Összeomlanak a német szupersport-márkák

A Gumpert bedőlt, a Wiesmann fizetésképtelen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 13.00

Optimizmus ide vagy oda, mégsem pörög úgy a német gazdaság, mint sokan hinni szeretnék. Két patinás manufaktúra is elbúcsúzott, modelljeik hiányozni fognak.

A BMW-motoros, klasszikus vonalú sportkocsikra szakosodott Wiesmann még két héttel ezelőtt jelentette be, hogy elfogyott a pénze. A részleteket bizalmasan kezelik az illetékes hatóságok, de a bíróság csődbiztost nevezett ki a vállalat élére. 

A cég akkor került lejtőre, amikor az alapító testvérpár, Martin és Friedhelm Wiesmann egy évvel ezelőtt kilépett a cégtől. Az 1985-ben létrehozott márkát az elmúlt egy évben Dr. Rolf Haferkamp ügyvezető igazgatta – a jelek szerint nem túl nagy sikerrel. 
Habár a csőd széléről még vissza lehet jönni (lám, az Artegának is sikerült, legalábbis felvásárolták az egykori márka maradékait), nem sok jót ígér, hogy a napokban egy másik nagy múltú német műhely, a Gumpert végleg lehúzta a redőnyt. 
A 2005 és 2012 között gyártott, 650-800 lóerős Audi motorral szerelt, Apollo révén halhatatlanná vált márka egy éve kért csődvédelmet, és bár időközben feltűnt a színen egy titokzatos befektető, az most kihátrált a márka mögül. Így nem maradt más megoldás, mint elbocsátani az eddig kényszerszabadságon tartott tizenkilenc megmaradt alkalmazottat, és véget vetni a zenének. 
A Gumpert csődbiztosa a piaci kereslet hiányával magyarázta a márka halálát. Így alighanem örökre előszériás, majdnem kész autó marad az idén márciusban bemutatott Apollo S, amely 750 lóerős motorjával 2,9 másodperc alatt gyorsult volna százra.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.