A BMW X5 bevezetéskori három motorjából teljesítményét tekintve középen helyezkedik el, de a kategóriában erősen dízelpárti európai piacon mégis csak csúcsmodell szerepben tetszeleg a 381 lóerős, 740 Nm forgatónyomatékú X5 M50d. A háromfázisú turbófeltöltéssel támogatott, háromliteres, soros hathengeres motor (6,7 l/100km; 177 g/km CO2-kibocsátás) teljesíti a 2014. szeptember 1-től hatályba lépő, különösen a nitrogénoxidok kibocsátását szigorító Euro6-os emissziós normákat. 

Akárcsak a többi modellnél, alapfelszerelés a nyolcfokozatú automatikus sebességváltó és az összkerékhajtás. Az új BMW X5 M50d felár nélkül kínálja továbbá az Adaptive M felfüggesztést, amely szabályozható lengéscsillapítókat, hátsó légrugózást és elektromos szervokormányt tartalmaz. Felárért dinamikus, adaptív futóművel is rendelhető a jármű, ami a magas építésmódot tempós menetben ellensúlyozó, aktív oldaldőlés-szabályozást is magában foglal. Az autóhoz kérhető legkisebb kerékméret 19 colos.
Miután ősszel beindul az új X5 forgalmazása, még idén decemberben bevezeti a BMW a különösen igényes Individual kiviteli opciókat. Ilyen az akár hét rétegben felvitt fényezés, két exkluzív árnyalattal (beágyazott rubinvörös, illetve aranyszín pigmentszemcsékkel megbolondított fekete, illetve barna szín), a 20 colos keréktárcsa, vagy a kétféle barna árnyalatban rendelhető, ultrafinom Merino bőrkárpit, kontrasztos öltésekkel. 
Ezzel sincs még vége a testre szabási lehetőségeknek: az eredeti BMW tartozékok sorában az unalmas, de megkerülhetetlen padlószőnyegektől (BMW feliratos rozsdamentes acél emblémával) kifejezetten az X5-höz tervezett, új táskakészleten át (benne a középső hátsó ülésen rögzíthető, hőszigetelt pohártartókat is magában foglaló, könyöklőként is szolgáló sporttáskával) a fejtámlákra rögzíthető tartó- és tárolórendszerekig (tablet-állvány, leszerelhető rendező, a szokásos krómkeretnél igényesebb vállfa).