Összeomlanak a német szupersport-márkák

A Gumpert bedőlt, a Wiesmann fizetésképtelen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 13.00

Optimizmus ide vagy oda, mégsem pörög úgy a német gazdaság, mint sokan hinni szeretnék. Két patinás manufaktúra is elbúcsúzott, modelljeik hiányozni fognak.

A BMW-motoros, klasszikus vonalú sportkocsikra szakosodott Wiesmann még két héttel ezelőtt jelentette be, hogy elfogyott a pénze. A részleteket bizalmasan kezelik az illetékes hatóságok, de a bíróság csődbiztost nevezett ki a vállalat élére. 

A cég akkor került lejtőre, amikor az alapító testvérpár, Martin és Friedhelm Wiesmann egy évvel ezelőtt kilépett a cégtől. Az 1985-ben létrehozott márkát az elmúlt egy évben Dr. Rolf Haferkamp ügyvezető igazgatta – a jelek szerint nem túl nagy sikerrel. 
Habár a csőd széléről még vissza lehet jönni (lám, az Artegának is sikerült, legalábbis felvásárolták az egykori márka maradékait), nem sok jót ígér, hogy a napokban egy másik nagy múltú német műhely, a Gumpert végleg lehúzta a redőnyt. 
A 2005 és 2012 között gyártott, 650-800 lóerős Audi motorral szerelt, Apollo révén halhatatlanná vált márka egy éve kért csődvédelmet, és bár időközben feltűnt a színen egy titokzatos befektető, az most kihátrált a márka mögül. Így nem maradt más megoldás, mint elbocsátani az eddig kényszerszabadságon tartott tizenkilenc megmaradt alkalmazottat, és véget vetni a zenének. 
A Gumpert csődbiztosa a piaci kereslet hiányával magyarázta a márka halálát. Így alighanem örökre előszériás, majdnem kész autó marad az idén márciusban bemutatott Apollo S, amely 750 lóerős motorjával 2,9 másodperc alatt gyorsult volna százra.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.