360-nal megy a világ leggyorsabb BMW-je

Világcsúcs a Bonneville-sóstó medrében

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.01. 10.00

Augusztus derekán BMW S1000RR motorkerékpárja nyergében hajszál híján 361 km/órát ért el, és ezzel megdöntötte a korábbi márkarekordot Andy Sills, a Hunter Sills Racing tulajdonosa és pilótája.

Egészen pontosan 360,798 km/órát mutatott a kijelző a Bonneville-i sós síkságon kijelölt pálya végében, amikor Andy Sills augusztus 16-án végigporzott a tómedren, hogy a kőkemény, sík földbe döngölje a BMW motorkerékpárok korábbi sebesség rekordját. 

A motorkerékpárt a San Diego BMW Motorcycles egy ausztrál tuningműhely és Superbike versenyistálló közreműködésével készítették fel a rekordkísérletre. Az eredetileg 179 lóerős motor teljesítményét 220 lóerőre húzták fel, a soros négyhengeres, egyliteres blokk köré egy kaliforniai tervezésű áramvonalidomot építettek. 
A Hunter Sills Racing tulajdonosai, Erin Hunter és Andy Sills összesen huszonegy évnyi tapasztalattal rendelkeznek a motorsport ezen sajátos válfajában, ketten összesen húsz nemzeti és világrekordot tudhatnak magukénak. A BMW egyébként sem áll távol tőlük: 2005-ben egy K 1200 S, 2010-ben és 2011-ben pedig egy S 1000 RR nyergében állítottak fel rekordokat. 
Az új konstrukció különösen ígéretesnek bizonyult, mindössze kilencedik próbálkozásra átlépte a bűvös 200 mérföld/órás (321,8 km/óra) határt. A rekorddal arra a nemzetközi versenyre készítették elő a gépet, amelyet ezen a héten rendeztek a Bonneville-i sós síkságon. Habár a futamok lezajlottak, az eredményeket még nem közölték, így nem tudni, sikerült-e újfent megdönteni a BMW-s sebességi rekordot

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.