Küszöbön a közös BMW-Toyota sportkocsi

Hamarosan elkészül a roadster előtanulmánya

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 15.00

Az év elején bejelentett együttműködés rövid időn belül gyümölcsöt hozhat: belső források szerint nemsokára színre lép a Toyota és a BMW közös fejlesztésű roadster-koncepciója.

A hírek szerint a két évvel ezelőtti Vision ConnectedDrive tanulmány stílusjegyeiből építkező formavilággal és a Toyota hibrid hajtásláncával lép színre a közeljövőben a BMW Z5-öt megelőző koncepcióautó. 

A fejlesztésről először az év elején hallhattunk, akkor még távlati, szellősen megfogalmazott célokkal. A jelek szerint mostanra konkrétabbá váltak az elképzelések. 
Ezek szerint hátsókerék-hajtású, nagyméretű roadsterrel lép színre a két márka: a Z5 a Toyota-platformot felhasználó, elsőkerekes Z1 és Z3 modellek előtt léphet színre, és idővel kupé is készülne belőle. Az autó, amely a 2011-es Vision ConnectedDrive (lent) tanulmánytól kölcsönözné számos formai elemét, szénszálas karosszériát kap. 
Ezt, valamint a belsőégésű motorokat a BMW szállítaná, a Toyota az opciós hibrid komponensért felel. Hogy ez a jelenleg használatos rendszerek valamelyike lesz-e, netalán a szeptemberben színre lépő Hybrid R kétmotoros, kondenzátoros koncepció tovább izmosított változata volna, egyelőre nem tudni, mint ahogy azt sem, hogy a modellt a maga részéről saját neve alatt,vagy Lexusként tervezi-e forgalmazni a Toyota.

Kommentek

  • Kempelen10.

    Anyád szégyene menőmanó, ezen tökön szúrtad magad mi? Bocs, veled ez nem fordulhat elő kislány.

  • PluginHibrid

    Végre jönnek a jó bimörök…Talán….

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.