Elszállási engedély

Bulleta Motors RF22

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 09.00

Minden egyes lóerejére csupán 2,7 kg jut annak a sorozatgyártás kapujában álló sportkocsinak, amely tömeggyártású alkatrészekből hoz létre lenyűgöző és alighanem megfizethetetlen csomagot.

Ki gondolta volna, hogy egy lopakodó vadászrepülőgép ilyen népszerű lehet az autóiparban? Miután a Galpin GTR1 tervezői az álcázott repülőgéptől merítettek ötleteket a fékrendszer kifejlesztéséhez, most itt egy újabb amerikai alkotás, amelynek egész lényét a Lockheed Martin Raptoráról mintázták. 

A Bulleta Motors hamarosan érkező újdonsága, az RF22 műszaki alapjait a Lotus Evora adja, formatervét pedig az a Szamir Szadikov, akitől nemrégen idéztük csodálatos Aston Martin sportkocsi-álmát. 
A brit sportkocsiból agresszív szörnyet varázsol a bi-xenon fényszóróval és első légterelővel ellátott karbon-kompozit karosszériacsomag. Hátul hatalmas diffúzor és középen kivezetett kipufogó gondoskodik a hatásról. A pályára illő összképet a tetőn kialakított légbeömlő, karbon-kerámia fékek és 19 colos, szintén szénszálas anyagból készített keréktárcsák teszi teljessé. 
A Lotus Evora Toyota-eredetű, 3,5 literes V6-os motorját, amely alapkivitelben 280, illetve kompresszorral 350 lóerőt teljesít, itt 511 lóerőre erősítették, a feltöltött blokk forgatónyomatéka 555 Nm. Mérési adatok még nincsenek, a gyártó becslései szerint az 1363 kilós autó (-20 kg az Evorához képest) 3,6 másodperc körül gyorsulhat százra. 
Sem a végsebesség, sem a vételár nem publikus egyelőre, mint ahogy azt sem lehet biztosan tudni, hogy jövőre valóban gyártásba kerül-e az autó. Annyit már elárultak, hogy minden vásárló kap egy limitált szériás, svájci mechanikus órát, amelynek gyártási száma megegyezik majd autója sorozatszámával – ilyen gesztust pedig csak nagyon drága autók esetében szokás tenni.

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.