Hidrogénhajtású szériaautó a Toyotától

Két éven belül utcára kerül

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 16.00

Szeptemberben lép színre a Toyota FCV-R tanulmánya. Teljes értékű, négyajtós szedánként kerülhet forgalomba az üzemanyagcellás jármű.

A Mercedes-Benz és a Hyundai mellett a Toyota is ősidők óta kutatja a hidrogénből fordított hidrolízissel elektromos áramot előállító, melléktermékként csupán vizet termelő technológiát. Két héten belül színre lépő tanulmányukkal célegyenesbe fordul a hosszú fejlesztés: 2015-re elő akarják vezetni a sorozatgyártású üzemanyagcellás autót. 

Noha a pontos technikai részleteket még nem árulja el a Toyota, az FCV-R házon belül fejlesztett cellája az eddigi legjobb energiasűrűséggel (3,0 kW/liter) büszkélkedhet, ami emberi nyelvre lefordítva igazán komoly hatótávolságot (jelen esetben több mint 450 kilométert) jelent.
Az üzemanyagcellás járművek voltaképpen elektromos autók, amelyek a fedélzeten állítják elő a működtetéshez szükséges áramot. Éppen ezért maga a hajtáslánc nem kell, hogy feltétlenül új legyen: az FCV-R a Toyota hibrid modelljeiből ismert elektromos komponenseket alkalmazza, a 21 kilowattos lítiumion akkumulátor-csomagtól a regeneratív fékrendszerig. 
A 2011-ben, Tokióban már bemutatott FCV-R koncepció 4745 mm hosszú, azaz épp csak 3,5 centivel nagyobb, mint egy Avensis. Magassága 1,51 méter, szélessége 1790 mm. A helykínálat is az Avensishoz mérhető volna, hiszen a két H2-tartály és az üzemanyagcella a padlólemez alatt foglal helyet, így nem szűkíti a belső teret.
A tesztek során egy feltöltéssel legfeljebb 670 kilométert volt képes megtenni, ami több mint alkalmassá tenné a valós hétköznapi használatra. A Toyota nem dédelget hiú álmokat, legkorábban a 2020-as években tartja elképzelhetőnek a valódi tömegpiaci sorozatgyártást. Ennek oka részben a töltési infrastruktúra jelenlegi teljes hiánya, részben pedig a technológia csillagászati költsége. 
Miközben a cella és a tartály jelenleg már csupán tizedannyiba kerül, mint az első kísérleti jármű színre lépésekor, a piaci ár még a mostani költségek megfelezése után is 70 000 fontra (24,7 millió Ft) volna tehető – egyértelmű tehát, hogy nagyságrendekkel olcsóbbá kell válnia a technológiának ahhoz, hogy akár csak az úttörő szellemiségű vevők is hajlandóak legyenek megfontolni a vásárlást.

Kommentek

  • killerbee

    “a Toyota, az FCV-R házon belül fejlesztett cellája az eddigi legjobb energiasűrűséggel (3,0 kW/liter) büszkélkedhet, ami emberi nyelvre lefordítva igazán komoly hatótávolságot (jelen esetben több mint 450 kilométert) jelent”

    hat nem, meg veletlenul sem jelenti azt, tekintve hogy a kW akarhanyszor irjak le ezt az egetvero baromsagot a fizikabol (is) megbukott ujsagirok, akkor sem az energia hanem a teljeseitmeny mertekegysege a kW/liter pedig teljesitmenysuruseg nem energiasuruseg igy aztan az eg egy adta vilagon semmi koze sincs annak a hatotavolsaghoz.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.