Elszállási engedély

Bulleta Motors RF22

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.08.30. 09.00

Minden egyes lóerejére csupán 2,7 kg jut annak a sorozatgyártás kapujában álló sportkocsinak, amely tömeggyártású alkatrészekből hoz létre lenyűgöző és alighanem megfizethetetlen csomagot.

Ki gondolta volna, hogy egy lopakodó vadászrepülőgép ilyen népszerű lehet az autóiparban? Miután a Galpin GTR1 tervezői az álcázott repülőgéptől merítettek ötleteket a fékrendszer kifejlesztéséhez, most itt egy újabb amerikai alkotás, amelynek egész lényét a Lockheed Martin Raptoráról mintázták. 

A Bulleta Motors hamarosan érkező újdonsága, az RF22 műszaki alapjait a Lotus Evora adja, formatervét pedig az a Szamir Szadikov, akitől nemrégen idéztük csodálatos Aston Martin sportkocsi-álmát. 
A brit sportkocsiból agresszív szörnyet varázsol a bi-xenon fényszóróval és első légterelővel ellátott karbon-kompozit karosszériacsomag. Hátul hatalmas diffúzor és középen kivezetett kipufogó gondoskodik a hatásról. A pályára illő összképet a tetőn kialakított légbeömlő, karbon-kerámia fékek és 19 colos, szintén szénszálas anyagból készített keréktárcsák teszi teljessé. 
A Lotus Evora Toyota-eredetű, 3,5 literes V6-os motorját, amely alapkivitelben 280, illetve kompresszorral 350 lóerőt teljesít, itt 511 lóerőre erősítették, a feltöltött blokk forgatónyomatéka 555 Nm. Mérési adatok még nincsenek, a gyártó becslései szerint az 1363 kilós autó (-20 kg az Evorához képest) 3,6 másodperc körül gyorsulhat százra. 
Sem a végsebesség, sem a vételár nem publikus egyelőre, mint ahogy azt sem lehet biztosan tudni, hogy jövőre valóban gyártásba kerül-e az autó. Annyit már elárultak, hogy minden vásárló kap egy limitált szériás, svájci mechanikus órát, amelynek gyártási száma megegyezik majd autója sorozatszámával – ilyen gesztust pedig csak nagyon drága autók esetében szokás tenni.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.