Összeomlanak a német szupersport-márkák

A Gumpert bedőlt, a Wiesmann fizetésképtelen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 13.00

Optimizmus ide vagy oda, mégsem pörög úgy a német gazdaság, mint sokan hinni szeretnék. Két patinás manufaktúra is elbúcsúzott, modelljeik hiányozni fognak.

A BMW-motoros, klasszikus vonalú sportkocsikra szakosodott Wiesmann még két héttel ezelőtt jelentette be, hogy elfogyott a pénze. A részleteket bizalmasan kezelik az illetékes hatóságok, de a bíróság csődbiztost nevezett ki a vállalat élére. 

A cég akkor került lejtőre, amikor az alapító testvérpár, Martin és Friedhelm Wiesmann egy évvel ezelőtt kilépett a cégtől. Az 1985-ben létrehozott márkát az elmúlt egy évben Dr. Rolf Haferkamp ügyvezető igazgatta – a jelek szerint nem túl nagy sikerrel. 
Habár a csőd széléről még vissza lehet jönni (lám, az Artegának is sikerült, legalábbis felvásárolták az egykori márka maradékait), nem sok jót ígér, hogy a napokban egy másik nagy múltú német műhely, a Gumpert végleg lehúzta a redőnyt. 
A 2005 és 2012 között gyártott, 650-800 lóerős Audi motorral szerelt, Apollo révén halhatatlanná vált márka egy éve kért csődvédelmet, és bár időközben feltűnt a színen egy titokzatos befektető, az most kihátrált a márka mögül. Így nem maradt más megoldás, mint elbocsátani az eddig kényszerszabadságon tartott tizenkilenc megmaradt alkalmazottat, és véget vetni a zenének. 
A Gumpert csődbiztosa a piaci kereslet hiányával magyarázta a márka halálát. Így alighanem örökre előszériás, majdnem kész autó marad az idén márciusban bemutatott Apollo S, amely 750 lóerős motorjával 2,9 másodperc alatt gyorsult volna százra.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.