Csak azért is megsarcolnák a külföldi autósokat

Ragaszkodnak a német autópályadíjhoz

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.09.03. 15.00

Angela Merkel német kancellár vétója ellenére ragaszkodik a külföldi autósokat sújtó sztrádahasználati díj bevezetéséhez a CSU, a Merkel-vezette konzervatív CDU bajor testvérpártja.

Horst Seehofer bajor miniszterelnök, a CSU elnöke hétfőn egy választási gyűlésen megismételte azt az augusztusban tett ígéretét, miszerint pártja nem vesz részt a következő német kormány munkájában, ha annak programjában nem szerepel, hogy autópálya-használati díjat vetnek ki a külföldi autósokra. Az országos parlamenti választás után “addig nem megyek haza Berlinből, amíg meg nem állapodunk arról, hogy fizessenek azok, akiknél nekünk fizetnünk kell” – mondta a politikus, utalva arra, hogy Németország szomszédságában csaknem mindenütt fizetni kell az autópályák használatért.

Szakértők szerint Németország uniós szabályokat sértene, ha csak a külföldiekkel fizettetne úthasználati díjat. Seehofer szerint viszont van megoldás: a díjat egységesen kell bevezetni, és a német autósokat úgy kell mentesíteni, hogy engedélyezik az autópályadíj leírását a gépjármű-üzembentartási adóból.

Bajorországban szeptember 15-én helyi törvényhozási választást tartanak, egy héttel később pedig szövetségi parlamenti választás következik. A külföldieket sújtó autópályadíj bevezetése szerepel a CSU bajorországi választási programjában, az országos választásra készített közös, CDU/CSU-programban viszont nem, és a testvérpárt számos vezető politikusa elutasítja a bajor elképzelést.

Angela Merkel kancellár eddig igyekezett kerülni az egyértelmű állásfoglalást az ügyben. Nem újdonság, hogy a konzervatív testvérpártok nem értenek egyet valamiben, az országos parlamenti választások előtt pedig mindig akadnak “apró eltérések”, különösen amikor nemcsak országos, hanem bajor tartományi választások is vannak ugyanabban az évben – mondta több alkalommal.

Merkel a választási kampány csúcspontjaként számon tartott vasárnap esti kancellárjelölti televíziós vitában is könnyen elsimítható nézeteltérésnek nevezete az autópályadíj körüli vitát, és uniós jogi problémákra hivatkozott. A műsorvezetők nyomására azonban végül kijelentette, hogy amíg ő a kormányfő, nem vezetik be a díjat. “Velem nem lesz autósokat terhelő sztrádahasználati díj” – szögezte le a kancellár.

Hermann Gröhe, a CDU főtitkára hétfőn elismerte, hogy megosztja a konzervatív tábort a kérdés, és a CDU-n belül is vita alakult ki, miután a napokban a párt egyik befolyásos vezetője, Volker Bouffier Hessen tartományi miniszterelnök a támogatásáról biztosította a CSU tervét. A konzervatívok koalíciós partnere, a liberális FDP elzárkózik az autósok terheinek növelésétől. “A német autósok már most is a nemzet fejőstehenei, nem lehet még egy nyerget rájuk tenni” – fogalmazott Philipp Rösler pártelnök, gazdasági miniszter.

A csaknem 13 ezer kilométeres német autópálya-hálózat használatáért a tehergépjárművek után már 2005 óta fizetni kell, és 2012-ben több mint ezer kilométernyi főutat is fizetőssé tettek. Az már többször felvetődött, hogy a személygépkocsikra is ki kellene terjeszteni a rendszert, de a kérdés mindig lekerült a napirendről.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.