Itt az új M0 szakasz!

Forgalomkorlátozás és lassítás

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.08.31. 12.30

Szombaton forgalmi rend változás lesz az M0 autóút déli szakaszán. Ennek oka: az 51-es főút és az M5-ös autópálya között új szakasszal bővül az M0 déli szektora.

Az M0 autóút déli szektorában, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon elkészült az 51. sz. főút és az M5-ös autópálya közötti új, 2×3 forgalmi sávos (+ üzemi sáv) szakasz. A 24. és 30. km szelvények közötti részt szombat délután 14 után adják át az autósoknak.

Ebben az időben ideiglenes forgalomkorlátozásokra kell számítani a szakasz végpontjainál, sőt néhány percig a főpálya forgalmának lassítására is fel kell készülniük az arra közlekedőknek.

Több csomópont található az új szakaszon: az 51. és 5. sz. főútnál, valamint az M5-ös autópályánál. A forgalomba helyezést követően az M0 korábbi nyomvonala az 51. sz. főút és a soroksári csomópont között (24-28. kmsz.) M51 néven autóútként fog üzemelni.

Ahogyan ebben a cikkünkben összeszedtük, az M0 évtizedek óta számos hibával küzd. Az új fejlesztéseknek köszönhetően azonban a jövőben az M0 autóút déli szektorában várhatóan jelentősen csökkenni fog a torlódások és balesetek kialakulásának veszélye, valamint rövidebb menetidőkkel lehet számolni.
 
A nagyobb útkapacitás és az esetlegesen meghibásodott járművek félreállási lehetősége miatt forgalmi okból lényegesen kevesebb torlódás fog kialakulni. Az új nyomvonalnak köszönhetően a jelentős tranzitforgalom pedig el fogja kerülni a baleseti gócpontként számon tartott soroksári csomópontot.

Kommentek

  • cddexter

    Ohh igen! Végre. De még most is rengetegszer van kisebb-nagyobb dugó az út javítgatása miatt. Van amikor egy sávot hagynak összesen szabadon, a többin a pár hete, hónapja elkészült burkolatot javítják… Remélem ennek az időszaknak is vége lesz egyszer. Holnap gyorsan fel is avatom a ringre menet :)

  • szaboata

    Nagyon szép,csak az a baj,hogy ez nem oldja meg a lényeget,csupán átmenetileg enyhíti a bajt,tüneti kezelésként tudom felfogni.

    Itt is,mármint az utak vonalának tervezésénél,kitapintható a teljesen hibás fejlesztési koncepció.Valami görcsös ragaszkodás van a politika részéről a Budapest irányába illetve irányából való tekintés,és elfelejtik az országot,Több szempontból is,de most csak az utak szempontjából nézzük.Csak rá kell tekinteni egy úthálozati térképre,és össze kell hasonlítani egy “normális” országéval,máris kiderül,hogy miért nem működik rendesen a gazdaság.

    Érthetetlen,megmagyarázhatatlan,hogy miért vezetik rá a tranzit forgalmat a fővárosra, a körgyűrűre,és miért nem épül egy déli autópálya,ami óriási haszonnal járna:levezetné a forgalmat a román határ felé,és újabb lehetőséget teremtene az ország városainak kapcsolatának kialakításában.Gondolok itt Pécs Szeged,vagy Szeged Debrecen közötti utakra.
    Hatalmas a kamion forgalom Békéscsaba-Kecskemét-Dunaföldvár vonalon.Már a kamionosok is kerülik a körgyűrűt.

    A másik megoldás,azonnali,és olcsóbb:vonatra kellene tenni a határnál a kamionokat.
    De nem én vagyok az “okos” törvényhozó.
    Amíg ki nemm billen a lóellenzős
    Már majdnem bűncselekmény,ahogy

  • szaboata

    valami keveredett a végén.Boccs:)

  • oggre

    Naponta többször is járok az említett útvonalon.Igen is nagy segítség a tranzit forgalom számára az új szakasz! Nem beszélve arról, hogy az M51-es forgalma (ami marad két sáv)is jelentősen csökkenni fog. Így Budapest akadálytalanul elérhető rövid időn belül.Személy szerint nagyon örülök az átadott szakasznak! Megjegyzésként csak annyit, hogy mentőautóval járok naponta többször is erre és a megkülönböztető jelzés ellenére se lehetett haladni, ha már csak egy sáv is leállt.Ha annak idején így készítik el ahogy most áll, akkor nagyon sok emberélet megmenthető lett volna! Reméljük ezután sokkal kevesebb baleset lesz!
    Vasárnap kipróbáltam (bejártam). Nekem tetszik!

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.