,kábitószeres befolyásoltságát ,meg bocsánat azt sem hogy 120 decibellel dübörög a hangfal.

  • hova

    ” Korábban rámutattunk, hogy nem a sebességhatár átlépése okozza a baleseteket. ”
    Ki mutatott rá? És ettől kevesebben halnak meg az utakon?
    ” AKI MÁS TULAJDONÁT JOGTALANUL ELVESZI….LOPÁST KÖVET EL”
    Engem azért nem érdekel ez a tv. tényállás, mert SOHASEM LOPOM EL SENKI TULAJDONÁT ! Ugye érti mindenki, mire célzok?

  • TéGé2

    kocogok – 2013.09.04 // 18:42

    ” TéGé2!
    Csak a fotózás automatikus! A képeket továbbra is emberek értékelik!”

    Jó és akkor lefotóz a rendszer mindenkit aki 100-al megy pl. M0-n, aztán kiválogatják, hogy melyik kamion és melyik személyautó ???

    Amúgy nem érint, mert én szgk-val járok, egyszerűen csak kíváncsi vagyok.

  • jimmy49

    Kópháza előtt most szerelték fel az ilyen kombinált berendezést. Nem tudom működik e már. De jó lesz vigyázni.

  • jimmy49

    TÉGÉ2 amit Kópházán a napokban szereltek az mindent mér. Műholdon keresztül azonnal továbbítja is az adatokat.

  • jimmy49

    Arra lennék kíváncsi, hogy fogja ellenőrizni a kerékpárosokat és a gyalogosokat az út szélén. Idén eddig csak két olyan biciklist láttam, akin volt fényvisszaverő mellény és este be volt kapcsolva a lámpája két számjegyű főúton.

  • zorro32

    ez az egész a pénzszerzésről szól,van 1-2 rendőr ismerősöm,akik azt mondták,ne átkozzam a kint lévő kollégáikat,ők is emberek. mikor kimennek ellenőrizni,parancsba kapják,hogy x összeget be kell szedni,az elején normálisak,elnézőek,de a vége felé,ha látják,hogy nem jön be a kitűzött összeg,akkor kezdik szívatni az autóst. ha nem teljesítik a parancsot,nagyon cseszegetik odabent.kell a pénz az állambácsinak és az autós az egyetlen,akiről bármennyit le lehet húzni,ezt az állam is tudja.

  • szaboata

    Utakat kellene építeni,megfelelő helyen,megfelelő minőségben,ahol haladni lehet.
    Pl M8,vagy M9-es autópálya,mert itt délen,ha elmennék Szegedre,vagy Keszthelyre melozni,hogy adót termeljek,és egy kis plussz zsetont a családnak,meg lehet nézni milyen úton megyek.Fizettem is gyorshajtásér,mert 70-el mentem a falvakban,mert hol mentem volna máshol?Most majd még jobban is ellehetetlenítik a másodálláshoz az utazgatást.
    Nem marad más hátra,minthogy kimegyek külföldre.És ezt ajánlom a gyerekemnek is.
    Úgy látszik,minden politikus behülyül,idővel.

  • fzr1000

    Szerintem szükség van erre a lépésre mert nagyon sok szabálytalan barom van az utakon aki nem tartja be a szabályokat.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.